makumba Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam. Mój kolega ma problem z motocyklem jak w temacie. Generalnie po uruchomieniu silnika motocykl na ssaniu pracuje równo, aż do rozgrzania i wyłaczenia ssania. Bez ssania obroty falują około 1200, 1300 obrotów, a co jakiś czas motocykl zaczyna pracowac normalnie, tak jak by jeden z cylindrów raz pracował raz nie. Po włączeniu świateł silnik najpierw spada z obrotów, póżniej zaczyna gasnąć, ale wystarczy wyłączyć światła aby pracował. Jeżeli silnik działa powyżej 2000 rpm, to pracuje równo, a włączanie świateł nie robi na nim żadnego wrażenia. Silnik miał regulowane zawory, czyszczone gaźniki, synchronizację, zamontowano nowy akumulator, świece, filtr powietrza. Ładowanie na wolnych obrotach około 14,6V na światłach i około 5000 rpm 15.5V. Prawy skrajny kolektor wydechowy jest o wiele chłodniejszy od reszty gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Pytanie co to może być? Moduł zapłonowy, brak masy, zwarcie, szczotki się kończą? Podczas jazdy motocykl zachowuje się normalnie, ale na światłach potrafi zgasnąć, chyba ze trzyma się go na obrotach. Pozdrawiam.... Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez makumba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Skoro jeden kolektor wydechowy jest chłodniejszy to przyjrzałbym się świecy i fajce, która znajduje się w tym cylindrze. Również gaźniki mogą być nie dokońca dobrze ustawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Przytkany uklad wolnych tego cylindra / przylewajacy zaworek iglicowy komory plywakowej ,lub klopoty z wysokim napieciem o ktorych napisano wyzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Mam zatem jeszcze kilka pytań. Z obrazka na: http://www.cheapcycleparts.com/model_years/3547-suzuki-1993-katana-gsx600f/assemblies/125606-electrical wynika że przewody są zmontowane na stałe z cewkami zapłonowymi, czy to prawda, czy można je jakoś wymienić? W opisie można zobaczyć że oryginalna fajka na świecę ma numer: 33510-48B10 co według moich poszukiwań internetowych zamienia się na NGK XD05F czy ktoś może to potwierdzić, znalazłem takie fajki w intercarsie i myślę ze na wtorek mógłbym je mieć. Czy w ostateczności gdyby okazało się że przewody są niewymienne mogę zastosować na nie jakieś izolatory, np. gumowy przewód paliwowy? Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 przeczytaj ten temat, wszystkiego się dowieszhttp://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/150444-gsf-600-gasnie-podczas-deszczu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Witam raz jeszcze. Czy do w/w sprzętu będą pasować cewki od jajka takie jak np. tu: http://allegro.pl/gsx-f-gsxf-600-750-98-02r-cewka-zaplonowa-1-4-i2259299571.html Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 (edytowane) Znajdź kable przy module z masą i "+" , wepnij się woltomierzem w kostkę i zobacz jakie napięcie tam jest po włączeniu świateł (silnik nie musi pracować).Róźnica nie powinna byc większa niż 1V od tego mierzonego bezpośrednio na aku .Jezeli spada bardziej to nalezy najpierw wyeliminować problem z masą lub "+" poprzez przegląd kostek i mocowań masy w instalacji i naprawę tych zaśniedziałych / niesprawnych .To inne moto ale sytuacja podobna: w xx-ie znajomego była taka centralna kostka masująca pod siedzeniem , kompletnie skorodowana. Wywaliłem , polutowałem wszystkie kable , zaizolowałem , poukładałem i wszystko wróciło do normy . A wczesniej po zapaleniu świateł moto potrafiło zgasnąć lub nierówno pracowało .Jezeli to nie pomoże to szukasz dalej , świeca , cewka , połączenie cewka - moduł lub problemy gaźnikowe. Edytowane 7 Kwietnia 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Sprawdzę Twoje sugestje janosikk i dokonam pomiarów. Podejrzewamy cewkę z tego powodu, że silnik zaczyna przerywać i gasnąć dopiero jak się nagrzeje, na zimno zaraz po odpaleniu pracuje poprawnie i włączenie świateł nie powoduje jego gaśnięcia. Teraz powinno być trochę cieplej to się za tego GSXa weźmiemy na poważnie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Ha , teraz doczytałem. 