Skocz do zawartości

Renowacja Junaka M10 1963r


oldsmoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=szparunki+junak

 

a poniżej: "łopatologicznie" pokazuje, jak malować szparunek, bez używania specjalnego pędzla (dziś sztuka nazywana pinstripingiem)

http://www.czarprlu.pl/?p=395

do tego jakbyś chciał robić jednak "tradycyjnie" - taśmę kupisz tu:

http://allegro.pl/3m-tasma-cienkoliniowa-aerograf-3m-6-3mm-x-32-9m-i2174399430.html (z reszta naprawdę bardzo fajna, polecam osobiście)

 

fajnie, że masz zacięcie - motywuje do działania, ale radzę Ci teraz skupić się głównie na silniku/zawieszeniu... a wygląd i dopieszczanie detali na koniec. nie ma nic bardziej gorszego, jak patrzeć na piękny wychuchany motocykl, a nie móc na nim pojeździć.. :)

 

Gośka

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety opcja edytuj chyba tylko działa przez jakis czas ... mam nadzieje, że nie bede skarcony za SPAM .

 

Troche jesczze pobawiłem się w szlifowanie/polerowanie i jakos tak to wyglada w całości:

 

http://www.picshot.pl/public/view/71149

http://www.picshot.pl/public/view/71151

 

Z samymi piastami problemu raczej nie ma, ponieważ zakładam na zrobione przeze mnie urzadzenie z silnikiem od starej pralki które napędza przymocowane do niego koło/piaste. Natomiast wiadomo najgorzej jest z samymi pokrywami bo tu juz jest gorsza sprawa ... bardzo ciężko uzyskać równy łuk bez wgłębień, ale wydaje mi się, że i tak wyszło całkiem nieźle.

 

i teraz mam pytanie do fachowców mam problem tego typu, że gwinty w karterze.. a dokładniej [mocowanie pokrywki skrzyni biegów] są zerwane i z tego co widziałem samym gwintownikiem 6 nic już nie zrobie... jest opcja zaspawania calosci aluminium wywiercenia od nowa drury i nagwintowania ? czy może raczej rozwiercenie i nagwintowanie na 8 ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i POZDRAWIAM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zerwane gwinty w misce olejowej gwintowałem na 8, ale w tym momencie chyba bym spawał i nawiercał.

nie wiem jak z trwałością takiej operacji ale w mojej okolicy jest gość który spawa aluminium więc czemu nie spróbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz mam pytanie do fachowców mam problem tego typu, że gwinty w karterze.. a dokładniej [mocowanie pokrywki skrzyni biegów] są zerwane i z tego co widziałem samym gwintownikiem 6 nic już nie zrobie... jest opcja zaspawania calosci aluminium wywiercenia od nowa drury i nagwintowania ? czy może raczej rozwiercenie i nagwintowanie na 8 ?

 

Gwint M6 naprawia sie gwintownikiem M7. Wymagać to będzie dorobienia poprawnych szpilek M7/M6 do tego dekielka ale przynajmniej bedzie porządnie.

W innym wariancie możesz zatulejować otwory. Z tym spawaniem może się okazac nie tak prosto jak by się wydawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas rozpoławiania silnika natknełem się na 1 problem ...

 

Jak wycisnąc/wyłóżyć pokrywę skrzyni biegów ? [mam ten silnik który nie ma tych specjalnych "wybijaczy"].

Jesli ktos posiada taki ściągacz prosze o zdjęcia i wymiary bedę dozgonnie wdzieczny :) i jesli ktos ma ściągacze od junaka [ten cały zestaw[ bardzo byłbym wdzięczny gdybym dostał wymiary, nie musi byc idealnie licze troche na intuicje i ręke do spawania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie też o tym czytałem .. ale coś mi się wydaje, że te gwinty sa zerwane -,-

 

Jak już pytam to ptam .. jakie macie sposoby chodźby na odkrecenie śruby kosza sprzęgłowego ? jak zablokować wał ... wolę dostać odpowiedź od was niż samemu kombinować i coś zje*** :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie też o tym czytałem .. ale coś mi się wydaje, że te gwinty sa zerwane -,-

 

Jak już pytam to ptam .. jakie macie sposoby chodźby na odkrecenie śruby kosza sprzęgłowego ? jak zablokować wał ... wolę dostać odpowiedź od was niż samemu kombinować i coś zje*** :)

 

kosz sprzęgłowy można zablokować choćby śrubokrętem włożonym między zęby i wsunięty wgłąb bloku (tam jest takie zagłębienie)

dokręcenie śruby u mnie polega na zaparciu się o ściane i powolnych próbach złapania gwintu, ale możesz dorobić sobie do tego narzędzie. kawałek płaskownika mocujesz na 1 szpilce mocującej silnik w ramię i dociskasz całość, im dłuższe ramię tym siła potrzebna do docisnięcia mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...