Skocz do zawartości

Vtx 1.3 - vtx 1.8 - shadow 750


greenish
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej : )

Jako, że to mój pierwszy post chciałem zacząć od przywitania i pogratulowania wiedzy co poniektórym użytkownikom. Przejrzałem trochę to forum i wiedza jaką tu znalazłem okazała się mi bardzo przydatna. Dzięki.

 

Stoję właśnie przed zakupem nowego (używanego) motocykla. Mam 187 cm wzrostu i ważę 80 kg. Zdecydowałem się na Hondę (z góry przepraszam użytkowników innych marek za ignoranctwo z mojej strony). I przyznam, że dopóki nie przeglądnąłem kilku tematów na tym forum byłem zdecydowany na VTX 1300. Wiem, że wielu z Was napisze, że na początek to mam sobie kupić coś małego aby trochę się nauczyć jeździć, jednak ja podjąłem już decyzję i nie bardzo stać mnie będzie na zmienianie motocykla co sezon lub dwa, dlatego chciałbym kupić coś co będzie mi służyło przez najbliższych kilka lat. Suma jaką chcę przeznaczyć na zakup to ok 25 tys. Tak jak wspomniałem do tej pory byłem przekonany, że będzie to 1300, ale jak naczytałem się wadach tego motoru:

- gaźnik (mechanik ze mnie żaden, a z tego co piszecie wtrysk jest dla większych laików)

- brak kontrolki rezerwy paliwa

- pojedyncza tarcza hamulcowa

Zaczynam mieć poważne wątpliwości. Chciałbym kupić motocykl co do którego będę miał większą pewność, że będzie bezawaryjny. Zacząłem więc brać pod uwagę także model 1800 jak i shadow 750. Przykładowo za 25 tyś mogę mieć:

vtx 1300 - 2007

vtx 1800 - 2004

shadow 750 - 2009

Co tu zrobić? Co wybrać? Czym w ogóle sugerować się przy zakupie motocykla? Rocznik? Wyposażenie (jeśli tak to jakie, bo przyznam, ze jakieś kufry, szyby itd mnie nie interesują)? Czy z tym gaźnikiem a tym samym regulacja ssania jest naprawdę tyle zachodu? Bardzo proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz że masz 25 tyś na moto i nie masz kasy na zmiany co 2 sezony ? Dla mnie to absurd.

25 tyś to dużo kasy na moto i spokojnie stać Cię na zmianę po 2 sezonach. Kup Honde jak lubisz, starszy rocznik pojeździj sezon czy 2 i sprzedaj utrata wartości bedzię niewielka (wiadomo rejstracja, serwis i tak dalej). Stracisz powiedzmy 3 tyś. ale to czego się nauczysz na mniejszym (lżejszym) moto jest bezcenne. Można jezdzic 2 lata na 350 kg potworze i bać się toczyć w korku, możesz też kupić coś lżejszego i zdobyć pewność siebie i dobre nawyki.

 

Z tego co piszesz nie miałes nigdy moto, wiec nie wiesz czy sie nie rozczarujesz i nie bedziesz chciał np. turystyka z rzędowym silnikiem, więc nie zakładaj że pierwsze moto to będzie Twoj ostatni jedyny i wymarzony sprzęt.

 

A gaźnika się nie bój był 100 lat i nikt nie narzekał, dopiero normy "Erło" go wykończyly, gdyby nie one to pewnie dalej by było mnóstwo sprzetó na gaźnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile porównanie 1300 do 1800 mogę uznać to skąd wystrzeliłeś z tą szadołą. Przecież to całkiem inne światy tak wagi jaki mocy.

To co wypisałeś może poza hamulcami to nie wady a po prostu inna konstrukcja, którą co niektórzy wolą. Jeśli chodzi o gaźnik to nie reguluje się go co 10km więc bądź spokojny ( a raz na jakiś czas trzeba zajrzeć do znajomego co potrafi coś zrobić z mechaniki zresztą z każdym moto tak jest) co do ssania to też się nauczysz a tym bardziej jeździć na licznik.

