maloszybki Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Cześć,jaki olej będzie dobry do silnika jawy? Do paliwa będzie lany Castrol, ale pytanie jaki stosunek? Katalogowy 1:25 to raczej dla Mixolu, a Castrol to jakby dwie epoki do przodu. Szykuję się jeszcze do zmiany tarcz sprzęgłowych. Ile ich jest?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Cześć,jaki olej będzie dobry do silnika jawy? Do paliwa będzie lany Castrol, ale pytanie jaki stosunek? Katalogowy 1:25 to raczej dla Mixolu, a Castrol to jakby dwie epoki do przodu. Szykuję się jeszcze do zmiany tarcz sprzęgłowych. Ile ich jest?PozdrawiamPo pierwsze to o co właściwie pytasz. O olej do mieszanki, czy do silnika. To dwie zupełnie różne sprawy. Poza tym o jakim modelu Jawy piszesz? Było ich trochę a trudno zgadnąć, o który ci chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maloszybki Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 (edytowane) Model 353, a olej, jak sam zauważyłeś, do silnika, nie do paliwa.Proszę też o propozycje jakiś współczesnych olejów, bo skoro jest dostęp do lepszych smarowideł to nie będę się trzymał hipolu i lux10. Jawa to sprzęt "od święta", więc nie ma co oszczędzać na oleju, którego i tak wchodzi niecały litr. Edytowane 1 Czerwca 2012 przez maloszybki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Może się zdziwisz, ale właśnie Hipol jest najlepszy do tego typu motocykli. Współczesne typowo motocyklowe, są za rzadkie. Jak bardzo chcesz wydać więcej pieniędzy to możesz kupić Shela lub Mobila do przekładni o gęstości SAE 50. Ilość oleju to 0,8 litra. Tarcz masz w sprzęgle po 4 sztuki korkowych i stalowych. Wszelkie dane o swoim pojeździe znajdziesz w instrukcjach i książkach serwisowych. Czeskie opracowania są całkiem niezłe i bez problemu dostępne, np: http://www.jawa250catalog.yoyo.pl/ lub http://www.breinride.../katalogbaz.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maloszybki Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Dzięki. Jeszcze kwestia zmiany tarcz. Czy te podróbki dostępne na rynku są coś warte, czy lepiej kupić czeskie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareckiz Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Dzięki. Jeszcze kwestia zmiany tarcz. Czy te podróbki dostępne na rynku są coś warte, czy lepiej kupić czeskie?Podróbki nic nie są warte. Temat omawiany tu: https://jawa250.fora.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maloszybki Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Przecież Hipol ma gęstość z 80. Jawa ma mokre sprzęgło to jak to ma działać poprawnie?Czy może się wypowiedzieć jakiś użytkownik Jawy który nie ma z nią problemów na jakim oleju jeździ? Na jednej ze stron podanych przez kolegę znalazłem gęstość 40-50. To już brzmi bardziej sensownie. I jeszcze małe sprostowanie. Tarcz jest 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 sprzęgło na hipolu po ostrym upalaniu w miejskich korkacha ma tendencję do ,,ciągnięcia" i mówię tu o sprzęgle jaw i cz, poszukałbym jakiegoś markowego odpowiednika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Tam wymyślacie jakby to tyło z pod inżynierów nasa... Kolega HD1940 mówi bardzo sensownie. Nie chodzi o to żeby wlać w skrzynie kupe kasy w płynie, tylko trzeba zrobić tak aby to miało sens a zarazem przyzwoicie działało.Niektórzy gadali że sprzęgło ciągneło na hipolu jak sie rozgrzało, ale nawet w moim GS po upalaniu sprzęgła jest różnica w jego pracy.Trzeba brać pod uwage to jakie złożenia/możliwości konstrukcyjne były podczas projektowania/produkcji motocykla(jakie oleje się wtedy stosowało)(w sumie do mojego 30sto letniego GSa mogę wlać współczesny olej o klasie API SL ale nie wyjdzie mu o na dobre).Kolega w TS350 miał i ponownie ma wlany hipol za 11zł z stacji CPN. Sprzęgło trochę ciagnie tylko kedy nie używa klamki gdy zerwie się linka, i magluje dźwignią zmiany biegów. Ale jak ktoś chce to syntetyczny motul z MA2 przecież jest sklepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Mam czeską Ceśke i leje tylko Hipol. To stary olej,produkowany od lat,jakby do tych motocykli właśnie. Uważam ,że markowe oleje typu Motul,Mobil,Valvoline są stworzonę do nowszych konstrukcyjnie motocykli o przynajmniej o epokę i szkoda pieniędzy Silnik twojej Jawy powstał 60 lat temu.,więc lej olej przeznaczony do starych silników. Jeśli chodzi o oryginalne częsci to temat rzeka, dla mnie poprostu nie istnieją bo ich poprostu nie ma,nie produkują tego dobrych kilkanascie lat. Robiłem remont Ceśce i zmieniałem tłoki,pierscienie itd. Gość w tym samym sklepie powiedział za "niby" oryginalny czeski tłok 65 zł/sztuka a za "rzemieślniczy" 38zł. Wziąłem rzemieślnicze i nie narzekam,Ceśką zrobiłem już na nich 4000 km i nic się nie dzieje :) Olej do paliwa leje nasz rodzimimy Orlenowski bo jest bardzo dobry i tym samym tani. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.