Skocz do zawartości

nie równa praca silnika lub gaśniecie na goracym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem z motocyklem, moze ktos mi pomoże, jak motocykl porusza sie normalnie w trasie wskazowka na wskazniku temperatury jest mniej wiecej na srodku, ale wystarczy lekki korek lub dluzszy postoj na swiatlach a podnosi sie pod czerwone pole, nie wchodzi na nie ale zatrzymuje sie tuz przed nim i dopiero wtedy wlancza sie wentylator a motocykl zaczyna bardzo nierowno pracowac lub nawet czasem gasnac. prosze o pomoc :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam problem z motocyklem, moze ktos mi pomoże, jak motocykl porusza sie normalnie w trasie wskazowka na wskazniku temperatury jest mniej wiecej na srodku, ale wystarczy lekki korek lub dluzszy postoj na swiatlach a podnosi sie pod czerwone pole, nie wchodzi na nie ale zatrzymuje sie tuz przed nim i dopiero wtedy wlancza sie wentylator a motocykl zaczyna bardzo nierowno pracowac lub nawet czasem gasnac. prosze o pomoc :sad:

Jeżeli masz przewiew i wskazówka jest w dobrym miejscu to termostat prawidłowo reguluje przepływ cieczy .Przyczyną może być uwalony czujnik temperatury odpowiedzialny za załączenie wentylatora .

Kup miernik z sondą temperatury , wciśnij w chłodnicę (tak żeby nie zniszczyć żeberek) , odpal na postoju i zostaw aż do załączenia wentylatora . Powiedz jaka temperatura .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może nie temperatura a pojawiające się problemy ze spalaniem mieszanki , np z powodu za ciasnego luzu zaworowego , lub zbyt bogatej mieszanki .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , miałbyś non stop problemy - na zimno i na gorąco .

Wykręć świece , cyknij fote , wrzuć , obejrzymy ,

Zmierz temperaturę płynu (lub pdjedź na pomiar), mimo poprawnych wskazań może być za wysoka .

Możesz tymczasowo zainstalowac sobie termostat elektroniczny załączający wiatrak tak żeby na postoju termometr był w połowie .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nerwowa praca zaczyna się tuż po włączeniu wiatraka to przyczyna może lezeć tez w spadku napięcia na module - wentylator jest na wspólnej masie z nim , gdy się załącza to w jego obwodzie napięcie znacznie spada powodując problemy z pracą . Przyczyną może być wadliwe połączenie z masą lub na styku "+" gdzies w okolicy modułu i wentyatora (nie widzałem schematu okablowania ,zakładam że moze jednoz drugim mieć coś wspólnegoo ze względu na konstrukcję instalacji)

 

Prędzej zbyt uboga mieszanka, bo taka powoduje wysoką temperaturę w wydechu.

 

Ale to na gorąco będzie działał dobrze, chyba że baardzo zubożeje . A jeżeli przy wysokiej temperaturze jest OK a kilka stopni więcej już nie to raczej nie o skład mieszanki chodzi .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że skład to jeden z dwóch lub więcej problemów. Przytkana chłodnica, wspomniany korek albo inny problem z ukł. chłodzenia plus zbyt uboga mieszanka (na tyle, że podnosi temp. spalin ale silnik nadal normalnie pracuje) i sprzęt będzie dostawał gorączki potem jeszcze dochodzi to co napisałeś o wentylu i będzie bujanie na obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze tak: na zimnym silniku pali na styk, w trasie wskazowka pokazuje mniej wiecej w polowie temperature, czyli idealnie, w cieplejsze dni po miescie w korkach lub bardzo powolna jazda -szybko sie wskazowka podnosi pod czerwone pole wtedy wlancza sie wentylator , motocykl nie rowno pracuje na wolnych obrotach czasami gasnie i ciezej sie go wtedy odpala niz na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy motocykl nie zaczyna przypadkiem nierówno pracować w momencie zalączenia wentylatora ?

2. Zrób pomiar temperatury i wrzuć zdjęcia świec a będziemy gadać dalej . Podajesz za mało informacji a z fusów nikt tu nie wróży.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...