Skocz do zawartości

regulator napięcią ktm EXC test


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na forum jestem nowy. Lat 35 na moto latam 1 sezon, wybrałem enduro bo to najbardziej mnie bawi.

Miałem exc 125, XR650r i teraz EXC 520 który najbardziej mi odpowiada.

 

Przy okazji uczę się jak to wszystko serwisować co także jest dla mnie zabawą.

W xr zrobiłem remont góry (tłok, zawory łancuszek) co dało mi satysfakcję jak odpaliła

a w exc padło akurat na naukę elektryki.

 

Na kamieniu uszkodziłem stator i wymieniłem go na zamiennik:

http://www.electrexw...l%23aG144#aG144

 

po wymienia moto zaczęło palić żarówki. Kiedy sprawdzam napięcie DC na stykach głównego reflektora wychodzi

30v na wysokich obrotach, co ciekawe na stykach pozycyjnego tylko 6v.

 

czytałem ten post

http://forum.motocyk...-krok-po-kroku/

 

oto schemat mojej elektryki

http://imageshack.us...regulatorv.jpg/

 

regulator nr 20 ma następujące kable od dołu:

2 żółte połączone razem (jeden idzie prosto ze statora)

2 brązowe połączone razem

biały (ze statora)

2 czerwono żółte połączone razem

 

 

teraz jak zrobić ten punkt:

"3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.

Z reguły są to trzy żółte przewody."

 

odłączyć wtyczkę regulatora (można odpalić moto bez regulatora?) i mierzyć napięcie i rezystencję pomiędzy masą a każdą z 4 styków wtyczki regulatora ?

 

 

kolejne pytanie:

Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie

(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.

Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V

 

jaką parę? czy chodzi znowu i pomiar styków wtyczki regulatora (gdzie do trzech z nich idą po 2 kable i jeden ten biały) z masą i wtedy wskazania powinny być po 60-90v?

 

Jeśli okaże się że to uszkodzenie regulatora gdzie można dostać zamiennik

pisałem do Digitechu ale nie mają.

 

swoją drogą ciekawe czemu na starym nie paliło żarówek, może ledwo zipiał a po wstawieniu nowego z pełnym powerem regulator już nie był w stanie tego przetworzyć na 12v?

Mam tylko nadzieję, że przez pomyłkę nie zapakowali mi wzmocnionego statora

http://www.electrexw...58#aG145_2fRR58

 

bo on potrzebuje jakiegos rr58. tylko też nie wiem jak sprawdzić, czy to stator za mocno nie daje

post-60162-0-45054600-1331377150_thumb.jpg

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie ktory czytales rozkminiona byla instalacja ladowanie typowego japonczyka z samowzbudnym alternatorem 3 fazowym i reglerem

"uwalajacym" nadwyzki pradu na mase motocykla. U ciebie jest podobnie tyle ze masz altek jednofazowy z podobnym reglerem.

Niestety zeby cokolwiek sprawdzic musze miec caly schemat z opisaniem posczegolnych odbiornikow ( np 20 = regler ), a ty pokazales tylko

czesc dotyczaca instalacji ladowania i bez opisow.

W zwiazku z tym ze altek jest jednofazowy mozesz zmierzyc prad tylko na jednej parze przewodow, bialy + zolty, bo tylko jedna faza jest.

Rowniez napiecie moze byc nizsze / wyzsze od podanego w temacie na forum, bo to po prostu inny alternator.

I tak oczywiscie mozesz zapalic silnik z odlaczonym regulatorem i altkiem, chodzi on wowczas na akumulatorze.

