WilQ_21 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Witamtak jak w temacie jestem szczęśliwym posiadaczem Triumpha Trophy 1200. Jako że zaraz po zakupie szukałem jakichkolwiek info na jego temat z mizernym skutkiem (jedynie jakieś poszlaki), chciałem opisać własne wrażenia i spostrzeżenia. Pod koniec czerwca sprzedałem Gsxf 600, a gdzieś w połowie lipca kupiłem "Tropika". Mam 175 cm ale wysokość siedzenia jest dosyć duża ponieważ nie dostaję do ziemi całą stopą na początku było to trochę dokuczliwe przy manewrach "parkingowych" ale po ruszeniu z miejsca motocykl prowadzi się jak rower. Szczerze powiem że sam nie wiem jaka jest jego masa własna w dowodzie mam wbite 283 kg w necie częściej piszą o 253kg. Mój jest z 1996 roku czyli ze starym wzorem szyby. Przy wyższych prędkościach czuć opór powietrza na kasku, a od 1998 roku została zmieniona na wyższą i szerszą w górnej części. Co do silnika to trzeba się przyzwyczaić do jego dźwięku, strasznie "gwiżdże" (osoby które miały okazję go usłyszeć wiedzą o co chodzi). Przy 100km/h na ostatnim biegu silnik kręcić się w okolicach 4000/4100 tys. obr/min; max. moment obrotowy (ponoć 108 Nm) dostępny jest przy 5 tys. obr. Jest bardzo elastyczny na ostatnim biegu bez problemu można zejść do 40km/h (przy jeździe solo). Co do spalania to sprawa ma się następująco w trasie przy przelotowej w okolicach 120 km/h 6,5 l / 100km jeszcze nigdy nie udało mi się zejść niżej, po mieście w okolicach 8 -10l. Mam założony filtr K&N (oryginał się rozsypał) oraz akcesoryjne końcówki wydechu Laser. Co do hamulców fabrycznie są wyposażone w stalowy oplot, hebel na 2 palce. Nie jest to motocykl do ostrej jazdy ze względu na wagę i swoje przeznaczenie. Bardzo wygodny dla 2 osób, chodź przyznam się szczerze że po dziennym przebiegu 150 - 200km non stop 4 litery dają o sobie znać, ale to wydaje mi się normalne. Fabrycznie wyposażony jest w boczne kufry które mogły by być ciut większe. Z takich gadżetów mam jeszcze podgrzewane manetki (również fabryczne).Porównując do Fj 1200 (miałem okazję się przewieść) muszę powiedzieć że Triumph ma dużo ostrzejszy silnik. Większych usterek nie odnotowałem, pod koniec sezonu zaczął zalewać się jeden gaźnik (mikuni takie same które były montowane z Gsf 1200 od 1996 do 2001). Od lipca zrobiłem lekko ponad 6 tys. km podczas niedzielnych przejażdżek. I to by było na tyle jeśli ktoś by miał jakieś inne pytania chętnie odpowiem.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 (edytowane) Rzadki to sprzęt ;) Co do gwizdów silnika, to w moim tygrysie, też to występuje. Edytowane 22 Stycznia 2012 przez Syrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 chodź przyznam się szczerze że po dziennym przebiegu 150 - 200km non stop 4 litery dają o sobie znać, ale to wydaje mi się normalne. (...) mnie nie. aż dziwne, że motocykl turystyczny ma tak niewygodną kanapę, żeby nawet między tankowaniami odpoczywać...jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 liczę że odezwie się jakiś były lub obecny posiadacz tego modelu Triumpha bo możliwe że to ja mam taki delikatny tyłek :rolleyes: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 a ile dawałeś radę do zmęczenia materiału na f-ie? bo przydałby się do dyskusji jakiś punkt odniesienia :rolleyes:jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 na gsx-f tyłek mnie nie bolał jedynie pod udzie po przebiegu dziennym 300 - 350 kmtyle że pozycje na tych 2 motocyklach są z innej bajkipzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stomek Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Witam jestem nowy .Tez posiadam trophy 1200 też mnie boli ale trzeba się do tego przyzwyczaić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xanderagb Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Witam, ja również jestem szcześliwym posiadaczem Tropika 1200 :) Co prawda od niedawna, bo niecałe 2 tygodnie:P I od razu nasuwa mi się pytanie do innych właścicieli Tropików: jak ciężko chodzi u Was rolgaz, bo zastanawiam się czy dość ciężko chodzący rolgaz to wymysł twórców moto czy poprostu techniczne niedomaganie mojego egzemplarza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robercik Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Witam, ja również jestem szcześliwym posiadaczem Tropika 1200 :) Co prawda od niedawna, bo niecałe 2 tygodnie:P I od razu nasuwa mi się pytanie do innych właścicieli Tropików: jak ciężko chodzi u Was rolgaz, bo zastanawiam się czy dość ciężko chodzący rolgaz to wymysł twórców moto czy poprostu techniczne niedomaganie mojego egzemplarza ? Witam ! Mam Triumpha Trophy od roku ponad i jestem bardzo z niego zadowolony . Jest wygodniejszy niż analogiczne roczniki FJR i PanEuropy a do takich się mierzyłem. Spalanie w okolicach 7 litrów średnio do rezerwy około 350 km . Zrobiłem nim przez rok około 10 tyś. Nie wiem jak ciężko pracuje gaz w waszych motorkach ale ten typ tak ma że przy wyższych obrotach odpuszczeniu i dodaniu gazu robi się coś na zasadzie podciśnienia w gaźniku i to sprawia wrażenie ciężko chodzącego gazu . Tak jest u mnie i spece od tych Triumph'ów twierdzą że tak ma być . Co do wygody to chyba sprawa indywidualna bo ja jeżdżę dużo i często więc przeloty po 400-600 km nie robią żadnego wrażenia. Maszyna jest ciężka fakt ale po dobrym wkomponowaniu się i wjeżdżaniu nie ma problemu nawet w korkach co tez często wykorzystuję ;-) . Na lokalne szybkie wyprawy ściągam kufry i wtedy moto jest zdecydowanie poręczniejsze . Wbrew obiegowym opiniom żadnych problemów z częściami typowymi klocki, filtry itp. moto kompletnie nie nadaje sie na drogi szutrowe więc trzeba bardzo uważać na wszelkich dojazdach i na trawie . Niestety raz udało mi się położyć maszynką na leśnej drodze i to "boli". Plastiki ( owiewki) są kruche jak szkło i nawet zwykła parkingówka robi duże straty. Pękają mocowania plastików i dupa zbita. Nowe oryginały kosztują krocie 1350,00 zł za sztukę a używanych nie ma dużo. Pozostaje klejenie, spawania itp. duży plus to takie same owiewki w modelu 900 więc jest ich więcej na rynku. Różnica polega na podmianie wewnętrznych osłon silnika . 10 minut roboty. Polecam szyby z roczników ponad 1998 . Szukać używane lub nowe koszt około 300 zł ale to zupełnie inna jazda . Jak w Mercedesie klasy S . Tylko szukać szyby przeźroczystej bo konstrukcja jest naprawdę wielka i przez "przyciemniane " niewiele widać . Pozdrawiam użytkowników i w razie pytań polecam się . Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xanderagb Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 (edytowane) Pierwsze 1000km na Tropiku za mną! :) Muszę powiedziać, że jak do tej pory sprawdza się wszystko co napisał kolega robercik. No może poza kruchością plastików, bo na szczęście tego nie sprawdziłem:P Moj Tropik wyposażony jest w szybę turystyczną i muszę powiedzieć, że osłona przed wiatrem jest imponująca (wcześniej jeździłem xj 600s), powiedziałbym nawet, że czasem wolałbym żeby była słabsza, bo czasem przydałby się powiew