Skocz do zawartości

regulator napięcią ktm EXC test


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

uproszczony schemat wygląda tak:

 

http://img571.imageshack.us/img571/7348/regulatorschemat.jpg

 

czy takie podłączenie zółtego do regulatora umożliwia zmianę na jego dalszej części napięcia, czy dalej tak czy inaczej pójdzie tyle ile wyjdzie na zółtym ze statora?

 

Pytam, bo jeśli nie ma szans zmienić (a wydaje mi się, że takie równoległe podłączenie nie zmieni, musiał by wejść w regulator i innym łączem wyjść) to ze statora na zółtym powinno max wychodzi 12-15v zmiennego, bo to idzie prosto do żarówek

 

(czerwono zółty do aku i reszty to jeden kabel, minus bierze z masy, tak jak i reflektor główny choć chodzi na zmiennym)

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podłączeniu regulatora jedno fazowego pomiary nierealne ! Regulator jedno fazowy napięcie po wyżej 14 V zwiera do masy nie dopuszcza do wzrostu napięcia po wyżej 14v ! takie ma zadanie ... jeśli go nie spełnia oznacza ,że nie pracuje .... Inna sprawa ,ze połączenie jakie sobie narysowałeś jest nierealne mógłbyś zasilać żarówkę prądem zmiennym nawet jest to logiczne ale żarówka nie mogła by wykorzystywać masy czyli do żarówki dwa powinny zostać doprowadzone przewody zasilania .... Aby się nie męczyć ....z regulatora zasilaj akumulator i dopiero z akumulatora zasilaj całą elektrykę w motocyklu -ułatwisz sobie zadanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

.... Inna sprawa ,ze połączenie jakie sobie narysowałeś jest nierealne mógłbyś zasilać żarówkę prądem zmiennym nawet jest to logiczne ale żarówka nie mogła by wykorzystywać masy czyli do żarówki dwa powinny zostać doprowadzone przewody zasilania .... Aby się nie męczyć ....z regulatora zasilaj akumulator i dopiero z akumulatora zasilaj całą elektrykę w motocyklu -ułatwisz sobie zadanie

 

To co narysowałem to jest schemat fabryczny, tak to właśnie idzie na rysunku w serwisówce. Podejrzewam, że zrobili tak, żeby można było użytkować moto również bez akumulatora (w instalacji jest oryginalnie kondensator 15 tyś uF) i jeśli ktoś chce odciążyć wagę i nie używać rozrusznika, to exc wspaniale działa i świeci bez aku.

 

Tak czy inaczej na 2 regulatorach nie zmiejszał mi na żółtym wartości 30v na wysokich obrotach pomimo tego, że na akumulator szło prawidłowe stałe napięcie. Problem rozwiązałem tak, że przełączyłem tak jak piszesz instalacje świateł na zasilanie prosto z akumulatora. Działa dobrze, tyle, że żółty ze statora leży odłogiem.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...