Skocz do zawartości

Ural grzeje się prawy gar !


matiorg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj.Ja mam Dniepra solo.Objawy Są podobne do opisywanych przez ciebie;kompresja na zimno prawie 6 atm., utrata mocy i grzanie się prawego kotla..Przekladka gaźników nic nie dawala.Zaplon ekstra, zamontowalem kit Vellemana więc zero iskrzenia.

.Myślę że problem leży w luzie prowadnica/ trzonek zaworu.maksymalny dopuszczalny przez fabrykę to 0.2 mm ale 0.1 to już granica, bo jak zawór się przekasza to i kompresja siada a calość się grzeje.Jak się ociepli to sprawdzę -w przybliżeniu-kąty otwarcia i zamknięcia zaworów i jeśli będą podobne to dam glowice na regenerację do Jacka z Osiecka.Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie był to problem gaźników . zmieniłem gaźniki i było lux, do czasu kiedy styki zaczęły iskrzyć , kupiłem drugie z kondensatorem i powiem ze lipa ... dalej to samo,przerywa i ciężko pali, nie wiem czy to wina cewki ? oryginalna nie okazuję oznak życia a ta od Cieniasa którą mam to jakoś mi się nie podoba.. podobno najlepsza od 126p :) a co do kompresji to naprawdę ma kopa zimny ciepły lata-latał :)a motor ma 1364 km przebiegu. stał 12 lat w garażu i kupiłem go od pierwszego właściciela, który rozebrał pół motocykla bo niklował części silnika , rury wydechowe itp. i nie umiał ustawić zapłonu ,potem zmienił cewkę ,a i wpadł na genialny pomysł włożenia gaźników od Jawy 350 bo podobno bardzo dużo pił ... i kosztem tych wszystkich przeróbek nie udał mu się go odpalić... teraz ja się bawię w doktora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Ja mam Dniepra solo.Objawy Są podobne do opisywanych przez ciebie;kompresja na zimno prawie 6 atm., utrata mocy i grzanie się prawego kotla..Przekladka gaźników nic nie dawala.Zaplon ekstra, zamontowalem kit Vellemana więc zero iskrzenia.

.Myślę że problem leży w luzie prowadnica/ trzonek zaworu.maksymalny dopuszczalny przez fabrykę to 0.2 mm ale 0.1 to już granica, bo jak zawór się przekasza to i kompresja siada a calość się grzeje.Jak się ociepli to sprawdzę -w przybliżeniu-kąty otwarcia i zamknięcia zaworów i jeśli będą podobne to dam glowice na regenerację do Jacka z Osiecka.Pozdrawiam .

Prawidlowy luz w prowadnicy na zaworze ssacym wynosi 0,05 a na wydechowym 0,07mm ale biorąc pod uwage dokladność wykonania tych ustrojstw to moze byc troszke wicej ale 0,2 mm czy 0,1 to juz odlot.Druga sprawa to nie myl stopnia spręzania z ciśnieniem spręzania bo to calkiem inne sprawy a w dnieprze jak masz cisnienie sprezania niecale 6 atm to raczej za malo.Stopien sprezania w dnieprze wynosi 7 i jest bez jednostki a cisnienie sprezania okolo 8,5 bara.

Dla wyjasnienia bar a atm czyli atmosfera normalna to prawie to samo.

1atm=1.01325 bar

Edytowane przez Dawid1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy czym i jak się to ciśnienie mierzy.Chociaż na gieldzie w Wawie spotkalem gościa zapewniającego że jego wojskowy dniepr ma 12 atm ciśnienia - więc może mial jakiś ostry walek rozrządu. Ale Twoje uwagi odnośnie luzów bardzo mi się przydadzą.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne, ze na 6 atmosferach Dniepr raczej nie pojedzie :).

8.5 to tez z lekka malo.

A wiec tak:):

8,5 to nie malo bo wyliczajac ze wzoru cisnienie sprezania wynosi dokladnie 8,75 bara przy stopniu sprezania 7 jaki wlasnie jest w wiekszosci silnikow dniepra.

Jednak tez wystepuja wersje silnikowe dniepra które maja stopien spreżania 8,5 i po wyliczeniu ze wzoru cisnienie sprezania dla tego silnika wynosi 10,625 bara.

 

Wszystko zależy czym i jak się to ciśnienie mierzy.Chociaż na gieldzie w Wawie spotkalem gościa zapewniającego że jego wojskowy dniepr ma 12 atm ciśnienia - więc może mial jakiś ostry walek rozrządu. Ale Twoje uwagi odnośnie luzów bardzo mi się przydadzą.Pozdrawiam.

Walek rozrzadu jest raczej odpowiedzialny za lepsze oproznianie i napelnianie cylindra.Poprostu czasy otwarcia i zamykania zaworow ssacych i wydechowych sa tak dokladnie dobrane ze napelnianie i oproznianie nastepuje w jak najlepszych i najdluzszych momentach.Do sportowych walkow rozrzadu raczej jest wymagane podniesienie sprezania ale nie koniecznie.Odnośnie zbyt duzego sprezania w silniku to czesto to prowadzi do spalania stukowego i nadmiernego grzania sie silnika za czym idzie spadek mocy wiec mozna podniesc sprezanie ale do pewnego momentu bo jak sie przesadzi to jest porazka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...