Czy wiesz ktorym kolorem oznaczone sa przewody masowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie na stykach żarówki jest zmienne nie stałe, źle spojrzałem, osiąga 30v przy wysokich obrotach (na pozycyjnej też jest jednak takie)

 

co ciekawe po odłączeniu regulatora wynik dokładnie jest taki sam 30v na stykach żarówek przy wysokich obrotach (około 6v na niskich)

 

po odłączeniu regulatora i akumulatora motocykl i tak chodzi (z tego co widze aku służy tylko do zasilania rozrusznika bo

światła na nim nie działają ani jak widać iskry też nie wspomaga)

 

podłączyłem multiumetr z badaniem voltarzu prądu zmiennego do tych dwóch kabli ze statora białego i żółtego

na niskich 6v na wysokich ponad 40v

 

 

http://chomikuj.pl/pinyo/warsztat/motocykle/serwis*c3*b3wki+i+schematy/Ktm+400-520+Sx/Ktm+400-520+Sx+-Exc+Racing+%282000%29+-+Service+Manual,344633605.pdf

 

strona 102 i 103 cały schemat z opisem

 

 

czyli padnięty regulator ?

 

gdzie można dostać zamiennik? ktoś naprawia uszkodzone ?

 

dodatkowo aku ma 12,6v podczas badania prądem stałym i nie ma ładowania, bo na 1000 i na 4000 obrotów wartość nie zmienia się

 

napięcie na stykach żarówki jest zmienne nie stałe, źle spojrzałem, osiąga 30v przy wysokich obrotach (na pozycyjnej też jest jednak takie)

 

 

co ciekawe po odłączeniu regulatora wynik dokładnie jest taki sam 30v na stykach żarówek przy wysokich obrotach (około 6v na niskich)

 

dodatkowo aku ma 12,6v podczas badania prądem stałym i nie ma ładowania, bo na 1000 i na 4000 obrotów wartość nie zmienia się

 

po odłączeniu regulatora od wiązki i akumulatora motocykl i tak chodzi

 

podłączyłem multiumetr z badaniem voltarzu prądu zmiennego do tych dwóch kabli ze statora białego i żółtego

na niskich 6v na wysokich około 60v

(według http://trailtech.net/tech_support_stators.html tyle powinno być)

 

 

http://chomikuj.pl/p...l,344633605.pdf

 

strona 102 i 103 cały schemat z opisem

 

 

czyli padnięty regulator ?

 

gdzie można dostać zamiennik? ktoś naprawia uszkodzone ?

 

czy coś takiego

http://allegro.pl/mz-etz-150-250-251-regulator-napiecia-rygler-12v-i2111878831.html

 

będzie działać? też ma 4 wejścia, czy można je dowolnie podłączyć, czy ważna kolejność góra dół?

 

miesza mi się obsługa forum, chciałem zmienić, że na białym i żółtym ze statora na max obrotach jest jednak 60v czyli dobrze

i zapytać

 

czy coś takiego

http://allegro.pl/mz...2111878831.html

 

będzie działać?

też ma 4 wejścia, czy można je dowolnie podłączyć, czy ważna kolejność góra dół?

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

nie będzie pracował . !!

 

Masz tam zwykła prądnicą 1 fazwą czyli regulator 1 fazowy z prostownikiem ... od czego dopasujesz ?? w tych gabarytach nie ma ale w większej obudowie to ktm LC4 wersja do 1997 r z tym ,ze jest większy nie wiem jak z mocowaniem ile Masz miejsca?? http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280%3BCIA-.htm tutaj uświadamiacz ... akurat nie ma tam potrzebnego schematu ale zasada działania wyjaśniona schemat mogę podesłać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzę regulatory mają takie same rozłożenie wejść, to jest jakiś przykładowy

 

malaguti.png

a w exc przy takim ułożeniu wtyczek od góry,

-żółty ze statora odpowiedzialny za zasilanie świateł

-brązowy masa

-biały ze statora odpowiedzialny za ładowanie aku

-na samym dole wyjście do ładowania aku

 

trochę nie rozumiem jeśli od góry jest wejście ze statora zmiennego 30v, potem masa, potem wejście białego ze statora tez zmienne 30v

i dopiero na dole wyjście do ładowania 12v stałe

 

to gdzie jest wyjście 12v stałe na światła ? no chyba, że i ładowanie i światła biorą z ostatniego stałego 12v

 

cytując podaną przez motodynami stronę

"zasada pracy regulatorów jest zawsze taka sama wiec można zastępować oryginalny regulator podobnym nawet od innego motocykla-- o mocy regulatora świadczy wielkość radiatora czyli możliwość wydalania ciepła (chłodzenie) należy stosować taki sam lub większy!!"

