pitersky Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Cześć,ostatnimi czasy mój motocykl stał się bardzo mocno kapryśny pod względem elektryki.Problemem nazwałbym ogólnie ładowanie jednak jest pare kwiatków temu towarzyszących.Bardzo Was prosze o pomoc w diagnozie i ew. rozwiązaniu. Zatem opiszę swój problem od początku...Na samym początku sezonu wymieniłem akumulator, bo poprzedni już nie robił. Był to aku firmy Exide (Centra), 8Ah.Dalej, po jakimś czasie, odpowiadającym zrobieniu ok. 200km pojawił się problem z ładowaniem. Problem wystąpił dzień po tym jak wróciłem po deszczu do garażu. Przekonałem się o tym ok. 30km od domu, gdy moto po prostu padło, ale dalej... Podejrzewałem oczywiście regulator napięcia bądź alternator - standard. Wyszło, że alternator - sfajczona cewka. Został on przewinięty u pewnego czarodzieja, którego każdy mi polecał. Swoją robotę zrobił jak należy, bo po wrzuceniu go do moto wszystko hulało: prawie 15V na aku pod obciążeniem. No to ja, jako szczęśliwy posiadacz sprawnej maszyny, oczywiście korzystałem z uroków pogody i latałem jak należy. Niedługo... do zeszłej soboty, kiedy to przy zatrzymaniu się po małej trasce zauważyłem kłęby dymu wydobywające się spod baku. Regler... spłonął (dosłownie). Oczywiście nie mogło się to stać w okolicach domu, tylko w jakiejś wichurze oddalonej od niego o 50km. Ale dobra... Dziś znalazłem czas, żeby posiedzieć z miernikiem i pomierzyć co i jak. No więc napięcie międzyfazowe na wyjściu z alternatora, to wartości oscylujące w okolicach 70V przy obrotach ~5000obr/min, więc chyba dobrze? Pan Rysiek, przewijając go nie schrzanił sprawy? Ok, podłączam nowy regulator (oryginalną używkę pochodzącą z K8) i mierze aku, i tutaj pokazuje mi 12,6V przy czym gdy zwiększam obroty do ok. 4000obr/min, ładowanie rośnie do ok. 13V, natomiast przekraczając 4000obr/min i jadąc dalej ładowanie zaczyna spadać do wspomnianych 12,6V. Czyli regulator napięcia trachnięty, tak? No i jeszcze jedna sprawa....Motocykl nie reaguje na przełączenie kluczyka w pozycję ON, dosłownie nic się nie dzieje. Nawet kontrolka immobilisera nie miga, gdy moto jest wyłączone (a powinna). Motocykl odpalić mogę jedynie poprzez pilot z alarmu. Oczywiście kluczyk musi być w pozycji ON. Wtedy normalnie rusza się licznik, kontrolki, pompa i mogę za pomocą startera go uruchomić (dzięki temu mogłem w ogóle dokonać jakichkolwiek pomiarów).Sprawdziłem bezpieczniki pod siedzeniem i ten jeden większy niezależny jakby znajdujący się poza skrzyneczką z bezpiecznikami od świateł itp. Wszystkie całe.Nie wiem co jest grane. Macie jakiś pomysł? Czy jest jeszcze gdzieś jakiś bezpiecznik? Bądź co innego powoduje, że motocykl nie reaguje na stacyjkę, a z alarmu da rade odpalić?Pomocy... pozdrawiam,zdruzgotany Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Rozłącz i wyczyść wszystkie kostki jakie widzisz w instalacji. W UK to właściwie pewne że można zdziwić się widokiem, ale wspomniałeś cos o deszczu.Byc może był tez jakis inny :) Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Określenie, ze napięcie ma wartość koło 70V jest trochę nie precyzyjne bo powinno być niemalże takie same (różnica 1-2 V).Aby dojść prawdy ze stacyjką też musisz poszleć z miernikiem. Do stacyjki dochodzi stały plus z aku i po przekręceniu stacyjki jest podawany na pozostałe sekcje instalacji. Schemat w łapkę i mierz gdzie go nie ma. Regler mógł zawyrzyć napięcie co mogło spowodować wytopienie sie styku w stacyjce. To, ze odpalasz z pilota to zapewne dlatego, ze ta opcja jest jakby drugą stacyjka choć korzysta z z któregos plusa po stacyjce i jak widać na załączonym obrazku, po tym działającym. Powiem Ci, ze nie jestem zwolennikiem przezwajania uzwojeń z tego względu, ze izolacja stosowana na przewodach używanych przy przezwajaniu jest zwykle niestosowna do warunków w jakich ma pracować. Jestem przekonany, ze uzwojenia lezą i kwiczą...oprócz innych usterek. Rozłącz i wyczyść wszystkie kostki jakie widzisz w instalacji. W UK to właściwie pewne że można zdziwić się widokiem, ale wspomniałeś cos o deszczu.Byc może był tez jakis inny :)Czyszczenie tu nie pomoże. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 wszystkie styki już przy akcji z alternatorem przeczyszczone preparatem i przeglądnięte... Nie wiecie czy jakiś regulator napięcia z innego moto podpasuje do mojego? Bądź jakiś rozsądny zamiennik? Te oryginalne są nic nie warte... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 http://reg_mot.republika.pl/Wybierz taki co ma tyle samo przewodów. Sprawdzone reglery przez forumowiczów. Jeśli chcesz taniej to możesz kupić każdy z taką samą ilością przewodów. