Gość aron Opublikowano 19 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2004 Tak jak w temacie interesuje mnie czy jest możliwość wsadzenia silnika od 4 suwa do motocykla który oryginalnie jest 2suwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 jest najlepszym przykładem na to były MuZ. Początkowo w 251 był 2T a później przeszczepiono do tej ramy silnik 4T Rotaxa. z podwórka motoryzacyjnego taki sam manewr zrobiono z Trabantem i Wartburgiem. Jak widac NRDowcom sie takie przeszczepy udały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 nie masz racji Hiszpanmz z silnikami rotaxa miały juz zupełnie inną ramę (zamknięta) a możliwośc oczywiście że jest-zalezy od motocykla i silnika-ale i tak bedzie trzeba dokonać mniejszych lub większych przeróbek za pomącą gumówki i spawary Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 21 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2004 OK być może zbyt mało uwaznie przyjżałem sie ramie MuZ z silnikiem Rotaxa mea culpa! Tak czy owak taka przeróbka może byc dość czaso/praco chłonna. W koncu raczej trudno znaleźć silnik od innego moto z idealnie pasującymi mocowaniami, identycznym położeniem zębatki zdawczej, itp... Czasami niby wszystko pasuje ale okazuje się, że łańcuch jakoś dziwnie sie szybko zużywa bo nie "idzie" w linii, albo nie pasują mocowania itp... Zawsze natomiast kłopot pojawia się z elektronicznym obrotomierzem bo w 2T zapłon pojawia się w każdym obrocie wału a w 4T w co drugim, więc przekłamania obrotów są 2 krotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 Można jak najbardziej jeśli gabarytowo oczywiscie sie zmieści bez cięcia ramy na miejscu starego bo jak wiadomo 4T mają większe garnki przez rozrząd. Ale trzeba pamiętac o tym żeby zrobić to z głową i żeby do ramy 50-tki nie wkładac silnika z 600 bo ta rama na pewno nie była konstruowana z myślą o tak mocnym i cięzszym silniku. Przy montażu starać się nie wiercić ani nie ciąć rur nośnych ramy. Lepiej dospawac porządne uchwyty lub zastosować dobrze dopasowane obejmy w niektórych miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 22 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2004 Trzeba również pamiętać o tym, żeby zębatka zdawcza była w linii z z napędową bo inaczej możesz dostać łańcuchem po nodze podczas jazdy albo zniszczyć łożyszko na zdawczej i wałek orazi zestaw napędowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aron Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 to jesli można to mam pyanie mam aprilie rs 125 i czy dało by się zamontować w niej silnik od jadiejś 250 4T jeśli tak to od jakiego motocykla mógł bym ten silnik wziąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 tutaj chyba nie da radya jak rama jest już alu to wogule zapomnij na początku myslałem że chcesz wstawić do jakiegoś "zabytka" np jawymnie kiedyś nachodziły pomysły żeby wstawić 4T (jakiegoś jednogarowca od enduro) do właśnie jawy czy iżaale łatwiej po prostu było mi zmienić sprzęt Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 24 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2004 Najczęściej zmieniane są silniki w motocyklach enduro, wszystkie są mniej więcej podobne w budowie i gabarytowo. Ramy są w 90 5 stalowe więc spawanie wchodzi w grę. W RS aprilce po prostu się tego nie opłaca robic i byłoby to na pewno trudne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.