Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam pytanie. tylko prosze nie rugac nie odsylac. otoz o jakiegos czasu slysze a to tylko na wolnych obrotach klikanie w silniku.wczesniej nie bylo tego. w gornej czesci silnika. jest takie pojedyncze.mysle zgodne z obrotem walu..oliwa zmieniona czysta .. czy sie martwic ?? czy olac .motor ciagnie jest oki.

pzdr sportster 1200 na gaziorze.

Edytowane przez sportster 1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zaworki cykają z powodu lifterów. Ogólnie to nie ma tragedii. Oliwa jaka wlana? Liftery sa hydrauliczne więc jakość i typ oleju mają znaczenie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałeś się niedawno jakie są różnice w olejach, to teraz masz odpowiedź :wink:

 

z jednego przy takich temperaturach otoczenia i po jeździe w mieście zrobią się szczyny a drugi zachowa swoje właściwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałeś się niedawno jakie są różnice w olejach, to teraz masz odpowiedź :wink:

 

z jednego przy takich temperaturach otoczenia i po jeździe w mieście zrobią się szczyny a drugi zachowa swoje właściwości

 

witam. oliwa 20w50 mineral .tu nie kombinowalem . ale tak jest z olejami . pzdr

 

Pewnie zaworki cykają z powodu lifterów. Ogólnie to nie ma tragedii. Oliwa jaka wlana? Liftery sa hydrauliczne więc jakość i typ oleju mają znaczenie.

 

olliwa 20w50 mineral revtech. czyli one tak juz maja. ze bedzie klikac , ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie powinno cykać, ale czasem się zdarza. Moje EVO cykało jakiś czas, potem przestało, potem znowu cykało itp. Jeśli się obawiasz to podjedź do kogoś kumatego w HD i niech osłucha. Może masz nieszczelny kolektor wydechowy? Wtedy takie cykanie też się pojawia. Weź listek papieru/bibuły i przykładaj w okolice kolektorów i łączeń. Jeśli listek drży to znaczy że gdzieś jest nieszczelność.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie powinno cykać, ale czasem się zdarza. Moje EVO cykało jakiś czas, potem przestało, potem znowu cykało itp. Jeśli się obawiasz to podjedź do kogoś kumatego w HD i niech osłucha. Może masz nieszczelny kolektor wydechowy? Wtedy takie cykanie też się pojawia. Weź listek papieru/bibuły i przykładaj w okolice kolektorów i łączeń. Jeśli listek drży to znaczy że gdzieś jest nieszczelność.

tak sprawdze . mialem przelotowe wydechy ale wsadzilem db killery moze to to spowodowalo i moze miec cos wspolnego????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie powinno cykać, ale czasem się zdarza. Moje EVO cykało jakiś czas, potem przestało, potem znowu cykało itp.

 

Jaki olej lejesz (firma)? Masz regulowane laski popychaczy? Masz wycieki z obudów lifterów? Przy wymianie czyścisz filterek lifterów? Sprawdziłeś sprężynki zaworów zwrotnego i przelewowego? Przy jakich obrotach biegu jałowego cyka? Jak cyka to przy jakich obrotach przestaje cykać? Co ile robisz wymianę oleju?

Co to znaczy ku*wa czasem cyka, czasem nie... ma nie cykać! :-P ;-)

Ma być słychać szum kół rozrządu i grzechotanie klawiatury- ale tylko po przyłożeniu ucha do pracującego silnika. Jak ma trzepnięte powyżej 80 000 mil to coś już tam zaczyna być słychac przy wnikliwym podejściu, ale i na to są sposoby...

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej lejesz (firma)? Masz regulowane laski popychaczy? Masz wycieki z obudów lifterów? Przy wymianie czyścisz filterek lifterów? Sprawdziłeś sprężynki zaworów zwrotnego i przelewowego? Przy jakich obrotach biegu jałowego cyka? Jak cyka to przy jakich obrotach przestaje cykać? Co ile robisz wymianę oleju?

Co to znaczy ku*wa czasem cyka, czasem nie... ma nie cykać! :-P ;-)

Ma być słychać szum kół rozrządu i grzechotanie klawiatury- ale tylko po przyłożeniu ucha do pracującego silnika. Jak ma trzepnięte powyżej 80 000 mil to coś już tam zaczyna być słychac przy wnikliwym podejściu, ale i na to są sposoby...

