Skocz do zawartości

SILNIK OD 4T W 2T


Gość aron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jest najlepszym przykładem na to były MuZ. Początkowo w 251 był 2T a później przeszczepiono do tej ramy silnik 4T Rotaxa. z podwórka motoryzacyjnego taki sam manewr zrobiono z Trabantem i Wartburgiem. Jak widac NRDowcom sie takie przeszczepy udały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz racji Hiszpan

mz z silnikami rotaxa miały juz zupełnie inną ramę (zamknięta)

 

a możliwośc oczywiście że jest-zalezy od motocykla i silnika-ale i tak bedzie trzeba dokonać mniejszych lub większych przeróbek za pomącą gumówki i spawary

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK być może zbyt mało uwaznie przyjżałem sie ramie MuZ z silnikiem Rotaxa mea culpa! Tak czy owak taka przeróbka może byc dość czaso/praco chłonna. W koncu raczej trudno znaleźć silnik od innego moto z idealnie pasującymi mocowaniami, identycznym położeniem zębatki zdawczej, itp... Czasami niby wszystko pasuje ale okazuje się, że łańcuch jakoś dziwnie sie szybko zużywa bo nie "idzie" w linii, albo nie pasują mocowania itp... Zawsze natomiast kłopot pojawia się z elektronicznym obrotomierzem bo w 2T zapłon pojawia się w każdym obrocie wału a w 4T w co drugim, więc przekłamania obrotów są 2 krotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jak najbardziej jeśli gabarytowo oczywiscie sie zmieści bez cięcia ramy na miejscu starego bo jak wiadomo 4T mają większe garnki przez rozrząd.

Ale trzeba pamiętac o tym żeby zrobić to z głową i żeby do ramy 50-tki nie wkładac silnika z 600 bo ta rama na pewno nie była konstruowana z myślą o tak mocnym i cięzszym silniku. Przy montażu starać się nie wiercić ani nie ciąć rur nośnych ramy. Lepiej dospawac porządne uchwyty lub zastosować dobrze dopasowane obejmy w niektórych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj chyba nie da rady

a jak rama jest już alu to wogule zapomnij

 

na początku myslałem że chcesz wstawić do jakiegoś "zabytka" np jawy

mnie kiedyś nachodziły pomysły żeby wstawić 4T (jakiegoś jednogarowca od enduro) do właśnie jawy czy iża

ale łatwiej po prostu było mi zmienić sprzęt

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej zmieniane są silniki w motocyklach enduro, wszystkie są mniej więcej podobne w budowie i gabarytowo. Ramy są w 90 5 stalowe więc spawanie wchodzi w grę.

 

W RS aprilce po prostu się tego nie opłaca robic i byłoby to na pewno trudne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...