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 (edytowane) http://reg_mot.republika.pl/Wybierz taki co ma tyle samo przewodów. Sprawdzone reglery przez forumowiczów. Jeśli chcesz taniej to możesz kupić każdy z taką samą ilością przewodów. Dzięki Monter za zainteresowanie problemem! :)Tylko jak go zamontować...hmm, może się skusze. edit:a czy po objawach jakie podałem wyżej można stwierdzić jednoznacznie, że regler jest do wymiany? Edytowane 24 Maja 2012 przez pitersky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 No nie bardzo. Jeszcze raz dokładny pomiar stojana. Ostatnio na forum był problem podobny i choć stojan wykazywał chęci współpracy to jednak po podłączeniu do reglera stawiał czynny opór. Nie ufam przezwajanym stojanom. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 w serwisówce jest napisane:"65 V and more at 5 000 r/min"i to się zgadza, nie jestem w stanie trzymac obrotów idealnie równo za każdym razem, więc wahanie rzędu 2-3V wydaje się być akceptowalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Takie jest akceptowalne jednak dla każdego około 70V to co innego. :biggrin: dla jednego 61-79V a dla drugiego 68-72V Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 hej, problemów ciąg dalszy, ładowania (po jego chwilowej obecności) też brak...raz ładowanie się pojawia, a raz go brak. z alternatora wychodzą poprawne wartości prądu... gdzieś w regulatorze się one gubią, ale cholera wpiąłem już 2 różne reglery i wszędzie to samo! przez ostatnie dwa dni miałem ładowanie (co prawda zrobiłem w te dwa dni ok. 30km, ale jednak)...teraz znowu lipa... gdzieś zwiera na masie? kostki raczej poczyszczone i posprawdzane... ehh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 (edytowane) Wypnij kostkę od alternatora z reglera, podepnij małą żaróweczkę jednym kablem do PLUSA od akumulatora a drugim do każdego po kolei z 3 przewodów od alternatora. Jeżeli przy którymkolwiek żaróweczka się zaświeci to alternator (jedna z jego 3 faz albo 2 albo 3) ma przebicie do masy. Jest to jednoznaczne z koniecznością jego wymiany. Napisz efekty. Motocykl oczywiście wyłączony (stacyjka OFF). Edytowane 31 Maja 2012 przez Mrówa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Wypnij kostkę od alternatora z reglera, podepnij małą żaróweczkę jednym kablem do PLUSA od akumulatora a drugim do każdego po kolei z 3 przewodów od alternatora. Jeżeli przy którymkolwiek żaróweczka się zaświeci to alternator (jedna z jego 3 faz albo 2 albo 3) ma przebicie do masy. Jest to jednoznaczne z koniecznością jego wymiany. Napisz efekty. Motocykl oczywiście wyłączony (stacyjka OFF).Metoda jak najbardziej dobra jednak przy założeniu, ze zwiera "na żywca". Jeśli jest tak, że po nagrzaniu zwiera to może być błąd w sprawdzaniu. Co do problemu...szukaj obłamanych przewodów przy kostkach, niełączących bezpieczników albo faktyczie uzwojenia zwierają w pewnych okolicznościach. Takie sytuacje nie należą do prostych. Spotkałem się juz kilkakrotnie z przezwajanymi stojanami i takim problemem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 może faktycznie ta temperatura ma wpływ na zjawisko.jutro popołudniu obadam patenty podrzucone przez Was i zdam relację.na przewinięty stojan mam gwarancję i w razie draki nie zawaham się jej użyć.tak przy okazji... czy dosztukowanie tych trzech przewodów wychodzących od stojana jeszcze na odcinku, który znajduje się pod deklem może mieć jakikolwiek wpływ na tą awarie?aha, i czy da radę zrobić test żarówki, używając miernika zamiast żarówki? ;) dzięki,pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Oczywiście, że test najłatwiej zrobić miernikiem na "dzwonienie". Przewody sztukowane nie przeszkadzają jeśli mają ciągłość i są zaizolowane. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 (edytowane) może faktycznie ta temperatura ma wpływ na zjawisko.jutro popołudniu obadam patenty podrzucone przez Was i zdam relację.na przewinięty stojan mam gwarancję i w razie draki nie zawaham się jej użyć.tak przy okazji... czy dosztukowanie tych trzech przewodów wychodzących od stojana jeszcze na odcinku, który znajduje się pod deklem może mieć jakikolwiek wpływ na tą awarie?aha, i czy da radę zrobić test żarówki, używając miernika zamiast żarówki? ;) dzięki,pozdr Tak jak kolega _Monter_ wyżej napisał możesz użyć miernika. Jeżeli zwiera cały czas do masy to między którymś z 3 przewodów a plusem aku pojawi Ci się napięcie mniej-więcej takie jakbyś mierzył bezpośrednio na wyjściach akumulatora. Jeżeli napięcie będzie reklamujesz swój przezwajany stojan. Jeżeli nie będzie to nagrzej porządnie motocykl, pojeździj i wtedy jeszcze raz sprawdź. Może to być zwieranie do masy w pewnych okolicznościach i jak kolega wyżej napisał ciężko będzie to wyłapać tą metodą. Edytowane 1 Czerwca 2012 przez Mrówa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.