Skocz do zawartości

Brak reakcji na przełączenie stacyjki w pozycję ON/problem z ładowaniem/GSXR600K6


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

ostatnimi czasy mój motocykl stał się bardzo mocno kapryśny pod względem elektryki.

Problemem nazwałbym ogólnie ładowanie jednak jest pare kwiatków temu towarzyszących.

Bardzo Was prosze o pomoc w diagnozie i ew. rozwiązaniu.

 

Zatem opiszę swój problem od początku...

Na samym początku sezonu wymieniłem akumulator, bo poprzedni już nie robił. Był to aku firmy Exide (Centra), 8Ah.

Dalej, po jakimś czasie, odpowiadającym zrobieniu ok. 200km pojawił się problem z ładowaniem. Problem wystąpił dzień po tym jak wróciłem po deszczu do garażu. Przekonałem się o tym ok. 30km od domu, gdy moto po prostu padło, ale dalej... Podejrzewałem oczywiście regulator napięcia bądź alternator - standard. Wyszło, że alternator - sfajczona cewka. Został on przewinięty u pewnego czarodzieja, którego każdy mi polecał. Swoją robotę zrobił jak należy, bo po wrzuceniu go do moto wszystko hulało: prawie 15V na aku pod obciążeniem. No to ja, jako szczęśliwy posiadacz sprawnej maszyny, oczywiście korzystałem z uroków pogody i latałem jak należy. Niedługo... do zeszłej soboty, kiedy to przy zatrzymaniu się po małej trasce zauważyłem kłęby dymu wydobywające się spod baku. Regler... spłonął (dosłownie). Oczywiście nie mogło się to stać w okolicach domu, tylko w jakiejś wichurze oddalonej od niego o 50km. Ale dobra... Dziś znalazłem czas, żeby posiedzieć z miernikiem i pomierzyć co i jak. No więc napięcie międzyfazowe na wyjściu z alternatora, to wartości oscylujące w okolicach 70V przy obrotach ~5000obr/min, więc chyba dobrze? Pan Rysiek, przewijając go nie schrzanił sprawy? Ok, podłączam nowy regulator (oryginalną używkę pochodzącą z K8) i mierze aku, i tutaj pokazuje mi 12,6V przy czym gdy zwiększam obroty do ok. 4000obr/min, ładowanie rośnie do ok. 13V, natomiast przekraczając 4000obr/min i jadąc dalej ładowanie zaczyna spadać do wspomnianych 12,6V. Czyli regulator napięcia trachnięty, tak?

 

No i jeszcze jedna sprawa....

Motocykl nie reaguje na przełączenie kluczyka w pozycję ON, dosłownie nic się nie dzieje. Nawet kontrolka immobilisera nie miga, gdy moto jest wyłączone (a powinna). Motocykl odpalić mogę jedynie poprzez pilot z alarmu. Oczywiście kluczyk musi być w pozycji ON. Wtedy normalnie rusza się licznik, kontrolki, pompa i mogę za pomocą startera go uruchomić (dzięki temu mogłem w ogóle dokonać jakichkolwiek pomiarów).

Sprawdziłem bezpieczniki pod siedzeniem i ten jeden większy niezależny jakby znajdujący się poza skrzyneczką z bezpiecznikami od świateł itp. Wszystkie całe.

Nie wiem co jest grane. Macie jakiś pomysł? Czy jest jeszcze gdzieś jakiś bezpiecznik? Bądź co innego powoduje, że motocykl nie reaguje na stacyjkę, a z alarmu da rade odpalić?

Pomocy...

 

pozdrawiam,

zdruzgotany Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozłącz i wyczyść wszystkie kostki jakie widzisz w instalacji. W UK to właściwie pewne że można zdziwić się widokiem, ale wspomniałeś cos o deszczu.

Byc może był tez jakis inny :)

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określenie, ze napięcie ma wartość koło 70V jest trochę nie precyzyjne bo powinno być niemalże takie same (różnica 1-2 V).

Aby dojść prawdy ze stacyjką też musisz poszleć z miernikiem. Do stacyjki dochodzi stały plus z aku i po przekręceniu stacyjki jest podawany na pozostałe sekcje instalacji. Schemat w łapkę i mierz gdzie go nie ma. Regler mógł zawyrzyć napięcie co mogło spowodować wytopienie sie styku w stacyjce. To, ze odpalasz z pilota to zapewne dlatego, ze ta opcja jest jakby drugą stacyjka choć korzysta z z któregos plusa po stacyjce i jak widać na załączonym obrazku, po tym działającym. Powiem Ci, ze nie jestem zwolennikiem przezwajania uzwojeń z tego względu, ze izolacja stosowana na przewodach używanych przy przezwajaniu jest zwykle niestosowna do warunków w jakich ma pracować. Jestem przekonany, ze uzwojenia lezą i kwiczą...oprócz innych usterek.

 

Rozłącz i wyczyść wszystkie kostki jakie widzisz w instalacji. W UK to właściwie pewne że można zdziwić się widokiem, ale wspomniałeś cos o deszczu.

Byc może był tez jakis inny :)

Czyszczenie tu nie pomoże.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie styki już przy akcji z alternatorem przeczyszczone preparatem i przeglądnięte...

