Skocz do zawartości

prośba o id skrzyni biegów


kajtek77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To mój pierwszy post, przy okazji chciałem się przywitać, a więc witam wszystkich.

Do rzeczy. W ręce rodziny wpadła skrzynia biegów wraz z silnikiem jakieś 40-50 lat temu przy zakupie domu. Silnik gdzieś się zapodział, być może trafił na złom, nikt tego nie wie (dom później był wynajmowany i trafili się dziwni lokatorzy którzy wszystko co się dało na złom sprzedawali). Skrzynia ocalała bo była zabrana do warsztatu 20 lat temu z myślą o przerabianiu do czegoś tam, ale dzięki niebiosom plan legł w gruzach i skrzynia jest terazz w moich rękach. Nie mam pojęcia od czego jest, prawdopodobnie od tego silnika, silnik to jednocylindrowy pojemności około 500-600 - tyle wiem z opowieści, bo nigdy na oczy go nie widziałem. Skrzynia trzy biegowa. przy okazji proszę o wycenę bo "nielegalne"(żona nic o nich nie wie, ot takie lewe oszczędności) fundusze do renowacji Pannoni mi się kończą a nie chcę zaczepiać budżetu domowego. Wszystko się kręci, raczej nic nie jest zapieczone. Skrzynia ponad 40 lat temu była rozbierana, widać to po nieorginalnej uszczelce czy jakimś uszczelniaczu, oraz śladzie przecinaka na jednej ze śrub, Skrzynia wydaje się sprawna. Wszystkie dzwignie działają. były przyrdzewiałe ale WD pukanie drewienkiem od czasu do czasu pomogło i po kilku h puściło co trzymało.

 

img9436s.jpg

img9435m.jpg

img9434r.jpg

img9433d.jpg

img9437q.jpg

img9438u.jpg

img9439w.jpg

img9440i.jpg

Szukając od czego może być ta skrzynia natknąłem się na to zdjęcie, skrzynia od Sarolea, trop wydaje się jednak chybiony

saroleaboite.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr ma rację. Ja jeszcze zastanawiałem się nad BSA, ale ona chyba nie miała kopki. Pewnie przyjdzie Adam i to potwierdzi lub też nie. W sarolea, podobna skrzynia lub wręcz taka sama, była stosowana w kilku wersjach pojemnościowych. Bodajże, aż do harleyowskich, czy angielskich bsach silnikach, montowanych w/w motocyklu.

Jeżeli chodzi o wartość, to jak każda staroć jakąś tam przedstawia. Skoro jednak były masowo stosowane i produkowane, to zapewne niewielka w porównaniu do np. Indiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszelką pomoc. Czyli pojemnośc 500 to bujda. Jednak trop w kierunku belgijskiego Sarolea trafiony. W czymś wiecej była stosowana niż wspomniana z 29 roku przez Pana Piotra? Co do wartości to w jakiej cenie można dać ogloszenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszelką pomoc. Czyli pojemnośc 500 to bujda. Jednak trop w kierunku belgijskiego Sarolea trafiony. W czymś wiecej była stosowana niż wspomniana z 29 roku przez Pana Piotra? Co do wartości to w jakiej cenie można dać ogloszenie?

Harleyowskie silniki miały powyżej 700cm3. Jednak jednocylindrowe Sarolea, miały ok. 500cm3. Więc z tą pojemnością, to nie do końca bujda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszelką pomoc. Czyli pojemnośc 500 to bujda. Jednak trop w kierunku belgijskiego Sarolea trafiony. W czymś wiecej była stosowana niż wspomniana z 29 roku przez Pana Piotra? Co do wartości to w jakiej cenie można dać ogloszenie?

Ponieważ kiedyś miałem motocykl Sarolea 24T 500SV z 1930 r, niejako przy okazji trochę zgłębiłem temat. Ta skrzynia pochodzi od modelu 23 M lub N 350 ccm lub T 500 ccm. Wszystkie modele to lata 1928-29. W okresie kiedy firma Sarolea stosowała te skrzynie biegów nie produkowano motocykli o pojemności mniejszej niż 350 ccm. Tu link do katalogu jednego z wspomnianych modeli http://users.skynet.be/ittrois/23m2.htm . Skrzynia ta nie mogła być stosowana w innym motocyklu niż rodzima marka. Po prostu belgowie robili tylko dla siebie. Skrzynia jest "bliźniacza" z wyrobami firmy Sturm Archer, które stosowano w bardzo licznej rodzinie jednośladów. Co do wartości to nie spodziewał bym się kokosów. Marka Sarolea jest bardzo rzadko spotykana w Polsce, a co za tym idzie nie ma popytu na części do tych motocykli, ale zawsze może zdarzyć się jakiś pasjonat szukający akurat tej części. Tu trochę wiadomości o marce: http://membres.multimania.fr/sarolea/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ kiedyś miałem motocykl Sarolea 24T 500SV z 1930 r, niejako przy okazji trochę zgłębiłem temat. Ta skrzynia pochodzi od modelu 23 M lub N 350 ccm lub T 500 ccm. Wszystkie modele to lata 1928-29. W okresie kiedy firma Sarolea stosowała te skrzynie biegów nie produkowano motocykli o pojemności mniejszej niż 350 ccm. Tu link do katalogu jednego z wspomnianych modeli http://users.skynet....ttrois/23m2.htm . Skrzynia ta nie mogła być stosowana w innym motocyklu niż rodzima marka. Po prostu belgowie robili tylko dla siebie. Skrzynia jest "bliźniacza" z wyrobami firmy Sturm Archer, które stosowano w bardzo licznej rodzinie jednośladów. Co do wartości to nie spodziewał bym się kokosów. Marka Sarolea jest bardzo rzadko spotykana w Polsce, a co za tym idzie nie ma popytu na części do tych motocykli, ale zawsze może zdarzyć się jakiś pasjonat szukający akurat tej części. Tu trochę wiadomości o marce: http://membres.multimania.fr/sarolea/

 

sprawdź proszę tutaj:

http://www.lightspeedteam.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=27:sarolea-25-o-1929&catid=14:nasze-prace&Itemid=27

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...