14,6V na wolnych a 15,5V na wyższych . Tak na próbę , rozgrzej silnik aż do momentu jak przerywa , zgaś , podłacz sprawny akumulator na kablach , odpal i sprawdż czy dalej faluje . Wyeliminujesz w ten sposób padający przeładowany akumulator i przybędzie 1 problem z ładowaniem . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Sądzisz że zbyt wysokie napięcie w układzie może powodować takie zachowanie motocykla? Ponoć w tym silniku napięcie ładowania jest regulowane na podstawie napięcia które jest dostarczane poprzez stacyjkę do alternatora jako prąd wzbudzenia, i jeżeli są tam spadki regulator sądzi że ładowanie jest zbyt niskie i je podnosi. (Może nie jasno piszę, ale nie jestem elektrykiem) Jeżeli to było by przyczyną myślę że można by tam zastosować przekaźnik, który łączył by + z akumulatora z alternatorem, a do sterowania przekaźnika można by wykorzystać przewód ze stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Sądzisz że zbyt wysokie napięcie w układzie może powodować takie zachowanie motocykla? Ponoć w tym silniku napięcie ładowania jest regulowane na podstawie napięcia które jest dostarczane poprzez stacyjkę do alternatora jako prąd wzbudzenia, i jeżeli są tam spadki regulator sądzi że ładowanie jest zbyt niskie i je podnosi. (Może nie jasno piszę, ale nie jestem elektrykiem) Jeżeli to było by przyczyną myślę że można by tam zastosować przekaźnik, który łączył by + z akumulatora z alternatorem, a do sterowania przekaźnika można by wykorzystać przewód ze stacyjki. :blink:Wirig diagram GSX600W pokazuje zintegrowany z reglem altek , żadnych kombinacji poza standardowym bezpiecznikiem . Z tymi kablami możesz zrobic , nic nikomu ani niczemu nie grozi , ale na 90% będzie chodzić o masę i potem problemy gaźnikowo - wysokonapięciowe . A co do za wysokiego napięcia widizałem kilka przeładowanych akumulatorów , w pewnym momencie tracą wydajność prądową co powoduje skoki napięcia w instalacji w związku z czym przyszedł mi pomysłdo głowy z podłączeniem sprawnego aku , na chwilę do testu . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Rozumiem. Poczekam za tem aż się święta skończą i dorwę się to tego moto z miernikiem. Tak w ogóle to po wyglądzie motocykla można przypuszczać że kiedyś stał pod chmurką i mogło coś pokorodować, a z drugiej strony to ma już 19 lat. Dzisiaj zmieniliśmy fajkę na 4 cylindrze, nie załatwiło to nie stety sprawy, a w starej fajce były krople wody. Gdyby wyjaśniła się sprawa czy pasują te cewki od nowszego modelu, to po zakupie mozna by było wyeliminowac ich niesprawność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 (edytowane) Podmień cewki (tzn , zamieniasz przewody NN zasilające cewki miejscami oraz pary kabli WN przestwiasz na właściwe świece ) i sprawdź czy inny cylinder nagle nie ostygł . Jeżeli tak , to bedzie to cewka/kabel do której prowadzi przewód chłodnego cylindra . Cewki elektrycznie na bank beda pasować od jajka , mogą mechanicznie nie pasować . Jeżeli ten sam garnek będzie chłodny to zamień jeszcze świece .Sprawdż czy przypadkiem para cylindrów niedomaga czy napewno tylko 1 (dodatkowe testy potrzebne)Po tym możesz byc niemal na 100% pewien że trzeba grzebać w gaźnikach . Edytowane 7 Kwietnia 2012 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Jak po tych wszystkich zabiegach dalej ten sam cylinder bedzie gasl to sprawdz luzy zaworowe na nim.To dal mnie o wiele bardziej prawdopodobna przyczyna gasniecia na cieplo niz cewka, ktore to w japonii prawie nie padaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.