Skocz do zawartości

przebicie korbowodu


Pt77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kiedys w AM6 przebijalem korbe u normalnego tokarza.... Dorobil jaks tuleje i go przebil na prasie. Znaczy sam przebilem bo spoko koles byl i mnie nauczyl :D Zaplacilem za to 100 zl i i ta tuleje dostalem w prezencie :) Silnik lata po dzis dzien a bylo to 2 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolałbym żeby ktoś to wycentrował profesjonalnie na czujnikach zegarowych, to nie jest AM6 to bardziej wysilony silnik. Chyba ze ktoś ma doświadczenie z takowymi i próbował w garażu to jest kx 250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nic nie pisał na temat czujników ale może akurat ich użyli?

Każdy tokarz powinien mieć je na swoim zapleczu.

jeśli w przeciwwagach są otwory to można niby przełożyć wałki spasowane do średnicy, ale czy to jest na tyle dokładne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to było dokładne to przy dobrze wyosiowanym wale otwory w przeciwwagach też muszą być wyosiowane, a wątpię że są. Po za tym trzeba by było dorobić trzpień który w miarę ciasno by wchodził w te otwory co potem skomplikuję wybicie jego bez "przestawienia" wału.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo podstawka pod czopy i czujnik zegarowy. Jedno jest pewne czujnik jest niezbędny. W sumie czujnik z uchwytem przegubowym posiadam. Najwyżej wcisnąć samemu i udać się na tokarnie nawet z własnym czujnikiem. Byłem juz w dwóch okolicznych zakładach- szlifierniach, odmówili zrobienia wału do 2t. Można by też wysłać gdzieś w polskę np do Woryny, ale wolał bym coś na miejscu mieć bo trochę majsterkuje przy swoim i kolegów i przydało by się

 

Gumowy młotek wystarczy żeby to obrócić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centrowałem wał do WSK, gdzie korbowód wymieniono w zwykłym warsztacie z prasą hydrauliczną.

Oczywiście, staranne ustawienie obu połówek wału jest bardzo ważne, bo potem mamy mniej roboty.

Ustawiłem do dwóch setek bicia na przeciwwadze, używając młotka gumowego 2 kg - takiego jak do układania kostki brukowej. Młotek był czysty i dla pewności owinięty reklamówką - chodzi o to, by syf i kurz nie leciały w stronę łożyska korbowego.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś bez żadnej wiedzy rozkuwałem wał od ETZ250 i sciskałem imadłem, na oko bez przyrządów i silnik chodził bez zarzutów. drugi raz taka operacja w mz kolegi nie powiodła się wał pod wpływem drgan rozcentrował się momentalnie i zablokował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...