 

 

witam. olej to revtech mineral ,,wyciekow brak. cykanie slychac na wolnych obrotach, jak jest zimny to nie ma dopiero jak sie zgrzeje.ile to nie powiem nie mam obrotka..zmiany oleju co 6 tys mil...okolo.

filterek lifterów??? hm .... czy w moim jest cos takiego???? sport custom 2001 1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. w sumie pisałem o BT EVO, ale... niech będzie i o sporcie.

Sport nie ma filterka lifterów, ale ma zawór reg. pod śrubą filtra oleju.

 

 

Laski popchaczy stawiam, że masz nieregulowane więc tu nic nie pokombinujesz ale sprawdz to jeszcze.

Piszesz że masz pojedyncze klikanie czyli niedomaga jeden z liftersów. Na to stawiam po Twym opisie.

Liftersy mają smarowanie szeregowe, zatem gdy oliwa jest rozrzedzona lub posiada słabsze ciśnienie ( w sumie jest to spójne na rozgrzanym silniku) ten ostatni lifters może dostawać trochę mniej oleju a napewno pod nizszym ciśnieniem. Stąd jeśli zalałeś "cienki" olej, a motor ma już trochę najechane na obrotach w okolicach 900 i mniej może występować owe klikanie, które to pojawia sie własnie na rozgrzanym silniku i z kilkusekundowym opóźnieniem.

Po dodaniu gazu klikanie niknie. Po odjeciu gazu i odczekaniu kilku sek. znów sie pojawia.

W EVO BT te przyczyny opisałem powyżej w sumie Qurimowi, ale jemu to jak widac nie przeszkadza.

W sporcie jest trochę inaczej, choć wiele przyczyn jest identycznych. A zatem. Ja stawiam na oliwę. Motor ma troche najechane, ma już parę lat, zalej mu chłopie coś porzadnego. I tu pojawia sie pytanie- co. Hm... a to wróć sobie grzecznie do swego watku z 28.06 "wymiana oleju" i przeczytaj co Ci dobrzy kumple doradzili. Był tam AMSOIL i Quaker State (Midland). Posłuchaj dobrych rad a nie lejesz chińszczyznę do silnika.

Pisze to nie bo mi się wydaje, ale z czystej praktyki. Nowe bo wsumie najechane 17000mil EVO BT i olej Liqi Moly 20W-50- zjawisko pojedyńczego klikania było tak wkurwiające że kazałem zalać klientowi Midlanda. Nie pomogło od razu, ale parę set kilometrów na Midlandzie załatwiło sprawę. Stawiam więc, że to będzie to.

Mozesz ale niekoniecznie musisz sprawdzić sobie jeszcze ten nieszczęsny zawór pod srubą filtra oleju.

Może tam jakiś paparuch załozył za mocną spreżynę?

Z prostych do usunięcia przyczyn to chyba wszystko, jak to nie pomoze to... trzeba zaglądnąć głębiej. Rozumiem że zakładasz filtry za każdym razem nowe bo i takich magików spotkałem. Olej wymieniaj co 5000 mil. Chodzi tu o jego własności hydrailiczne. Są one ważne dla prawidłowego działania rozrządu. Dobre oleje swe własności tracą po jakichś 15 000 km, gorsze- szybciej. Info z puszek- np. Castrol nie wytrzymuje nawet 10 000 km (coś około 8000), a Lotos powyżej 15 000. Ta akurat właściwość oleju jest spójna z autami więc pozwoliłem to sobie napisac.

Aha i zeby nie było- nie czuję się mocny w Sportach- mało tego lata dokoła.

Rozszerzenie:

Było o przyczynach klikania lifterów. To może teraz o następstwach.

Klikanie owo jest praktycznie skutniem zbyt małego cisnienia które dociera do liftera.

