Skocz do zawartości

Sprzęglo kardana -poliuretan


Dawid1981
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Za okolo 2 tygodnie bede mial kilkanascie sztuk sprzegiel kardana zalanych poliuretanem odpornym na olej i duzo bardziej odporny na wszelkie naprezenia niz guma.Tuleje sprzegla sa toczone z rury bezszwowej z gwinten od strony poliuretanu zeby lepiej trzymalo.Jezeli ktos chetny pisac na priv.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rusków? Masz może jakieś foto? i jaka cena? W razie czego to byćmoże trzech chętnych bym miał.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest - to sprzegla do radzieckich sprzetów:).Ponizej fotki sprzęgielek przed zalewaniem poliuretanem razem z dorobionym przyrządem.Odnośnie ceny to podam po odbiorze gotowych bo musze to przetestować na maxa moim zaprzęgiem.Poliuretan musi byc kilka razy wygrzewany w piecu i sezonowany wiec okolo 2 tygodni to potrwa.

post-52852-0-65743000-1340512191_thumb.jpg

post-52852-0-81761100-1340512202_thumb.jpg

post-52852-0-82262900-1340512220_thumb.jpg

post-52852-0-60767000-1340512231_thumb.jpg

Edytowane przez Dawid1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem ciekaw jak się to sprawdzi. Podobnie wykonane, które widziałem w kilku zaprzęgach, robione były z jakiegoś tworzywa koloru czerwonego (być może też poliuretanu). Niestety według użytkujących je właścicieli, nie odznaczały się większą żywotnością niż stare, robione z porządnie wulkanizowanej twardej gumy. Pod wpływem dużych przeciążeń tworzywo pękało, bo po prostu nie miał takiej elastyczności jak guma. No ale na pewno podzielisz się z nami efektami testów. Tylko proponuję tak nie wczesniej, niż po 1000 km, bo dopiero wówczas można wyciągać jakieś konkretne wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak się to sprawdzi. Podobnie wykonane, które widziałem w kilku zaprzęgach, robione były z jakiegoś tworzywa koloru czerwonego (być może też poliuretanu). Niestety według użytkujących je właścicieli, nie odznaczały się większą żywotnością niż stare, robione z porządnie wulkanizowanej twardej gumy. Pod wpływem dużych przeciążeń tworzywo pękało, bo po prostu nie miał takiej elastyczności jak guma. No ale na pewno podzielisz się z nami efektami testów. Tylko proponuję tak nie wczesniej, niż po 1000 km, bo dopiero wówczas można wyciągać jakieś konkretne wnioski.

Tylko te co są teraz dostępne wytrzymują od 40 do 70km.Jakby byly te stare dobre ogolnie dostepne to bym nie kombinowal z poliuretanem.

Zagotowalem sie gdy na nowym sprzegle nie dojechalem do celu bo gdy bylem 100km od domu sprzeglo sie rozlecialo urwalo mi linke sprzegla a lapa od sprzegla po ktorej bilo owe mega super nowe sprzeglo rozwaliwa regulator napiecia i bylo mega super fajnie :).

Edytowane przez Dawid1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze w celach testów wyskoczysz na jakiś offroad bo testowanie na asfalcie jest zbyt łagodne :biggrin:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha zrobilem dzisiaj 50km i 3 razy zakopalem rosje do wydechow w twardej ziemi haha ale to wszystko malo.A mam bardzo mocny silnik i nie oszczedzam go za bardzo :). Po weekendzie bede mial kolo 500 km.Zobaczymy.Ten poliuretan jest stosowany w górnictwie a tam sa takie sily i przeciązenia ze w formule 1 takie nie wystepuja:) .czas zrobi swoje i nikogo nie namawiam do zakupu .Poprostu to tylko taki maly test w celu zmniejszenia awaryjności ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o to, że poliuretan jest za mało wytrzymały, bo jest "lepszym" pod pewnymi względami od gumy. Ale to guma ma, o ile dobrze pamiętam najwyższy współczynnik sprężystości i dla tego wytrzymuje obciążenia zarówno wzdłużne, poprzeczne jak i skrętne. Oczywiście mówię o materiale o prawidłowych właściwościach, bo to z czego robi się współczesne przeguby elastyczne to tylko nadaje się na piłki do zabawy dla psa . W miejscu gdzie pracuje przegób występują duże zmiany położenia widełek współpracujących z przegubem spowodowane ruchami wahacza. I to właśnie tu jest największy problem, bo okazuje się, że tworzywa są po prostu za sztywne i wyłamują się przy otworach. No ale może w twoim wykonaniu jednak parametry będą odpowiednie i w końcu rynek doczeka się prawidłowych części.Także trzymam kciuki i czekam na wyniki, najlepiej ze zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten poliuretan jest wlasnie stosowany na amortyzatory i sprzegla .Jest to material trzy skladnikowy w ktorym zachodzi reakcja chemiczna po pomieszaniu skladnikow a cena za kg to okolo 700zl.Są tez inne rodzaje ale niestety nie maja takich wlasciwości.

To tylko experyment i jak nie zda egzaminu to mam jeszcze dwa pola manewru z materialami:) a zajmuje sie tym na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...