mrswistak Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Witam, mam takie problemo, a mianowicie mój tata zakupił sobie Kawasaki LTD 450 i problem jest taki, że moto ma dziure przy 2 tyś obrotów ;/ a na dodatek bardzo się grzeje i nie chce wtedy opdalać. Powiększyliśmy luzy zaworowe i odpala tak jak trzeba ale problem z dziurą i grzaniem się nadal pozostał. Czy ktoś wie o co kaman? może ktoś wie jakie mają być te luzy zaworowe, bo ja nie mogłem się doszukać na necie, ale wkońcu znalazłem, że niby ssące i wydechowe mają mieć 0,13 - 0,18. Ale jak takie były to nie chciał na rozgrzanym silniku odpalić więc ustawiliśmy ssące 0,20 a wydechowe 0,25. Drugi problem to to, że moto nie ma ładowania, a jest nowy aku. Mierzyłem miernikiem na aku i przy pracującym silniku bez żadnych świateł pokazuje 13,86V a jak się przygazuje to wzrasta średnio o 0,02V lub nawet spada o 0,10V i znów na wolnych obrotach pojawia się 13,86V. Wydaje mi się ze powinno cały czas po woli rosnąć do pewnej wartości, bo sprawdzałem przy moim moto i napięcie zatrzymywało się nawet na 16V . Aaaa i po 2 min pracy silnika regulator napięcia jest tak gorący, że się go nie da dotknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedek Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Ładowanie sprawdza sie na właczonych swiatlach na wolnych obrotach powinno byc w granicach 13,6 a max 14 volt.Najczestrza przyczyna ładowania w tym modelu to uszkodzone koło magnesowe,zmierz napiecie przed regulatorem,masz tam 3 kable,napiecie pomiedzy nimi przy okolo 5000 obr powinno byc jak dobze pamietam okolo 60-70 volt.jesli luzy zaworowe sa ustawione jak pisales to jest ok,wykrec swiece i napisz jak wygladaja to moze nam cos to powie.Śprawdz czy chlodnica jest goraca ,moze nie ma obiegu plynu chlodzacego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrswistak Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Ale gdzie te kable są ? na wtyczce mam sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedek Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 (edytowane) alternator jest pod lewym deklem silnika, powinna byc wiazka 3 kabli(najprawdopodobnie zoltych)miedzy tymi kablami sprawdz napiecie ,miedzy kazdym z nich powinno byc to samo napiecie Edytowane 25 Czerwca 2012 przez fedek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrswistak Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Dziś dopiero znalazłem chwilę czasu i zrobiłem pomiary. Z racji tego, że nie miałem nikogo do pomocy to włączyłem ssanie i było 4000-4500 obr/min. Z moich pomiarów wynika że między kablem 1 i 2 było 50mV miedzy 1 i 3 było 12mV a między 2 i 3 chyba 6mV. Więc chyba kolega miał rację, ale czy to na 100% koło magnesowe czy może te cewki tam za kołem ?? Obieg jest,bo chłodnica gorąca ale czujnik temperatury jest popsuty i wiatrak się nie załącza. Jak podpiąłem na krótko to temperatura zmalała nawet szybko. To może o to chodzi ? ale czy ten model się tak grzeje, że co chwila by się musiał załączać wentylator ?Co do świec to 1 była nowa i po jakimś czasie dokupiłem drugą taką samą i ta pierwsza jest taka jak powinna a druga niestety nie wiem, bo moto nie jest jeżdzone przez te problemy ; / Edytowane 26 Czerwca 2012 przez mrswistak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Dziś dopiero znalazłem chwilę czasu i zrobiłem pomiary. Z racji tego, że nie miałem nikogo do pomocy to włączyłem ssanie i było 4000-4500 obr/min. Z moich pomiarów wynika że między kablem 1 i 2 było 50mV miedzy 1 i 3 było 12mV a między 2 i 3 chyba 6mV. Więc chyba kolega miał rację, ale czy to na 100% koło magnesowe czy może te cewki tam za kołem ?? Najpierw ustaw miernik na pomiar napięcia zmiennego i zmierz jeszcze raz . 13,86v nie weźmie się z kilku mV na altku . Zmierz napięcie ładowania na kostce reulatora , jak jest wyższe to najszybszym będzie poprowadzenie przez bezpiecznik kabli do klem akumualtora , a bardziej upierdliwym - przegląd instalacji w okolicach regulatora i akumulatora , czyszczenie i wymiana styków aż do uzyskania nieal identycznego (-0,2V max) napięcia na akumulatorze jak na kostce regulatora . Obieg jest,bo chłodnica gorąca ale czujnik temperatury jest popsuty i wiatrak się nie załącza. Jak podpiąłem na krótko to temperatura zmalała nawet szybko. To może o to chodzi ? ale czy ten model się tak grzeje, że co chwila by się musiał załączać wentylator ?Co do świec to 1 była nowa i po jakimś czasie dokupiłem drugą taką samą i ta pierwsza jest taka jak powinna a druga niestety nie wiem, bo moto nie jest jeżdzone przez te problemy ; /Jezeli temperatura zmalała szybko to układ wymiany ciepła działa , wymień czujnik , możesz poszukać jakiegoś zamiennika od puszki lub innego moto, może bedzie taniej . A że często się włącza - taka jego rola , chyba że co kilka sekund , to zdecydowanie za często . