samolot Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 (edytowane) Zauważyłem, że moja Cordoba z 2003r. ma wąsko rozstawione koła, Od brzegu opony do brzegu błotnika jest sporo miejsca. Obecnie mam opony 185/60 -14 na felgach z odsadzeniem ET 43. Nowsze wersje miały opony 195/55 - 15 na felgach ET 43 czyli gdybym takie zastosował to koła z jednej strony stały by szerzej 5mm - wiec trochę marny efekt. Wersje cordoby z silnikami TDI 130KM obute były w ogumienie 205/45 - 16, felga ET 43 - gdybym take zastosował miałbym szerzej koła z każdej strony o 10mm czyli efekt byłby widoczny.Problem w tym, że moje auto ma silnik 1.4 16v 75KM, a szerokie opony pogorszą i tak słabe osiągi, opony będą drogie a komfort jazdy się pogorszy. Wpadłem wiec na pomysł aby kupić nieco szersze opony na większych felgach z mniejszym odsadzeniem ET (czyli koła będą szerzej rozstawione). W obręcze tego typu wyposażony jest np golf IV, mają one 15 cali otwór centrujący 57mm i ET 38. Czyli profil opon przesunie się 10mm na zewnątrz nadwozia, a od środka zostanie tak jak mam obecnie.Poza tym z oponami 195/55 - 15 zamiast 185/60 - 14 zwiększy sie prześwit o ok. 10mm. Liczę też na lepsze prowadzenie, komfort, atrakcyjniejszy wygląd i wiem, że z takimi felgami nieco szybciej będą zużywać się łożyska i zawieszenie. Nie spodziewam się cudu, w końcu to tylko auto klasy B, ale wydaje mi się ze taka zmiana będzie odczuwalna Jakich firm i gdzie, w miarę tanio kupić dobrej jakości felgi stalowe? Edytowane 31 Maja 2012 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
straycat Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Kup sobie komplet ładnych i prostych, oryginalnych używek. Zresztą, jak chcesz kupić nowe stalówki renomowanej firmy, to lepszym rozwiązaniem jest kupno ładnych używanych felg aluminiowych. Do konernu VW jest pełno tego w dowolnym rozmiarze, stanie i cenie. Polepszy się wygląd, możesz poprawić prowadzenie, założyć ładne oponki, sam zresztą wiesz... A wzrośnie też wartośc auta, bo nikt przy odsprzedaży nie doceni walorów twoich stalówek. Każdy woli alusy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 ja wole stalusy, można je w domowych warunkach wyprostować Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Parametr ET nie jest wartością przypadkową, to składowa geometrii zawieszenia. Zmniejszając ET stracisz prowadzenie na wprost i zwiększy sie nerwowość.Chyba tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.