banzai Opublikowano 15 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2004 Witam wszystkich!!!Byłem w serwisie i powiedzieli mi że silnik na każdym cylindrze ma kompresję poniżej minimum :buttrock: . Czy wymiana pierścieni coś temu zaradzi? Gdzie w ogóle ewentualnie można by nabyć pierścienie w Warszawie? Ewentualnie kto robi remonty silników w tym mieście? Czy może jest to sprawa głowicy (nieszczelnych zaworów)? Dziękuję za wszelką pomoc! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 15 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2004 Witam, Możliwe że jest to sprawa nieszczelnych (wypalonych) zaworów, lub złego luzu zaworowego. Aby sprawdzić czy to wina zaworów. to trzeba najpierw zmierzyć spręzanie (na zimnym silniku), następnie wlac do cylindra przez otwór w śiecy troche oleju zakrecic rozrusznikiem i zmierzyc ponownie spręzanie. Jeśli skoczy to znaczy że wine mają pierścienie gdyż olej je uszczelnił, jeśli nie to wypalone są zawory, co zresztą nie znaczy że pierścienie też są ok 8) . Co do pierścieni i ich kupna to napewno ci sprowadzi diler... tylko jakiś pożądny, jednak będzie cie to kosztowało z 300-400 zł za jeden komplet (na jeden tłok). Jesli cie nie stać to morzesz dorobiic pierścienie w jakimś zakłądzie. Najlepiej było by rozebrać silnik i wszystko pomierzyć, możliwe że tłoki też są już starte i też wymagały by wymiany. Możesz też zastosować tulejowanie (w przypadku zużycia tłoków i pierścieni będzei najtańsze, a w tak starym moto spokojnie mozęsz to wykonać i powinien chodzić całkiem przyzwoiće, o ile będie to dobrze wykonane. Zycze powodzenia!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banzai Opublikowano 15 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2004 Na czym polega tulejowanie? I czy nie trzeba zrobić przy wymianie pierścieni szlifowania cylindra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 15 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2004 Tulejowanie polega na wprasowaniu, tulei (metalowego pierścienia) w cylindry. Tuleje dopasowuje się mierząc tłoki. Tłoki trzeba troche przetoczyć, (gdyż w wyniku pracy robią się jajowate). Nastepnie mierzy się takie tłoki i wprasowuje w cylinder taką tuleje aby luz pomiędzy tuleją a tłokiem byl taki jak okreslony przez producenta, następnei honuje się tuleje( wykonuje szlif). Zabieg ten nie wymaga wymiany pierścieni i tłoków. Dopisane: Jesli wymieniasz tylko pierscienie to nie robisz szlifu cylindra, bo musiał byś wymienić także tłok, gdyż tłukł by sie w cylindrze niemilosiernie (byłby za duży luz pomiędzy gładzią cylindra a tlokiem) . W twoim przypadku luzy powinny być następujące: luz pomiedzy tleją cylindra a tłokiem (fabrycznie) 0.03-0.05 mmmax luz powyżej którego cylinder kwalifikuje sie do szlifu 0.1mmluz pierścieni pierzony na zamku, pierścienie włożone do tulei:1 Uszczelniający; 0.15-0.35mm2 Uszczelniający; 0.15-0.35mmZgarniający (olejowy); 0.3-0.9mm Podaje ci dane z mauala Yamaha XJ 650. r 82. Twoje będą bardzo podobne, czyli spokojnie mozęsz zastosować te. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2004 W przypadku starego GS trzeba przede wszystkim zrobic probe olejowa lub cisnieniowa i stwierdzic co jest przyczyna zbyt niskiego cisnienia.Jezeli masz szczescie, to bedzie to wina zaworow ale spodziewam sie ze zarowno zawory jaki pierscienie sa w kiepskim stanie.Moje stanowisko jezeli chodzi o remonty starej japonii jest znane, wiec przypomne tylko ze w mojej opinii japonskie silniki `nie znosza` nieoryginalnych czesci.Tak ze rowniez zabieg tulejowania w takim silniku nie wzbudzi mojego zaufania.Czesto jest tak ze jedyne rzeczy do wymiany w takim silniku to pierscienie, zawory i uszczelniacze prowadnic, ale koszt tych czesci w oryginale jest b.wysoki.W obecnej sytuacji mozna probowac kupic brakujace czesci ( uzywki ) z niemieckiego EBay`u i jest to chyba najtansza droga.Mozesz rowniez probowac kupic silnik uzywany ( ale w mozliwym stanie ), lub silnik z pozniejszej generacji ( 80 - 82 ) szesnasto zaworowy - bedzie pasowal. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.