 

i biorąc pod uwagę, że z tego co widać regulatory mają 4 wejścia o identycznym rozkładzie, zastanawiam się jednak nad zastosowaniem zamiennika:

 

tylko czym się kierować? czemu ten od etz nie będzie działał

http://allegro.pl/mz-etz-150-250-251-regulator-napiecia-rygler-12v-i2191532931.html

 

czy takie tanie pociągnie?

http://allegro.pl/regulator-napiecia-zipp-kingway-romet-yamaha-mbk-i2122590996.html

 

od lc4 powyzej 1998 jest 5 kabli więc raczej nie podejdzie

 

miejsca jest troche

exc520regulator.jpg

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

schemat jaki zamieściłeś to ogranicznik napięcia . Nie ma w nim prostownika czyli jego zadanie to ograniczanie napięcie zmiennego . nie sugeruj się kształtem ilością wyprowadzeń elektronika to nie mechanika wszystkie zaczarowane procesy są niewidoczne rozpatruje się je na logikę a nie na wzrok ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te z allegro od innych modeli nie mają prostownika ? Po czym rozpoznać, że ma, czy jakikolwiek motocykl skuter lata na zmiennym ?

 

Czy jeśli są 4 kable gniazda w regulatorze to znaczy ze jest to regulator 1 fazowy (2 kable fazowe, 1 masa i 1 wyjście DC jak w schemacie ktm exc)

a jeśli 5 kabli to 3 fazowy ? (3 fazowe 1 masa 1 wyjście)

 

czy da się zastosować 3 fazowy i podłączyć tylko 2 kable fazowe ?

Pytam bo nie wiem co zrobić, nowy za drogi, zamiennik nie wiem jaki.

 

Znalazłem coś takiego

http://reg_mot.republika.pl/

 

to 3 fazowy dlatego pytam, czy to będzie chodzić, czy to też ma prostownik.

Duży, ale może zmieszczę gdzieś w okolicach airboxu.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te z allegro od innych modeli nie mają prostownika ? Po czym rozpoznać, że ma, czy jakikolwiek motocykl skuter lata na zmiennym ?

 

Czy jeśli są 4 kable gniazda w regulatorze to znaczy ze jest to regulator 1 fazowy (2 kable fazowe, 1 masa i 1 wyjście DC jak w schemacie ktm exc)

a jeśli 5 kabli to 3 fazowy ? (3 fazowe 1 masa 1 wyjście)

 

czy da się zastosować 3 fazowy i podłączyć tylko 2 kable fazowe ?

Pytam bo nie wiem co zrobić, nowy za drogi, zamiennik nie wiem jaki.

 

Znalazłem coś takiego

http://reg_mot.republika.pl/

 

to 3 fazowy dlatego pytam, czy to będzie chodzić, czy to też ma prostownik.

Duży, ale może zmieszczę gdzieś w okolicach airboxu.

 

na zmiennym te bez akumulatora i bez elektroniki (stary husaberg do 1997 r ... )

 

 

 

Czy jeśli są 4 kable gniazda w regulatorze to znaczy ze jest to regulator 1 fazowy (2 kable fazowe, 1 masa i 1 wyjście DC jak w schemacie ktm exc)

 

tak może też z 5 przewodami 5 to pilot podłącza się po stacyjce ... w odpowiednim miejscu to temat już bardziej zawiły nie na teraz ...

 

a jeśli 5 kabli to 3 fazowy ? (3 fazowe 1 masa 1 wyjście)

. tak 3 takie same żółte najczęściej ... to 3 fazowa.. z tym,że może również istnieć 6 przewód pilot taka sama sytuacja jak na 1 fazowym

 

musisz zastosować 1 fazowy ten z linka przesadzona mocno cena !!!! i mocowanie ... :) jak go zamocujesz?? takie radiatory na początku lat 80 stosowałem ... elektronika to nie muzeum ! a już na pewno nie za tą kasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro ma być koniecznie 1 fazowy to pomyślałem, że poszukam z podobnego motocykla, np yamaha WR -też enduro na bazie crossówki

 

znalazłem

http://allegro.pl/show_item.php?item=2153166576&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

2 fazowe 1 masa 1 do ładowania

 

jakieś sugestie czy to będzie hulać w ktm ?

