patrol02 Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Witam. Jestem w tych sprawach zielony. Zamierzam kupic sobie enduro yamaha dt 125 , ale mam jedno ale. Prosze mi powiedzec ,co ile robi sie szlif? ile mozna ich zrobic? co w tedy jak wykozysta sie wszystkie mozliwe szliwy cylindra ,tłoka? Kiedy sie robisz szlif tłoka ,a kiedy cilindra? Czy przy wymianie tłoka zawsze trzeba wykonac szlif cylinder + tłok? Prosze o wyczerpujace odpowidzi. Z góry dziekuje . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
major000 Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Cylindra z nicasilem się nie szlifuje, przy wymianie tłoka możliwy zabieg to honowanie, honowanie ma na celu zniwelowanie minimalnych różnic w wymiarach powierzchni cylindra, stosuję się ten zabieg pod wymiar nowego tłoka. Tłoka się nie szlifuje!!! Jeśli cylinder jest na tyle wytarty że nie można dopasować ostatniej selekcji dostępnego tłoka należy nałożyć nową powłokę cylindra(nicasil). Jeśli zmieniasz tłok a cylinder po pomiarach wychodzi że jest równo wytarty nic z nim nie robisz, wkładasz nowy tłok i jeżdzisz dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrol02 Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 Cylindra z nicasilem się nie szlifuje, przy wymianie tłoka możliwy zabieg to honowanie, honowanie ma na celu zniwelowanie minimalnych różnic w wymiarach powierzchni cylindra, stosuję się ten zabieg pod wymiar nowego tłoka. Tłoka się nie szlifuje!!! Jeśli cylinder jest na tyle wytarty że nie można dopasować ostatniej selekcji dostępnego tłoka należy nałożyć nową powłokę cylindra(nicasil). Jeśli zmieniasz tłok a cylinder po pomiarach wychodzi że jest równo wytarty nic z nim nie robisz, wkładasz nowy tłok i jeżdzisz dalej. ok, a jeżeli cylinder ma tuleje żeliwną ? nie nicasil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z3US Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 ok, a jeżeli cylinder ma tuleje żeliwną ? nie nicasilTo wtedy mierzy się tuleje żeby bylo wiadomo jaki kolejny wymiar tłoka można założyć. Kupujesz tłok, potem cylinder z tłokiem do szlifierza i tam robią szlif cylindra po tego tłoka i tyle. No chyba że już nie ma takiego nadwymiaru, to nowa tuleja i jazda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrol02 Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 ok, dzieki za pomoc , temat mozna zamknąc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.