 

Nie wiecie czy jakiś regulator napięcia z innego moto podpasuje do mojego? Bądź jakiś rozsądny zamiennik? Te oryginalne są nic nie warte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://reg_mot.republika.pl/

Wybierz taki co ma tyle samo przewodów. Sprawdzone reglery przez forumowiczów. Jeśli chcesz taniej to możesz kupić każdy z taką samą ilością przewodów.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://reg_mot.republika.pl/

Wybierz taki co ma tyle samo przewodów. Sprawdzone reglery przez forumowiczów. Jeśli chcesz taniej to możesz kupić każdy z taką samą ilością przewodów.

 

Dzięki Monter za zainteresowanie problemem! :)

Tylko jak go zamontować...hmm, może się skusze.

 

edit:

a czy po objawach jakie podałem wyżej można stwierdzić jednoznacznie, że regler jest do wymiany?

Edytowane przez pitersky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie bardzo. Jeszcze raz dokładny pomiar stojana. Ostatnio na forum był problem podobny i choć stojan wykazywał chęci współpracy to jednak po podłączeniu do reglera stawiał czynny opór. Nie ufam przezwajanym stojanom.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jest akceptowalne jednak dla każdego około 70V to co innego. :biggrin: dla jednego 61-79V a dla drugiego 68-72V

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, problemów ciąg dalszy, ładowania (po jego chwilowej obecności) też brak...

raz ładowanie się pojawia, a raz go brak. z alternatora wychodzą poprawne wartości prądu... gdzieś w regulatorze się one gubią, ale cholera wpiąłem już 2 różne reglery i wszędzie to samo! przez ostatnie dwa dni miałem ładowanie (co prawda zrobiłem w te dwa dni ok. 30km, ale jednak)...teraz znowu lipa... gdzieś zwiera na masie? kostki raczej poczyszczone i posprawdzane... ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypnij kostkę od alternatora z reglera, podepnij małą żaróweczkę jednym kablem do PLUSA od akumulatora a drugim do każdego po kolei z 3 przewodów od alternatora. Jeżeli przy którymkolwiek żaróweczka się zaświeci to alternator (jedna z jego 3 faz albo 2 albo 3) ma przebicie do masy. Jest to jednoznaczne z koniecznością jego wymiany. Napisz efekty. Motocykl oczywiście wyłączony (stacyjka OFF).

Edytowane przez Mrówa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypnij kostkę od alternatora z reglera, podepnij małą żaróweczkę jednym kablem do PLUSA od akumulatora a drugim do każdego po kolei z 3 przewodów od alternatora. Jeżeli przy którymkolwiek żaróweczka się zaświeci to alternator (jedna z jego 3 faz albo 2 albo 3) ma przebicie do masy. Jest to jednoznaczne z koniecznością jego wymiany. Napisz efekty. Motocykl oczywiście wyłączony (stacyjka OFF).

Metoda jak najbardziej dobra jednak przy założeniu, ze zwiera "na żywca". Jeśli jest tak, że po nagrzaniu zwiera to może być błąd w sprawdzaniu.

 

Co do problemu...szukaj obłamanych przewodów przy kostkach, niełączących bezpieczników albo faktyczie uzwojenia zwierają w pewnych okolicznościach. Takie sytuacje nie należą do prostych. Spotkałem się juz kilkakrotnie z przezwajanymi stojanami i takim problemem.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może faktycznie ta temperatura ma wpływ na zjawisko.

jutro popołudniu obadam patenty podrzucone przez Was i zdam relację.

na przewinięty stojan mam gwarancję i w razie draki nie zawaham się jej użyć.

tak przy okazji... czy dosztukowanie tych trzech przewodów wychodzących od stojana jeszcze na odcinku, który znajduje się pod deklem może mieć jakikolwiek wpływ na tą awarie?

aha, i czy da radę zrobić test żarówki, używając miernika zamiast żarówki? ;)

 

dzięki,

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że test najłatwiej zrobić miernikiem na "dzwonienie". Przewody sztukowane nie przeszkadzają jeśli mają ciągłość i są zaizolowane.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może faktycznie ta temperatura ma wpływ na zjawisko.

jutro popołudniu obadam patenty podrzucone przez Was i zdam relację.

na przewinięty stojan mam gwarancję i w razie draki nie zawaham się jej użyć.

tak przy okazji... czy dosztukowanie tych trzech przewodów wychodzących od stojana jeszcze na odcinku, który znajduje się pod deklem może mieć jakikolwiek wpływ na tą awarie?

aha, i czy da radę zrobić test żarówki, używając miernika zamiast żarówki? ;)

 

dzięki,

pozdr

 

Tak jak kolega _Monter_ wyżej napisał możesz użyć miernika. Jeżeli zwiera cały czas do masy to między którymś z 3 przewodów a plusem aku pojawi Ci się napięcie mniej-więcej takie jakbyś mierzył bezpośrednio na wyjściach akumulatora. Jeżeli napięcie będzie reklamujesz swój przezwajany stojan. Jeżeli nie będzie to nagrzej porządnie motocykl, pojeździj i wtedy jeszcze raz sprawdź. Może to być zwieranie do masy w pewnych okolicznościach i jak kolega wyżej napisał ciężko będzie to wyłapać tą metodą.

Edytowane przez Mrówa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...