A EVO i to zarówno Sport jak i BT to pierwszy HD w którym smarowanie głowic odbywa się puschrodami. Puschrody zaś dostają ten olej od lifterów. W wyniku takiego klikania możemy mieć zatem niedosmarowany rockers wydechowy 1 cyl. w BT EVO i 2 rockersy wydechowe obu cylków w Sporcie. Kolejnym następstwem ( w wyniku zużycia panewek rockersów)jest spadek ciśniena w całym układzie rozrządu (w EVO BT napewno, w Sporcie raczej nie, bo ma wydajniejszą pome oleju, ale trzeba to jeszcze sprawdzić jak jest realizowany rozdział ciśnień po pompie na układzie przelewowym) a co za tym idzie spadek OBJĘTOŚCI oleju docierającego na wał, co pociąga również za sobą mniejszą ilośco oleju docierającego na cylki.

To taki typowy efekt domina, które zaczyna się sypać z dwóch niezależnych przyczyn:

- słabej jakości oleju

- nadmiernego zmniejszenia obrotów biegu jałowego

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert J. i Piter1600 się wypowiedzieli nt. AMSa w innym wątku. Już jest dostępny w PL, ale na ile w ciągłej sprzedaży- nie wiem. Nie korzystam, nie widzę konieczności u siebie.

 

Z tym syntetykiem to bym uważał, doradzasz chłopakowi wlać syntetyk do sprzeta 11-sto letniego ganiajacego na mineralnym i to jeszcze na EVO.

W sumie dobry pomysł dla posiadaczy 883- będzie powód do upgrejdu na 1200. :cool:

 

A tak na powaznie- widziałem już tłoki kilku starszych EVO po SYN3 Screaminga, fajnie pękają, nawet kute Edelbrocka.

Ale to tylko moje zdanie.

 

P.S.

Aha, jeszcze... poobserwuj sobie kontrolkę ciśnienia oleju w sprzecie. Zobacz kiedy gaśnie i jak długo się nie zapala po zgaszeniu silnika. To tez daje poglad na problem.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dostaniesz Amsoil w Polsce ?

Wg mnie jakikolwiek markowy syntetyk SAE20W50 zalatwi sprawe.

 

..... biorę u niego oleje i filtry (klientela to właściciele poprzerabianych Subaru, GMC gdzie moce są piekielne) starał się o autoryzację od amsa teraz widzę ją dostał (opowiadał do jakiego stopnia/pokolenia amsoil sprawdza zanim da autoryzację na oficjalnego dystrybutora, po tym co słyszałem byle leszcz nie ma szans handlować tymi olejami)

zmieniła się strona z tego co widzę na -

http://jazzy.webd.pl/amsoil/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert J. i Piter1600 się wypowiedzieli nt. AMSa w innym wątku. Już jest dostępny w PL, ale na ile w ciągłej sprzedaży- nie wiem. Nie korzystam, nie widzę konieczności u siebie.

 

Z tym syntetykiem to bym uważał, doradzasz chłopakowi wlać syntetyk do sprzeta 11-sto letniego ganiajacego na mineralnym i to jeszcze na EVO.

W sumie dobry pomysł dla posiadaczy 883- będzie powód do upgrejdu na 1200. :cool:

 

A tak na powaznie- widziałem już tłoki kilku starszych EVO po SYN3 Screaminga, fajnie pękają, nawet kute Edelbrocka.

Ale to tylko moje zdanie.

 

P.S.

Aha, jeszcze... poobserwuj sobie kontrolkę ciśnienia oleju w sprzecie. Zobacz kiedy gaśnie i jak długo się nie zapala po zgaszeniu silnika. To tez daje poglad na problem.

 

 

jak zwykle olej to temat rzeka .. zawsze stosowalem mineralny 20w50 wiec inny opada. co do kontrolki cisnienia oleju to zapala

pzdrsie jakis czas po wylaczeniu zaplonu czyli stop engine.wiec mysle ci8snienie sie utrzymuje w ukladzie . a gasnie zaraz po uruchomieniu ....

 

Hm.. w sumie pisałem o BT EVO, ale... niech będzie i o sporcie.

Sport nie ma filterka lifterów, ale ma zawór reg. pod śrubą filtra oleju.

 

 

Laski popchaczy stawiam, że masz nieregulowane więc tu nic nie pokombinujesz ale sprawdz to jeszcze.

Piszesz że masz pojedyncze klikanie czyli niedomaga jeden z liftersów. Na to stawiam po Twym opisie.

