Skocz do zawartości

Gaźnik Keihin FCR - regulacja (crossy enduraki )


Rekomendowane odpowiedzi

dotyczy regulacji gaźnika w EXC 520 na gaźniku Keihin FCR39

 

fabryczne ustawienia to:

 

OBDTM needle on clip #2 from the top

175 main jet with 200 air jet

48 idle jet with 100 air jet

85 starting jet

 

i na takich przy maksymalnym otwarciu przepustnicy moto się dławił, nawet jak powoli odkręcałem manetkę to na maxie szarpał i potrafił zgasnąć

tak samo szybkie ruszenie manetki nawet nie do końca, dławiło motocykl

 

podniosłem iglicę do góry ( na 3 ząbek od góry) i moto dostało skrzydeł oraz strasznego kopa

 

wiem, że ustawienia gaźnika zależą od temperatury i wysokości nad poziomem morza, ale mamy ciepłą wiosnę czyli raczej

do prawidłowej pracy zubaża się mieszankę ( żeby zrównoważyć mniejszą ilość tlenu w ciepłym powietrzu ) więc czemu pomogło

wzbogacenie ?

 

ktoś z podobną maszyną wie jakie ustawienia się sprawdzają ?

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia gaźnika to indywidualna sprawa dla każdego silnika. Pytanie w jakim stanie masz podzespoły gaźnika jak i silnika. być może masz już tak wyrobiony gaźnik , że łapał minimalnie lewe powietrze. To jest takie gdybanie tak samo złużycie tłoka i zaworów ma na to wpływ.

 

W zeszłym roku miałem przypadek exc 450 gdzie dopiero maksymalne opuszczenie iglicy sprawiło że moto zaczeło jechać, na innych ustawieniach moto się zalewało i gasło podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok i zawory nowe, tłumik też niedawno wymieniany, ale faktycznie wózek przepustnicy już trochę wyrobiony więc może przepuszczać więcej powietrza to i iglicę trzeba było podnieść.

 

BTW w serwisówce odkryłem, że sx od exc tym się różni że w sx iglica jest wyżej o jeden ząbek, właśnie na 3cim, dysza ta sama w obydwu.

Jestem ciekaw czy to jedyna różnica czy np w sx jest jeszcze coś innego w silniku(poza 4 biegami)

Jeśli jedyna to jest to dość prosty sposób przerobić enduraka w crossówkę i faktycznie na tym 3 ząbku silnik dostał jakiegoś szału.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...