Dawid1981 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Ruskie jest zazwyczaj lipne heh.Jak masz na cewce np z malucha oznaczenie 1 i 16+ to: 1 idzie na przerywacz a 16 to plus od stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiorg Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 to ja się chyba zaopatrzę w tą cewkę :) i się zobaczy co się będzie działo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telta Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Witaj.Ja mam Dniepra solo.Objawy Są podobne do opisywanych przez ciebie;kompresja na zimno prawie 6 atm., utrata mocy i grzanie się prawego kotla..Przekladka gaźników nic nie dawala.Zaplon ekstra, zamontowalem kit Vellemana więc zero iskrzenia..Myślę że problem leży w luzie prowadnica/ trzonek zaworu.maksymalny dopuszczalny przez fabrykę to 0.2 mm ale 0.1 to już granica, bo jak zawór się przekasza to i kompresja siada a calość się grzeje.Jak się ociepli to sprawdzę -w przybliżeniu-kąty otwarcia i zamknięcia zaworów i jeśli będą podobne to dam glowice na regenerację do Jacka z Osiecka.Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiorg Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 ale u mnie był to problem gaźników . zmieniłem gaźniki i było lux, do czasu kiedy styki zaczęły iskrzyć , kupiłem drugie z kondensatorem i powiem ze lipa ... dalej to samo,przerywa i ciężko pali, nie wiem czy to wina cewki ? oryginalna nie okazuję oznak życia a ta od Cieniasa którą mam to jakoś mi się nie podoba.. podobno najlepsza od 126p :) a co do kompresji to naprawdę ma kopa zimny ciepły lata-latał :)a motor ma 1364 km przebiegu. stał 12 lat w garażu i kupiłem go od pierwszego właściciela, który rozebrał pół motocykla bo niklował części silnika , rury wydechowe itp. i nie umiał ustawić zapłonu ,potem zmienił cewkę ,a i wpadł na genialny pomysł włożenia gaźników od Jawy 350 bo podobno bardzo dużo pił ... i kosztem tych wszystkich przeróbek nie udał mu się go odpalić... teraz ja się bawię w doktora :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1981 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 (edytowane) Witaj.Ja mam Dniepra solo.Objawy Są podobne do opisywanych przez ciebie;kompresja na zimno prawie 6 atm., utrata mocy i grzanie się prawego kotla..Przekladka gaźników nic nie dawala.Zaplon ekstra, zamontowalem kit Vellemana więc zero iskrzenia..Myślę że problem leży w luzie prowadnica/ trzonek zaworu.maksymalny dopuszczalny przez fabrykę to 0.2 mm ale 0.1 to już granica, bo jak zawór się przekasza to i kompresja siada a calość się grzeje.Jak się ociepli to sprawdzę -w przybliżeniu-kąty otwarcia i zamknięcia zaworów i jeśli będą podobne to dam glowice na regenerację do Jacka z Osiecka.Pozdrawiam .Prawidlowy luz w prowadnicy na zaworze ssacym wynosi 0,05 a na wydechowym 0,07mm ale biorąc pod uwage dokladność wykonania tych ustrojstw to moze byc troszke wicej ale 0,2 mm czy 0,1 to juz odlot.Druga sprawa to nie myl stopnia spręzania z ciśnieniem spręzania bo to calkiem inne sprawy a w dnieprze jak masz cisnienie sprezania niecale 6 atm to raczej za malo.Stopien sprezania w dnieprze wynosi 7 i jest bez jednostki a cisnienie sprezania okolo 8,5 bara.Dla wyjasnienia bar a atm czyli atmosfera normalna to prawie to samo.1atm=1.01325 bar Edytowane 16 Lutego 2012 przez Dawid1981 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telta Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Wszystko zależy czym i jak się to ciśnienie mierzy.Chociaż na gieldzie w Wawie spotkalem gościa zapewniającego że jego wojskowy dniepr ma 12 atm ciśnienia - więc może mial jakiś ostry walek rozrządu. Ale Twoje uwagi odnośnie luzów bardzo mi się przydadzą.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Jedno jest pewne, ze na 6 atmosferach Dniepr raczej nie pojedzie :).8.5 to tez z lekka malo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1981 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Jedno jest pewne, ze na 6 atmosferach Dniepr raczej nie pojedzie :).8.5 to tez z lekka malo.A wiec tak:):8,5 to nie malo bo wyliczajac ze wzoru cisnienie sprezania wynosi dokladnie 8,75 bara przy stopniu sprezania 7 jaki wlasnie jest w wiekszosci silnikow dniepra.Jednak tez wystepuja wersje silnikowe dniepra które maja stopien spreżania 8,5 i po wyliczeniu ze wzoru cisnienie sprezania dla tego silnika wynosi 10,625 bara. Wszystko zależy czym i jak się to ciśnienie mierzy.Chociaż na gieldzie w Wawie spotkalem gościa zapewniającego że jego wojskowy dniepr ma 12 atm ciśnienia - więc może mial jakiś ostry walek rozrządu. Ale Twoje uwagi odnośnie luzów bardzo mi się przydadzą.Pozdrawiam.Walek rozrzadu jest raczej odpowiedzialny za lepsze oproznianie i napelnianie cylindra.Poprostu czasy otwarcia i zamykania zaworow ssacych i wydechowych sa tak dokladnie dobrane ze napelnianie i oproznianie nastepuje w jak najlepszych i najdluzszych momentach.Do sportowych walkow rozrzadu raczej jest wymagane podniesienie sprezania ale nie koniecznie.Odnośnie zbyt duzego sprezania w silniku to czesto to prowadzi do spalania stukowego i nadmiernego grzania sie silnika za czym idzie spadek mocy wiec mozna podniesc sprezanie ale do pewnego momentu bo jak sie przesadzi to jest porazka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.