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedek Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 tak jak pisalem tylko nie dodalem zebys ustawil na mierniku napiecie zmienne,,jesli dalej pomiary beda ponizej 60-80 volt(a nie milivolt)to na 99%procent kolo magnesowe,mialem gpz 500 ,to ten sam silnik i problem ladowanie doglebnie przerabialem i na forum opisywalem,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrswistak Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 aaaaahahha no to dobra :D nie pomyślałem, że trzeba na zmienne :) Jak będę w domu to sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrswistak Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Najpierw ustaw miernik na pomiar napięcia zmiennego i zmierz jeszcze raz . 13,86v nie weźmie się z kilku mV na altku . Zmierz napięcie ładowania na kostce reulatora , jak jest wyższe to najszybszym będzie poprowadzenie przez bezpiecznik kabli do klem akumualtora , a bardziej upierdliwym - przegląd instalacji w okolicach regulatora i akumulatora , czyszczenie i wymiana styków aż do uzyskania nieal identycznego (-0,2V max) napięcia na akumulatorze jak na kostce regulatora . Napięcie między kabelkami wynosi 7V. Na aku mierzylem i pokazuje 13.13V i taki sam pokazuje na kostce regulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 No to wiesz ze musisz sprawdzic alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrswistak Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 No to wiesz ze musisz sprawdzic alternator. No to chyba teraz go sprawdzałem ;o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 No raczej musisz go rozebrac i sprawdzic organoleptycznie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrswistak Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Aha. A co do tej dziury przy 2000-2500 obr/min ? ktoś coś wie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Aha. A co do tej dziury przy 2000-2500 obr/min ? ktoś coś wie ?To dłuższa historia , w skrócie trzeba przejrzeć układ paliwowo powietrzny , a zacząć możesz od psiknięcia samostartem (za 10zł na stacji) w króćce gaźnikowe , jezeli obroty się same nie podniosa , to trzeba sprawdzić filtr powietrza czy nie został wessany ze starości w kawałkach do silnika Jezeli filtr jest wymieniony na nowy to w przypadku gąbkowego trzeba sprawdzić czy jest nasączony preparatem do filtrów . Jeżeli te czynności nie zlikwidują dziury w obrotach to membrany przepustnic podciśnieniowych do kontroli (możliwe że sa dostępne od góry bez wyciągania gaźników - to te duże dekle ,uwaga na elementy bo czasami mozna zgubic jakiś oring) - dziurawe, nawet lekko pęknięte , kwalifikuja się do naprawy poprzez wymianę. Jezeli membrany sa ok , to sprawdzasz kolor świec - przy dziurze w obrotach w dolnym zakresie prawdopodobna będzie za uboga mieszanka czyli iglica na przepustnicy podciśnieniowej ząbek w górę . Jezeli dziura nie zniknie to będziemy myslec dalej , ale to za dluższą chwilę :D Napięcie między kabelkami wynosi 7V. Na aku mierzylem i pokazuje 13.13V i taki sam pokazuje na kostce regulatoraJezeli mierzyłes między wszystkimi 3 przewodami alternatora , kostka była odpięta od regulatora i między wszystkimi jest 7V nawet przy 5000obr/min , to altek / koło magnesowe do wymiany . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrswistak Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 (edytowane) Ok, czyli alternator albo koło magnesowe walnięte i właśnie nie wiedziałem czy iglica tam ma ząbki a tata nie pamiętał jak rozbierał :) a mówiłem, spróbuj podnieść iglice ;D dzięki wszystkim za pomoc !! jak tata wroci z wczasów to bedziemy grzebać, bo coś mu popsuje i będzie awantura ;D także jak coś to będę pisał LwG Edytowane 29 Czerwca 2012 przez mrswistak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.