Ja osobiście wybrałbym 1800 ( szczególnie że ma to być moto na klika lat ) zresztą ja tak zrobiłem i śmigam 1800 z 2002r

...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam vtx1300C i motorek bardzo sympatyczny, najwieksza wada którą wymieniłeś to właśnie jedna tarcza z przodu ale tragedii niema. Co do gaźnika dla niektórych to zaleta :-) co do rezerwy to też idzie sie przyzwyczaić do tej w kraniku ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bonhart88

 

Masz rację nigdy nie miałem swojego motoru, ale nie oznacza to, że nigdy na żadnym nie jeździłem. Mam porównanie i jestem przekonany, że raczej nie zapragnę ścigacza czy enduro. Co do wydatków, to tak jak napisałem, chciałbym kupić sobie maszynę na kilka lat, więc stąd mój dylemat. W przyszłym roku czy za dwa lata wiem, że będę miał zaplanowane inne wydatki.

 

luis71

 

Może zabrzmi to mało profesjonalnie, ale przy wyborze motocykla kieruję się głównie jego wyglądem. Jak napisałem jestem laikiem w dziedzinie motoryzacji więc decydującym czynnikiem jest estetyka i praktyczność (bezawaryjność i łatwość obsługi). Shadow od strony wizualnej bardzo mi się podoba, ale przyznam, ze naczytałem się opinii, że po dwóch latach będę miał ochotę przesiąść się na coś większego....

 

 

Maniu_85

 

Sorry za (pewnie idiotyczne) pytanie, ale do czego właściwie służy ten kranik? Doczytałem, że używa się go jak kończy się paliwo tak? Używa się go także w innych sytuacjach?

 

 

 

A co z ogólnymi radami dotyczącymi zakupu? Co brać pod uwagę?

Edytowane przez greenish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kranik to takie pokretło przykrecone pod bakiem zazwyczaj przekrecające sie w 3 pozycjach np:

1. pozycja dół - kranik otwarty (przepływa przez niego paliwo z baku w którym przykładowo jest 18 litrow i w tym 4litry rezerwy, paliwo bedzie przez niego płynąć aż w zbiorniku zostaną 4 litry paliwa wtedy motorek zaczyna gasnąć i trzeba go przekręcic w pozycje rezerwa)

2. pozycja góra - kranik otwarty w pozycji rezerwy przełaczamy go na tą pozycje gdy zostało nam tylko 4 litry paliwa w baku (wtedy mamy informacje że trzeba sie rozglądać za cpn ;-)

3. pozycja boczna- kranik zamkniety - odcina dopływ paliwa, jedni jej używają inni nie zakrecają kranika wcale.

Fotki poglądowe niżej:

post-51985-0-08908000-1328376011.jpg

post-51985-0-33568500-1328376018.jpg

Edytowane przez Maniu_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być moto na lata to bierz VTX 1800 będziesz zadowolony jak sam nie zepsujesz to nie trzeba będzie naprawiać .

Jednak nie ma motocykla bezobsługowego a z tego co piszesz za dużej wiedzy o tym nie masz więc bedziesz musiał poszukać zaufanego mechanika który może nie tyle naprawi co ustawi i wyreguluje bądź wymieni i z tym też będziesz się musiał liczyć

...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za (pewnie idiotyczne) pytanie, ale do czego właściwie służy ten kranik? Doczytałem, że używa się go jak kończy się paliwo tak? Używa się go także w innych sytuacjach?

A co z ogólnymi radami dotyczącymi zakupu? Co brać pod uwagę?

 

 

hmmm, jak nie wiesz co to kranik to bym proponował nie wsiadać na sprzęt, który ma więcej niż 20 KM.

Martwię się o Twoje bezpieczeństwo, to pytanie świadczy o Twoim motocyklowym doświadczeniu. Uważam, że nie jest to dobry moment na poszukiwanie motocykla na lata.Wybierz coś mniejszego. Popieram zdanie Luis71, jeśli na lata to VTX1800, ale wcześniej trzeba polatać na mniejszych sprzętach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luis71

 

Dzięki wielkie za wyjaśnienie - niezbyt to jednak skomplikowane, spodziewałem się czegoś gorszego....

ceo

 

Piszesz, że skoro nie wiem co to kranik, nie powinienem poruszać się czymś większym. Powiem Ci tak, że już wiem właśnie przeczytałem ; )

Nie sądzę aby znajomość mechaniki danego sprzętu wpływała na moje bezpieczeństwo. Na samochodach też się nie znam, a od lat już jeżdżę i wydaje mi się, że jestem dobrym kierowcą. Jak coś się dzieje z samochodem, jadę do mechanika....

