biker94 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 WitamOd niedawna jestem posiadaczem eMZetki 250 i mam z nią mały problem.Motorek niechce mi się wkręcać na wysokie obroty jak dam gazu to powyżej 4tys. obr/min motor warjuje mocno dymi,przerywa i czasem strzela w tłumik.Poziom paliwa ustawiłem książkowy a sam gaznik czysciłem pare razy. zapłon mam przyspieszony na maxa bo inaczej to nawet niechce zapalić.Dodam jeszcze że goscio od którego ja kupiłem wymienił w niej cylek, głowice, wał ,sprzęgło i cały zapłon i po wymianie motorek stał około 6 lat nie odpalany i po remoncie ma przejechane niespełna 50km. Motor na niskich obrotach chodzi nawet w miare dobrze i jest bardzo silny na 3 biegu bez problemów osiaga predkość 100km/h.jak pojeżdże około 10 min to świeca jest strasznie osmolona a simeringi na wale napewno są dobre bo odpalałem bez oleju w skrzyni i nie było rezultatu. Jeśli by ktoś mógł mi pomoc to z góry dziekuje.Ja osobiście stawiam ze wina lezy po stronie zapłonu ale chcem się poradzic bo wczesnij nie miałem styczności z emzetką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tutek65 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Też tak obstawiam.Prawdopodobnie ścięty klin na wale, albo co gorsze wał przestawiony. Pytałeś dlaczego wymieniał wał , czy założył nowy , czy regenerowany ?Myślę,że poregeneracji, i ktoś normalnie spie...ł robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LupoRF Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 WitamOd niedawna jestem posiadaczem eMZetki 250 i mam z nią mały problem.Motorek niechce mi się wkręcać na wysokie obroty jak dam gazu to powyżej 4tys. obr/min motor warjuje mocno dymi,przerywa i czasem strzela w tłumik.Poziom paliwa ustawiłem książkowy a sam gaznik czysciłem pare razy. zapłon mam przyspieszony na maxa bo inaczej to nawet niechce zapalić.Dodam jeszcze że goscio od którego ja kupiłem wymienił w niej cylek, głowice, wał ,sprzęgło i cały zapłon i po wymianie motorek stał około 6 lat nie odpalany i po remoncie ma przejechane niespełna 50km. Motor na niskich obrotach chodzi nawet w miare dobrze i jest bardzo silny na 3 biegu bez problemów osiaga predkość 100km/h.jak pojeżdże około 10 min to świeca jest strasznie osmolona a simeringi na wale napewno są dobre bo odpalałem bez oleju w skrzyni i nie było rezultatu. Jeśli by ktoś mógł mi pomoc to z góry dziekuje.Ja osobiście stawiam ze wina lezy po stronie zapłonu ale chcem się poradzic bo wczesnij nie miałem styczności z emzetką. Obiawy te zaobserwowałes na zimnym czy rozgrzanym silniku? Podobnie zachowywała sie kiedyś moja etz przy uszkodzonym kondensatorze.powinien być 2.2 pikofarada moja jak sie lekko rozgrzała tez gasła i moment zarzucała świece, problem ustawał jak kondensator stygł w dodatku poprzedni właściciel zakupił kondensator od simsona bodajże 0.2 pikofarada... Ponadto ETZ lubi jak sie ustawia zapłon tak co 1500km Cytuj kręciciel obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker94 Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Też tak obstawiam.Prawdopodobnie ścięty klin na wale, albo co gorsze wał przestawiony. Pytałeś dlaczego wymieniał wał , czy założył nowy , czy regenerowany ?Myślę,że poregeneracji, i ktoś normalnie spie...