powietrza :) (+28 stopni w cieniu i duża wilgotność). W weekend jeździłem z turystycznie (80-90km/h) razem z dużo słabszym moto po kilka godzin dziennie i musze powiedzieć, że moja prawica dość mocno to odczuła, co jak co ale Tropikiem o wiele lepiej mi się jeździ kiedy trochę mocniej odkręcam rolgaz a obroty nie spadają poniżej 3700-4000, czyli jakieś 110km/h na 6 biegu, wtedy jeszcze spalanie jest na rozsądnym poziomie. A propo spalania to przy turystycznej jeździe wyszło mi około 6l na 100 km. aha, dodam jeszcze, że tyłek mnie wcale nie bolał:D Edytowane 2 Maja 2012 przez xanderagb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Fajnie że temat trochę ruszyłJak by ktoś miał jakieś jakieś info odnośnie części zamiennych podchodzących od "japończyków" to z tego co udało mi się zauważyć to:- gaźniki Gsf 1200 roczniki od 1996 do 2001- kierunkowskazy Suzuki Katana (skuter) tył, nie mam pewności co do mocowania ale kształt zewnętrzny jest ten sam- a co do osprzętu kierownicy to pompka hamulcowa i od sprzęgła jest od kawasaki Gpx 750 ale tutaj 100% pewności nie mamjak by ktoś miał jakieś inne info to niech się podzieliMam jeszcze takie pytanie do użytkowników, zauważyłem że w moim egzemplarzu jak mam poniżej 1/4 zbiornika a jeszcze nie rezerwę to przy szybszej jeździe brakuje mu paliwa spotkał się ktoś u siebie z czymś takim ??pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xanderagb Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 (edytowane) I tu mogę trochę pomóc:) http://www.dirkmotar...ophy%20FAQs.htm z tego co do tej pory wyczytałem z tej stronki, to temat słabego chodzenia silnika poniżej 1/4 zbiornika jest dość powszechny w naszych Tropikach. Na stronce jest wszystko opisane i nawet jakieś środki zaradcze są ale przyznaję, że tematu nie przerabiałem wiec nie mogę nic więcej wnieść oprócz samego linka do stronki:/ aha, z tego co mi mówił poprzedni właściciel to filtr oleju jest od któregoś z motocykli suzuki, bodajże gsx ale tu nie ma pewności; Edytowane 9 Maja 2012 przez xanderagb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quier Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Hej, już mogę coś napisać na temat Trophy 1200, ze względu że polowałem długo i w końcu udało się i przejąłem maszyne od WilQ. Pozycja wygodna coś pomiędzy TDM 4tx a GSF 650. Bardzo wygodnie i przestronnie (mam 192cm) :) Co do "fuel starvation" oddałem moto do mechanika na przegląd gaźników bo coś lały i nagle wszystko się poprawiło. Spalanie przed regulacjami wyszło mi około 6l/100km ale jeżdże jak emeryt, więc po regulacjach może coś jeszcze spadnie. Waga faktycznie spora i przy manewrach jest ciężko, ale po ruszeniu jest ok. Szyba mogła by być wyższa i niestety albo wymiana albo kupno deflektora mnie uratuje:)Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xanderagb Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 niestety, już mogę potwierdzić, że plastiki są bardzo kruche w tropiku:( jakiś sk...syn stuknął w tył majego tropika jak stał na centralnej podstawce na parkingu i w przewrócił go na prawy bok. z kierunkowskazu nic nie zostało, boczna owiewka połanana, kufer porysowany:( oczywiście nikt nic nie widział ani nie słyszał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quier Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Ehhhh... :( kierunki pasują od suzuki katana. sprawdzone trzeba tylko pomalować, a owiewki od trophy 900 i jest kilka sztuk na alledrogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.