Skocz do zawartości

Cz 175 swap silnika MZ 250/2


madgarage
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i serdecznie PRZEPRASZAM jeżeli to nie odpowiedni dział, jestem nowy na forum i zmęczony w dodatku muszę iść zebrać pranie z dworu, no nic! Przejdźmy do mojego tematu.

 

Ostatnio wpadła mi do głowy szalona myśl żeby zeswapić silnik MZ TS 250/2 do ramy Jawy Cz 175.

"Ale dlaczego? Czemu chcesz zniszczyć motory? Ty nicponiu bez serca łaaaj? :("

Mz mam po dziadku. Ś.P Dziadek BYŁ DUŻY i CIĘĘŻKI i po prostu ten 37 letni motorek się sypie. A dokładniej rama.

Pęknięcia, krzywizny, luzy, padaka w dodatku po wypadku (wymiana była przodu kiedyś tam kiedyś).

Silniczek jako tako daje rady. Pali śmiga jak na stary 250/2 kręci się ładnie.

Mam też jawe cz 175. Stan jej ramy jest dobry, silnik nieco gorzej ale jakoś się "toczy".

Dobra koniec już tej historyjki.

I tu rodzi się moje pytanie. A raczej ich kilka.

 

Czy ktoś próbował już taki swap? Wiele razy widziałem silnik MZ 250 w motorynce, etz 150, w komarze (pozdrawiam pana tadka), wsk (podobno bez przedłużania ramy wejdzie) i tego podobnych ale nie słyszałem o tym silniku w ramie cezety.

 

Jak myślicie obeszło by się bez przedłużania ramy?

 

I ogólnie co myślicie o takim projekcie?

 

Przyjmę z chęcią każdą opinie na ten temat, wypowiadajcie się, czciciele zabytków nie zbluzgajcie mnie :( a jak chcecie tak bardzo ochronić tą mz albo jawe to zapraszam do kupna hehehe. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koleś raczej na tym forum odpowiedzi nie dostaniesz. Chyba że sam zaczniesz i będzie Ci wychodzić coś konkretnego co się trzyma kupy, i jest naprawdę porządnie zrobione. ( a nie elektroda i spawara w dłoń i pojechali)

 

Ja tak się trochę dziwię ludziom, że wyskakują z takimi fantazjami. Zwykle jak u kogoś powstaje "fantazja" to przedstawia ją jako fakt dokonany.(zaczęta robota, okiełznany (z grubsza) temat, i chęć zrobienia kawałka dobrej roboty)

 

Jeśli chcesz wiedzieć czy wejdzie to wszystko musisz sam mierzyć!

Niema takiej łatwizny że zapytasz i usłyszysz "o spoko zrobiłem takich kilka i wszystko pasuje tylko.......".

To nie jest taka prosta sprawa... Z dwojga złego łatwiej jest wyremontować tą MZ bądź CZ bo wszystko teoretycznie jest z jednego kawałka i najzwyczajniej pasuje bez większego kombinowania. To i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w ogóle dzięki że ktoś się udzielił w tym temacie :)

@Żurek - Znaczy wiesz pomysł narodził się ni z tąd ni z owąd. Mz ma straszne luzy na ramie i pęknięcia.

Jawą mi się pewniej jeździ dlatego wpadła mi myśl o swapie. No ale właściwie chyba sobie odpuszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzedaj oba ludziom którzy przywróca im dawna swietnosc a za ta kase kup cos co nie bedziesz musiał profanowac

 

byly czasy ze sie luxy przerabiało na ts-ki (jawy) a ts-ki na etki(mz) ale to jak tego byla masa a czlowieka nie bylo stac na lepszy. teraz te starsze zyskuja na cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...