Liftersy mają smarowanie szeregowe, zatem gdy oliwa jest rozrzedzona lub posiada słabsze ciśnienie ( w sumie jest to spójne na rozgrzanym silniku) ten ostatni lifters może dostawać trochę mniej oleju a napewno pod nizszym ciśnieniem. Stąd jeśli zalałeś "cienki" olej, a motor ma już trochę najechane na obrotach w okolicach 900 i mniej może występować owe klikanie, które to pojawia sie własnie na rozgrzanym silniku i z kilkusekundowym opóźnieniem.

Po dodaniu gazu klikanie niknie. Po odjeciu gazu i odczekaniu kilku sek. znów sie pojawia.

W EVO BT te przyczyny opisałem powyżej w sumie Qurimowi, ale jemu to jak widac nie przeszkadza.

W sporcie jest trochę inaczej, choć wiele przyczyn jest identycznych. A zatem. Ja stawiam na oliwę. Motor ma troche najechane, ma już parę lat, zalej mu chłopie coś porzadnego. I tu pojawia sie pytanie- co. Hm... a to wróć sobie grzecznie do swego watku z 28.06 "wymiana oleju" i przeczytaj co Ci dobrzy kumple doradzili. Był tam AMSOIL i Quaker State (Midland). Posłuchaj dobrych rad a nie lejesz chińszczyznę do silnika.

Pisze to nie bo mi się wydaje, ale z czystej praktyki. Nowe bo wsumie najechane 17000mil EVO BT i olej Liqi Moly 20W-50- zjawisko pojedyńczego klikania było tak wkurwiające że kazałem zalać klientowi Midlanda. Nie pomogło od razu, ale parę set kilometrów na Midlandzie załatwiło sprawę. Stawiam więc, że to będzie to.

Mozesz ale niekoniecznie musisz sprawdzić sobie jeszcze ten nieszczęsny zawór pod srubą filtra oleju.

Może tam jakiś paparuch załozył za mocną spreżynę?

Z prostych do usunięcia przyczyn to chyba wszystko, jak to nie pomoze to... trzeba zaglądnąć głębiej. Rozumiem że zakładasz filtry za każdym razem nowe bo i takich magików spotkałem. Olej wymieniaj co 5000 mil. Chodzi tu o jego własności hydrailiczne. Są one ważne dla prawidłowego działania rozrządu. Dobre oleje swe własności tracą po jakichś 15 000 km, gorsze- szybciej. Info z puszek- np. Castrol nie wytrzymuje nawet 10 000 km (coś około 8000), a Lotos powyżej 15 000. Ta akurat właściwość oleju jest spójna z autami więc pozwoliłem to sobie napisac.

Aha i zeby nie było- nie czuję się mocny w Sportach- mało tego lata dokoła.

Rozszerzenie:

Było o przyczynach klikania lifterów. To może teraz o następstwach.

Klikanie owo jest praktycznie skutniem zbyt małego cisnienia które dociera do liftera.

A EVO i to zarówno Sport jak i BT to pierwszy HD w którym smarowanie głowic odbywa się puschrodami. Puschrody zaś dostają ten olej od lifterów. W wyniku takiego klikania możemy mieć zatem niedosmarowany rockers wydechowy 1 cyl. w BT EVO i 2 rockersy wydechowe obu cylków w Sporcie. Kolejnym następstwem ( w wyniku zużycia panewek rockersów)jest spadek ciśniena w całym układzie rozrządu (w EVO BT napewno, w Sporcie raczej nie, bo ma wydajniejszą pome oleju, ale trzeba to jeszcze sprawdzić jak jest realizowany rozdział ciśnień po pompie na układzie przelewowym) a co za tym idzie spadek OBJĘTOŚCI oleju docierającego na wał, co pociąga również za sobą mniejszą ilośco oleju docierającego na cylki.

To taki typowy efekt domina, które zaczyna się sypać z dwóch niezależnych przyczyn:

- słabej jakości oleju

- nadmiernego zmniejszenia obrotów biegu jałowego

 

witam.

Sport nie ma filterka lifterów, ale ma zawór reg. pod śrubą filtra oleju.oki to jak sie to reguluje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej najpierw sprawdzić szczelność układu wydechowego? Nieszczelny powoduje jakby cykanie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...