Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika Suzuki GSX 600F 1993 Imbryk


makumba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mój kolega ma problem z motocyklem jak w temacie. Generalnie po uruchomieniu silnika motocykl na ssaniu pracuje równo, aż do rozgrzania i wyłaczenia ssania. Bez ssania obroty falują około 1200, 1300 obrotów, a co jakiś czas motocykl zaczyna pracowac normalnie, tak jak by jeden z cylindrów raz pracował raz nie. Po włączeniu świateł silnik najpierw spada z obrotów, póżniej zaczyna gasnąć, ale wystarczy wyłączyć światła aby pracował. Jeżeli silnik działa powyżej 2000 rpm, to pracuje równo, a włączanie świateł nie robi na nim żadnego wrażenia. Silnik miał regulowane zawory, czyszczone gaźniki, synchronizację, zamontowano nowy akumulator, świece, filtr powietrza. Ładowanie na wolnych obrotach około 14,6V na światłach i około 5000 rpm 15.5V. Prawy skrajny kolektor wydechowy jest o wiele chłodniejszy od reszty gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Pytanie co to może być? Moduł zapłonowy, brak masy, zwarcie, szczotki się kończą? Podczas jazdy motocykl zachowuje się normalnie, ale na światłach potrafi zgasnąć, chyba ze trzyma się go na obrotach.

 

 

Pozdrawiam....

Edytowane przez makumba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zatem jeszcze kilka pytań. Z obrazka na: http://www.cheapcycleparts.com/model_years/3547-suzuki-1993-katana-gsx600f/assemblies/125606-electrical wynika że przewody są zmontowane na stałe z cewkami zapłonowymi, czy to prawda, czy można je jakoś wymienić? W opisie można zobaczyć że oryginalna fajka na świecę ma numer: 33510-48B10 co według moich poszukiwań internetowych zamienia się na NGK XD05F czy ktoś może to potwierdzić, znalazłem takie fajki w intercarsie i myślę ze na wtorek mógłbym je mieć. Czy w ostateczności gdyby okazało się że przewody są niewymienne mogę zastosować na nie jakieś izolatory, np. gumowy przewód paliwowy?

 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kable przy module z masą i "+" , wepnij się woltomierzem w kostkę i zobacz jakie napięcie tam jest po włączeniu świateł (silnik nie musi pracować).Róźnica nie powinna byc większa niż 1V od tego mierzonego bezpośrednio na aku .

Jezeli spada bardziej to nalezy najpierw wyeliminować problem z masą lub "+" poprzez przegląd kostek i mocowań masy w instalacji i naprawę tych zaśniedziałych / niesprawnych .

To inne moto ale sytuacja podobna: w xx-ie znajomego była taka centralna kostka masująca pod siedzeniem , kompletnie skorodowana. Wywaliłem , polutowałem wszystkie kable , zaizolowałem , poukładałem i wszystko wróciło do normy . A wczesniej po zapaleniu świateł moto potrafiło zgasnąć lub nierówno pracowało .

Jezeli to nie pomoże to szukasz dalej , świeca , cewka , połączenie cewka - moduł lub problemy gaźnikowe.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę Twoje sugestje janosikk i dokonam pomiarów. Podejrzewamy cewkę z tego powodu, że silnik zaczyna przerywać i gasnąć dopiero jak się nagrzeje, na zimno zaraz po odpaleniu pracuje poprawnie i włączenie świateł nie powoduje jego gaśnięcia. Teraz powinno być trochę cieplej to się za tego GSXa weźmiemy na poważnie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha , teraz doczytałem. 14,6V na wolnych a 15,5V na wyższych . Tak na próbę , rozgrzej silnik aż do momentu jak przerywa , zgaś , podłacz sprawny akumulator na kablach , odpal i sprawdż czy dalej faluje . Wyeliminujesz w ten sposób padający przeładowany akumulator i przybędzie 1 problem z ładowaniem .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzisz że zbyt wysokie napięcie w układzie może powodować takie zachowanie motocykla? Ponoć w tym silniku napięcie ładowania jest regulowane na podstawie napięcia które jest dostarczane poprzez stacyjkę do alternatora jako prąd wzbudzenia, i jeżeli są tam spadki regulator sądzi że ładowanie jest zbyt niskie i je podnosi. (Może nie jasno piszę, ale nie jestem elektrykiem) Jeżeli to było by przyczyną myślę że można by tam zastosować przekaźnik, który łączył by + z akumulatora z alternatorem, a do sterowania przekaźnika można by wykorzystać przewód ze stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzisz że zbyt wysokie napięcie w układzie może powodować takie zachowanie motocykla? Ponoć w tym silniku napięcie ładowania jest regulowane na podstawie napięcia które jest dostarczane poprzez stacyjkę do alternatora jako prąd wzbudzenia, i jeżeli są tam spadki regulator sądzi że ładowanie jest zbyt niskie i je podnosi. (Może nie jasno piszę, ale nie jestem elektrykiem) Jeżeli to było by przyczyną myślę że można by tam zastosować przekaźnik, który łączył by + z akumulatora z alternatorem, a do sterowania przekaźnika można by wykorzystać przewód ze stacyjki.

:blink:

Wirig diagram GSX600W pokazuje zintegrowany z reglem altek , żadnych kombinacji poza standardowym bezpiecznikiem . Z tymi kablami możesz zrobic , nic nikomu ani niczemu nie grozi , ale na 90% będzie chodzić o masę i potem problemy gaźnikowo - wysokonapięciowe .

 

A co do za wysokiego napięcia widizałem kilka przeładowanych akumulatorów , w pewnym momencie tracą wydajność prądową co powoduje skoki napięcia w instalacji w związku z czym przyszedł mi pomysłdo głowy z podłączeniem sprawnego aku , na chwilę do testu .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Poczekam za tem aż się święta skończą i dorwę się to tego moto z miernikiem. Tak w ogóle to po wyglądzie motocykla można przypuszczać że kiedyś stał pod chmurką i mogło coś pokorodować, a z drugiej strony to ma już 19 lat. Dzisiaj zmieniliśmy fajkę na 4 cylindrze, nie załatwiło to nie stety sprawy, a w starej fajce były krople wody. Gdyby wyjaśniła się sprawa czy pasują te cewki od nowszego modelu, to po zakupie mozna by było wyeliminowac ich niesprawność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień cewki (tzn , zamieniasz przewody NN zasilające cewki miejscami oraz pary kabli WN przestwiasz na właściwe świece ) i sprawdź czy inny cylinder nagle nie ostygł . Jeżeli tak , to bedzie to cewka/kabel do której prowadzi przewód chłodnego cylindra . Cewki elektrycznie na bank beda pasować od jajka , mogą mechanicznie nie pasować .

C71_8.31.jpg

 

Jeżeli ten sam garnek będzie chłodny to zamień jeszcze świece .

Sprawdż czy przypadkiem para cylindrów niedomaga czy napewno tylko 1 (dodatkowe testy potrzebne)

Po tym możesz byc niemal na 100% pewien że trzeba grzebać w gaźnikach .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...