Dzięki za Twoją opinię, ale myślę, że sobie poradzę, proszę tylko o porady dla początkującego.

 

Brakuje mi jednak ciągle takich rad ogólnych, które powinienem wziąć pod uwagę? Czym w ogóle sugerować się przy zakupie motocykla? Rocznik? Wyposażenie (jeśli tak to jakie, bo przyznam, ze jakieś kufry, szyby itd mnie nie interesują)? Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy facet to dziecko tylko z biegiem czasu drożeją jego zabawki. Motocykl jest jedną z najdroższych. Nie widziałem jeszcze takiego coby kupił i nic nie dołożył a praktycznie w przypadku VTX-a można więcej niż wiele.

Najważniejszą rzeczą jest to że moto musi CI się podobać

Jeśli już takowe wybrałeś to teraz trzeba zwrócić uwagę na RAMĘ , aby była cała i prosta ( zważywszy na Twój stan wiedzy przed kupnem weź ze sobą kogoś co się na tym zna)

Bardziej zwracałbym uwagę na przebieg niż na wiek ale pamiętaj że to tez idzie w parze. Im starszy motocykl tym większy przebieg.

Cały zakup sprowadza się do tego abyś kupił to co oferuje sprzedawca inaczej mówiąc aby opis sprzedawcy zgadzał się z faktycznym stanem moto

Wyposażenie jest sprawą drugorzędną to zawsze możesz dokupić i tak do vtx-a (CENY ORIENTACYJNE)

Akcesoryjne wydechy -2500

PC-1500

Filtr akcesoryjny 700-1500

sakwy 500-2500

szyba 500-1500

siodło 700- 3000

to te ważniejsze resztę sobie poszukaj Oczywistym jest że jeśli chcesz akcesoryjne wydechy i kupisz je w standarcie to zaoszczędzisz 2500koła

...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceo

 

Piszesz, że skoro nie wiem co to kranik, nie powinienem poruszać się czymś większym. Powiem Ci tak, że już wiem właśnie przeczytałem ; )

Nie sądzę aby znajomość mechaniki danego sprzętu wpływała na moje bezpieczeństwo. Na samochodach też się nie znam, a od lat już jeżdżę i wydaje mi się, że jestem dobrym kierowcą. Jak coś się dzieje z samochodem, jadę do mechanika....

Dzięki za Twoją opinię, ale myślę, że sobie poradzę, proszę tylko o porady dla początkującego.

 

 

ok, to tylko opinia. Bez urazy.

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem motocykla, to przede wszystkim należy zapoznać się z jego historią, tj sprawdzić jego deklarowaną bezwypadkowość. Wszystkie motocykle z importu z USA można sprawdzić za drobną opłatą (przy takiej inwestycji nie jest to dużo) w wysokości 20$. Jeśli zależy Ci na akcesoryjnych wydechach polecałbym poszukać egzemplarza z już zainstalowanymi. Będziesz mógł posłuchać, czy nie są za głośne, czy warto itp.

Greenish, obecnie mam dwa VTX 1800 F na sprzedaż, niestety nie mieszczą się w Twoim limicie, są droższe, ale doposażone.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Twoim wzroście na VT 750 będziesz wyglądał jak na kozie ;-) Miałem więc wiem co mówię - nowe mają już kardana starsze były na łańcuchu - ale moc 750 nie powala na kolana - mój pług do odśnieżania ma porównywalną moc ( taki żarcik )

 

Abyś nie szukał nic ciekawszego po tym jak się już wjeżdzisz w jakiś model to kup VTX 1800 - też miałem i jest zaje...ty. Zajrzyj na subforum odnośnie VTX tam znajdziesz około 300 uzytkowników VTX i z nimi możesz pogadać - zresztą większość odpowiedzi na swoj post uzyskałeś od nich.

 

Za 25 Tpln kupisz bardzo ładny egzemplarz - ja swój sprzedałem za 24 Tpln , mój kolega też sprzedał swój dobrze wyposażony za 24 Tpln - szukaj i czekaj na okazję - sporo VTX na allegro jest od handlarzy które się nie mogą sprzedać od 6 miesięcy - powodów tego może być cała masa - ale Ty jak wsiądziesz na taki motor to nie wyczujesz że jest z nim coś nie tak - będziesz tak przejęty i zestresowany że przyćmi to Twój błędnik - weź kogoś kto na motorze śmiga i robi dużo kilometrów - on wyczuje po zachowaniu w winklach czy motor jest wart czy jest złomem.

Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

 

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luis71

Dokładnie tak jak piszesz, w 100 % podzielam zdanie na temat drogich zabawek. W moim przypadku było identycznie. Jakoś nigdy mnie motocykle nie ruszały, nie miałem nawet czasu aby zrobić prawko, kiedy robili je wszyscy moi kumple w szkole średniej. Mijały lata, aż pewnego razu podczas drogi do pracy zobaczyłem piękny motor, była to właśnie Honda VTX. Od tego czasu zapragnąłem mieć coś w tym stylu. Zrobiłem prawko i teraz stoję przed zakupem, a ekscytuję się tym chyba bardziej niż dziecko nową zabawką....

 

Wracając jednak do tematu, to zamierzam znaleźć kilka modeli, gdzieś w sieci. Jednak zanim 'wynajmę' sobie jakiegoś obeznanego w temacie typa, który pojedzie ze mną sprawdzić ten motor, wolałbym wiedzieć na co zwracać uwagę przeglądając net. Wiadomo, że pewnie czasem opis/zdjęcia znacznie odbiegają od faktycznego stanu motocykla, ale od czegoś trzeba zacząć.

 

ceo

Jasne, że bez urazy. Twoje słowa traktuję raczej jak rady starszego (doświadczeniem) użytkownika.

A możesz napisać coś więcej o tym sprawdzeniu motora za 20$?

Wydechy raczej chciałbym zachować oryginalne, takie bardziej mi się podobają (przynajmniej wizualnie, a piszecie, że to bardzo się liczy przy zakupie motocykla).

Możesz mi wysłać też jakieś namiary na te 1800, które masz na sprzedaż. Dużo przekraczają mój budżet?

 

Marnypopi$

Jeśli będę już przed samym zakupem, na pewno poproszę jakiegoś obeznanego w temacie o sprawdzenie. Jest u nas taki serwis, podobno całkowite sprawdzenie motocykla kosztuje od 100 do 150 zł (nie wiem czy to drogo, bo tylko tam pytałem). Masz rację co do tego, że jak się pierwszy raz siada na motor to automatycznie stwierdza się, że na pewno na lepszy nie tafię, a ten jest po prostu idealny..., wiem z doświadczenia.

 

A właśnie, bo wcześniej o to nie pytałem, a rzuciło mi się to w oczy. Większość motocykli jak ktoś wyżej napisał pochodzi ze Stanów, jednak co jakiś czas w ogłoszeniach mogę spotkać się z informacją: wersja europejska. Czy te modele różnią się czymś konkretnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceo

Jasne, że bez urazy. Twoje słowa traktuję raczej jak rady starszego (doświadczeniem) użytkownika.

A możesz napisać coś więcej o tym sprawdzeniu motora za 20$?

Wydechy raczej chciałbym zachować oryginalne, takie bardziej mi się podobają (przynajmniej wizualnie, a piszecie, że to bardzo się liczy przy zakupie motocykla).

Możesz mi wysłać też jakieś namiary na te 1800, które masz na sprzedaż. Dużo przekraczają mój budżet?

 

Jeden z kolegów poświęcił kilka chwil i spisał poradnik dla kupujących. Znajdziesz w tym poście linki do stron, gdzie możesz sprawdzić historię motocykla posiadając numer VIN.

Namiary na moje motocykle wysłałem na PW.

 

Polecam kilka wątków, które pojawiły się na subforum grupy VTX

1. 1300 czy 1800

2. czy dam rade na 1800

itp

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róznica w oświetleniu - reflektor przedni ma inne lustro lub różni się ryflami na szkle - brak pozycji - w USA reflektor wali centralnie przed siebie , w europie jest odcięcie aby nie razić tych z przeciwka i jest pozycja, dodatkowo w USA masz obrysówki tył i przód - tył często spięty ze stopem - czyli na przodzie migacze mają ciągłe podświetlenie a z tyłu są czerwone i zapalają się wraz ze stopem. Inną ciekawostką jest dławienie silnika poprzez róże sondy aby np w Californii motocykl spełniał normy środowiskowe, w europie nie mamy takiego problemu - JESZCZE

Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

 

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...