ł robotę.On wymieniał wał bo robił remont kapitalny a wał kupił nowy ze sklepu oryginał.A ten klin to gdzie się znajduje dokładnie bo tam jest tylko krzywka i ja wyjmowałem i jest w parządku nic nie sciete na niej Obiawy te zaobserwowałes na zimnym czy rozgrzanym silniku? Podobnie zachowywała sie kiedyś moja etz przy uszkodzonym kondensatorze.powinien być 2.2 pikofarada moja jak sie lekko rozgrzała tez gasła i moment zarzucała świece, problem ustawał jak kondensator stygł w dodatku poprzedni właściciel zakupił kondensator od simsona bodajże 0.2 pikofarada... Ponadto ETZ lubi jak sie ustawia zapłon tak co 1500kmjak silnik jest zimny to chodzi nie najgorzej ale czym robi się cieplejszy to gorzej i swieca za kazdym razem jest mocno czarna i osmolona. Obiawy te zaobserwowałes na zimnym czy rozgrzanym silniku? Podobnie zachowywała sie kiedyś moja etz przy uszkodzonym kondensatorze.powinien być 2.2 pikofarada moja jak sie lekko rozgrzała tez gasła i moment zarzucała świece, problem ustawał jak kondensator stygł w dodatku poprzedni właściciel zakupił kondensator od simsona bodajże 0.2 pikofarada... Ponadto ETZ lubi jak sie ustawia zapłon tak co 1500kmobjawy przejawiają sie na rozgrzanym silniku ale jak jest zimny to wcale nie jest lepiej i za każdym razem swieca jest cholernie osmolona a zakładałem nowąi nic to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tutek65 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) Klin znajduje się pod wirnikiem alternatora(prądnicy).Dopiero wirnik daje napęd na krzywkę.Bez zdemontowania zapłonu nic nie zobaczysz. Ewentualnie sprawdź jeszcze kondensator - jak radzi LupoRF Obstawiam klin - skoro zapłon przesunięty na maxa Wirnik trzyma się na stożku, natomiast kołek i wpusty służą ustaleniu położenia krzywki na wale. Mieszanka paliwowa powinna być 1/50 ( 1 litr oleju na 50 l. benzyny)O ile pamiętam etz-ka dobrze chodzi powyżej 3 tys.obr/min Edytowane 14 Marca 2012 przez tutek65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Ja przez 2 lata jazdy na etz nawet nie patrzyłęm pod ten dekiel. Raz jak łańcuch wymieniałem :) Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker94 Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Klin znajduje się pod wirnikiem alternatora(prądnicy).Dopiero wirnik daje napęd na krzywkę.Bez zdemontowania zapłonu nic nie zobaczysz. Ewentualnie sprawdź jeszcze kondensator - jak radzi LupoRF Obstawiam klin - skoro zapłon przesunięty na maxa Wirnik trzyma się na stożku, natomiast kołek i wpusty służą ustaleniu położenia krzywki na wale. Mieszanka paliwowa powinna być 1/50 ( 1 litr oleju na 50 l. benzyny)O ile pamiętam etz-ka dobrze chodzi powyżej 3 tys.obr/min Dzięki sprawdze ten klin,a kondensator juz wymieniłem a miesznke mam taka jak napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Wał zapewne był zmieniany z powodu uszkodzenia jego stożka trzymającego sprzęgło. Kondensator, klin na wale.. ja bym wymienił jeszcze jedną przyczynę- źle złożony silnik. Nawet słabo skręcone kartery mogą powodować takie objawy, a to, ze spuściłeś olej nie znaczy, ze zszedł on cały z całej skrzyni.. Ale nie ma co zakładać czarnego scenariusza, pierw trzeba wykluczyć wszystko co związane z zapłonem, a później będzie się myślało dalej.PS. Kolega widzę również z Chełma, w razie dalszych problemów mogę pomóc, wprawdzie też mam teraz taką MZ.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 wykrec swiece sprawdz iskre, ma byc wyrazna niebieska. wyczysc styki przerywacz ustaw 0,5-0,6mm. Zapłon na 2-2,5 mm przed GMP jak nie pomoże to pisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker94 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Wymieniłem usczelniacze na wale kondensator krzywke swiece i poprawiłem elektryke i juz wszysko w porzadku. Motorek cyka jak powinien i dzieki za radypozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.