fearu Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 (edytowane) Witam;Mam problem z Hodndą CM400. Mianowicie po wymianie uszczelek pod głowicą i pod cylindrami pojawił się wyciek. Olej cieknie z między cylindrów. Między cylindrami są otwory chłodzące przez które przebiegają szpilki - szpilki są suche, miedziane podkładki są OK. Nie jest to też (raczej) wyciek spod uszczelki pod cylindrami - uszczelka jest poniżej pierwszego żeberka. Wyciek pojawia się tylko po lewej stronie. Dwie z ośmiu szpilek miały czarne kołnierze długości około 20mm umieszczone powyżej gwintu - nie wiem, czy to nie są uszczelnienia, ale ustawiałem je w różnych konfiguracjach i nie dało to żadnego efektu. Czy ktoś może miał taki problem? Jak na razie nikt ze znajomych mechaników nie jest w stanie mi pomóc. Na zdjęciu zaznaczyłem mniej więcej skąd kapie olej. Edytowane 12 Lipca 2012 przez fearu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fearu Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Widzę, że to ciężki temat, bo od tygodnia nikt nie odpisał. Spróbuję odtworzyć uszczelki na szpilkach, może to pomoże. Żaden z mechaników z którymi rozmawiałem nie rozbierał silnika od CMki i nie był w stanie mi powiedzieć po co są te uszczelki. Twierdzą, że raczej nie mają wpływu na szczelność od strony karterów ale żaden pewności nie ma. Czy ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem w innych silnikach?Cały silnik myłem, czyściłem i suszyłem, oglądałem podczas pracy i na postoju - nigdzie nie ma innych przecieków. Załączam zdjęcie jak wyglądała uszczelka na szpilce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Może wada samej konstrukcji, jest w tym miejscu jakaś? Nierówna powierzchnia czy coś... Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fearu Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Żadnych skaz, żadnych rys ani pęknięć. Miejsce z którego cieknie nie ma nawet bezpośredniego połączenia z żadnym cisnieniowym kanalem olejowym. Nie mogłem nigdzie dostać takich uszczelek więc założyłem po kilka o-ringów i skleiłem je razem jako uszczelkę. Złożyem motocykl i zrobiłem jazde próbną. Wyciek się zmniejszył znacznie, ale nie zniknął. Jak wcześniej po 5 minutach miałem zalany cały przód silnika, tak teraz po poł godziny tylko lekko śliskie były żeberka cylindra. Jeste dużo lepiej, ale mnie to niestety nie zadowala, szukam innego rozwiązania. Czy jest ktos kto roznierał silnik od CMki i wie, czy takie uszczelki są oryginalnie, czy to poprzedni wlaściciel miał ten sam problem co ja i poradził sobie takimi uszczelkami? Czy może ktoś wie, skad to cieknie dokładnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb140 Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Witam, spotkałem się z podobnym problemem . Sprawdź czy na cylindrach od dołu między komorą łańcuszka rozrządu a otworem na szpilkę nie ma delikatnych podcięć,szczególnie dotyczy to szpilki na prawym cylindrze od strony gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 http://www.cmsnl.com/honda-cm400a-hondamatic-1980-usa_model7283/gasket-cylnstud_12909413000/ Czy to może być ten element? Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jb140 Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Nie to są uszczelki kanałów olejowych między cylindry a głowicę a fearu zaznaczył na wewnętrznych szpilkach i to na połączeniu cylindrów z karterem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fearu Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Dzieki wszystkim za pomoc. Jak na razie nawet lekki wyciek o którym pisałem wcześniej ustał - może zleciało to co się gdzieś tam zebrało i teraz będzie już spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lifan Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Dzień Dobry napisze w tym temacie bo jest to temat pokrewny lub może i nie ale sie spytam?. Ostatnimi paroma dniami zakupilem Honde CB 250 Superdream i mam z nia pewien problem . Problem ten jest nastepujacy gdy silnik jest lekko cieply chodzi normalnie bez ssania ale gdy na przykład przejade sie w granicach 20 do 30 minut i wrzuce na luz silnik sam z siebie zrobi pare cykli i sam gaśnie co może być jega przyczyną? Prosił bym o odp. :banghead: (Mając na myśli silnik jest lekko ciepły (Mowa tutaj o temperaturach nie powodujacych opażeń po dotknieciu silnika?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaus68 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 witam wszystkich przypadlosc tego modelu hondy cb czy cm to niejest jakis feler tylko wymysl konstruktora ktury i tak juz nam nie odpowie na to pytanie ,a szkoda......problem jest taki odwruc cylinder do gury nogami oczywiscie na stole zdejmi uszczelkie wyczysc powieszchnie cylindra dwa wewnetrzne prawe otwory szpilek mają przejscie kanaliki z komory lancuszka do otworu szpilki tendy wydostaje sie olej z komory do otworu po szpilce i na pierwsze zebro cylindra poto są te uszczelniacze na tych dwuch szpilach ,tylko u nas tego nie kupisz przynajmniej ja nie kupilem rozwiązanie kilka sposobow mozna te kanaliki zaspawac jak ktos umi albo ma dojscie bo to jest szczelina grubosci zapalka i dlugosci 3mm tak ze bez obaw albo delikatnie rozwiercic otwor tak zeby wszedl oring a zarazem szpilka swobodnie przeszla ale musi byc tej grubosci zeby wystawal delikatnie po za uszczelkie tak ze jak dokrecisz cylinder to oring sie roscisnie wokul szpilki i bedzie ok a naj prosciej to poprostu tom malom szczeline trzeba posmarowac silikonem obciac okolo dwa trzy mm oringa gumowego olejoodpornego o grubosci takiej zeby lekko wystawal ponad powieszchnie cylindra i posmaruj silikonem tylko to miejsce odczekaj 15m i zmontuj wtedu z tego oringa przy scisnieciu zrobi sie korek poprostu wyjdzie troche z jednej i zdrugiej strony tej szczeliny przy wkladaniu tych dwuch szpil z tymi uszczelniaczami delikatnie posmaruj silikonem te uszczelniacze wszystkie sposoby są sprawdzone pozdrawiam klaus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.