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam oryginalny sprawny regulator, ładowanie aku działa prawidłowo, ale na światłach dalej mam 30v zmiennego.

 

Zauważyłem jednak, że mam wypięty kondensator, na schemacie zamieszczonym wyżej nr 19 koło akumulatora. Czy jego brak może być takim objawem?

 

jeden z forumowiczów tak opisał funkcje jakie spełnia ten kondensator:

 

"kondensator zapobiega nadmiernemu pulswoaniu swiatla (rodzaj miniaturowego akumulatra)-odciaza regulator napiecia i nie ma nic doslownie nic wspolnego z zaplonem!"

 

czy jego brak może być powodem kłopotów ze światłami ?

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, on moze wyrownywac poziom swiatla.

Pytanie dlaczego jest odpiety.

Mozliwe ze przez regulator idzie tylko ladowanie akumulatora, a na swiatla idzie prad zmienny.

Najlatwiej bylo by to sprawdzic na schemacie instalacji ale pelnym, nie na wycinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondensator o ,którym piszesz to kondensator elektrolityczny czyli posiada bieguny i nie będzie pracował przy napięciu zmiennym ... po za tym ma on sens tylko w przypadku napięcia wyprostowanego pulsującego a takie występuje po przejściu przez diody ... ma duży wpływ na pracę regulatora jeśli instalacja nie posiada akumulatora !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mozliwe ze przez regulator idzie tylko ladowanie akumulatora, a na swiatla idzie prad zmienny.

Najlatwiej bylo by to sprawdzic na schemacie instalacji ale pelnym, nie na wycinku."

 

Posiedziałem dziś i faktycznie przez regulator tylko ładowanie akumulatora, klakson i kierunkowskazy a na światła idzie prąd zmienny prosto z prądnicy.

 

Z prądnicy wychodzą 2 fazowe kable (poza tymi do iskry) biały i żółty, jeden odpowiedzialny za ładowanie (po przejściu przez regulator) drugi za światła.

Jak oba podłączam do multimetru to wychodzi napięcie międzyfazowe zmienne około 60v na wysokich obrotach. Na jednym z masą (np. żółtym ) jest 30v.

 

Jakim cudem te żarówki mają się nie palić skoro idzie na nie 30v i to jest zgodne ze schematem ?

No chyba, że ten stator który kupiłem daje z jakiegoś powodu więcej niż oryginał.

 

Problem rozwiązałem tak, że do świateł podłączyłem ten obwód od kierunkowskazów (połączony z akumulatorem i regulatorem) i odłączyłem żółty z prądnicy.

Nie wiem czy to czymś grozi bo w końcu teraz na tej fazie statora kolor biały idącej przez regulator jest nie tylko ładowanie, klakson i kierunki ale także światła

a żółty leży odłogiem.

 

 

 

"kondensator... ma on sens tylko w przypadku napięcia wyprostowanego pulsującego a takie występuje po przejściu przez diody ... ma duży wpływ na pracę regulatora jeśli instalacja nie posiada akumulatora !"

 

Był on w instalacji za regulatorem, czyli prąd stały, może oryginalnie jest tam, na wypadek gdyby ktoś chciał odciążyć i jeździć bez akumulatora? Aku służy tylko do odpalania, światła i iskra jak widać z opisu powyżej idą prosto ze statora, tak więc niektórzy dla odciążenia wyjmują aku i rozrusznik.

 

Czy jeśli będę jeździł zawsze z akumulatorem to mogę sobie darować ten kondensator ?

Czy ewentualnie taki będzie dobry?

http://allegro.pl/kondensator-2200-mikrof-25-v-siemens-kpl-5-szt-i2204600188.html

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...