Skocz do zawartości

Małe ubytki lakieru na osłonce wahacza


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Panowie, na mojej srebrnej osłonce wahacza w niektórych miescach sa lekkie otarcia i odpryski. Czy mogę to jakoś zamaskować poza malowaniem całej osłonki? Macie jakiś sposób na to? Widać to na tym zdjęciu:

 

http://bikepics.com/pictures/2200685/

 

Myślałem o lakierze w słoiczku z pędzelkiem, ale jak go dobrać?

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor możesz dobrać, są właśnie tubki z pędzelkiem w sklepach motoryzacyjnych.

Jest na tym jest lakier bezbarwny?

Jeśli jest to powiem Ci jak zrobić to perfekcyjnie. Ja tym sposobem likwiduję rysy nawet po gwoździu przez pół auta.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobór koloru to Twoje zadanie. Jak już zamalujesz te ubytki wykałaczką tak aby nie wyjść za obrys ubytku to musisz mieć lakier bezbarwny i utwardzacz (o 5 ml możesz gdzieś poprosić lakiernika ).

Rozrobiony lakier z utwardzaczem też nakładasz w obrysie ubytku i tyle razy aż po wyscnięciu każdej warstwy będzie odrobinę wyżej niż reszta. Później pozostaje poczekać ze dwa dni az sie utwardzi solidnie następnie klocek (mały), papier wodny 1000-1500 i ostrożnie wyrównywanie powierzchni aby nie zrobić przecierki na oryginale. Później już tylko polerka. Praca żmudna ale warta swojego efektu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli podjadę do mieszalni motocyklem, dobiorą mi lakier do osłonki?

 

Jak sprawdzić czy jest bezbarwny?

 

Bezbarwny zmieszać z utwardzaczem w jakich proporcjach? Też nakładać patyczkiem?

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mieszalni to Ci dorobią tyle co na całą osłonkę x 10 , najmniej chyba 100 ml bazy mieszają. Jak sprawdzić...hmmm to widać :icon_biggrin: nie wiem jak Ci to powiedzieć.

Spodziewając się pytania o mieszanie specjalnie napisałem Ci abyś podjechał do jakiegoś lakiernika po 10 ml lakieru już wymieszanego przed malowaniem bo w mieszalni nikt Ci nie zrobi tak małych ilości.

Też nakładać patyczkiem w obrębie ubytku.

Alternatywa to kupić puszkę podkładu w sprayu, srebrny spray i lakier bezbarwny w spary. Trochę papieru 800 i 2000. Podkładem prysnąć odpryski i wyrównać papierem a później srebrnym całość i bezbarwnym. Na koniec papier 2000 i polerka.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze, czy taka procedura będzie okej:

 

-spolerowanie ubytków papierem wodnym 1000

-nałożenie podkładu, znowu polerka papierem wodnym 1500

-nałożenie farby i polerka

-nalozenie bezbarwnego

 

Czy w mieszalni dobiorą i wpakują do puszki lakier ?

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatywa to kupić puszkę podkładu w sprayu, srebrny spray i lakier bezbarwny w spary. Trochę papieru 800 i 2000. Podkładem prysnąć odpryski i wyrównać papierem a później srebrnym całość i bezbarwnym. Na koniec papier 2000 i polerka.

To i przy okazji ja mam pytanie - można tak po prostu kłaść klar na zwykły akryl z puszki ? Czy np tylko na matowy ?

 

A powiedz mi jeszcze, czy taka procedura będzie okej:

 

-spolerowanie ubytków papierem wodnym 1000

-nałożenie podkładu, znowu polerka papierem wodnym 1500

-nałożenie farby i polerka

-nalozenie bezbarwnego

 

Czy w mieszalni dobiorą i wpakują do puszki lakier ?

 

Wygładzanie ubytków to słaby pomysł, zrobi się dołek i ciężko będzie wyrównać. Lepiej delikatnie zmatowić i zalać farbą.

I nic nie poleruj przed kolejną warstwą, możesz ewentualnie zmatowić ale najpierw musi zaschnąć porządnie - a to trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze, czy taka procedura będzie okej:

 

-spolerowanie ubytków papierem wodnym 1000

-nałożenie podkładu, znowu polerka papierem wodnym 1500

-nałożenie farby i polerka

-nalozenie bezbarwnego

 

Czy w mieszalni dobiorą i wpakują do puszki lakier ?

-zmatowienie papierem wodnym 1000 bez żadnego przecierania ubytków

-nałożenie podkładu, po wyschnieciu malujesz mgiełkę czarnym żeby widzieć dołki i przecieranie 800 wodnym do równego jeśli zostaną czarne plamki tojeszcze raz to samo aż do pupci niemowlaczka

-nałożenie farby

-nalozenie bezbarwnego

-schnięcie porządne i potem polerka

Nabiją Ci lakier w puszkę.

 

To i przy okazji ja mam pytanie - można tak po prostu kłaść klar na zwykły akryl z puszki ? Czy np tylko na matowy ?

 

Można na taki i taki tylko połysk po wyschnięciu wypada zmatowić jeśli to z puszki. Bez matowania w sumie też da radę ale przed całkowitym wyschnięciem(tzw. tylko na dotyk).

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy muszę malować całą osłonke? Da rade może np. same te miejsca gdzie jest ubytek (i najbliższe okolice ubytku)

Da radę...

ale to czysta fuszerka i nie będzie wyglądać. Znikną czarne ubytki ale z bliska będzie widać dołki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można na taki i taki tylko połysk po wyschnięciu wypada zmatowić jeśli to z puszki. Bez matowania w sumie też da radę ale przed całkowitym wyschnięciem(tzw. tylko na dotyk).

Muszę to przetestować bo to chyba najkrótsza droga na skróty :D

Ma znaczenie czy pod spód idzie mat czy połysk?

I standardowo kolor na nitrze i klar na czymś słabszym - tak żeby kłaść na mokre i nie zważyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę to przetestować bo to chyba najkrótsza droga na skróty :D

Ma znaczenie czy pod spód idzie mat czy połysk?

I standardowo kolor na nitrze i klar na czymś słabszym - tak żeby kłaść na mokre i nie zważyć ?

 

Kolor i klar musi być na tym samym rozpuszczalniku przecież wiesz, że się zważy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor i klar musi być na tym samym rozpuszczalniku przecież wiesz, że się zważy.

Nie koniecznie, nitro bardzo szybko odparowuje, ostatnio robiłem coś takiego (nie na moto). Ale oczywiście to straszne druciarstwo i nie polecam nikomu..

Dzięki bardzo za rady, będę testował jak się cieplej zrobi :)

Edytowane przez ElwisDB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli podjadę do mieszalni motocyklem, dobiorą mi lakier do osłonki?

 

Jak sprawdzić czy jest bezbarwny?

 

Bezbarwny zmieszać z utwardzaczem w jakich proporcjach? Też nakładać patyczkiem?

jak przejedziesz białą szmatką z pasta lekko scierną to zobaczysz czy jest bezbarwny, w przypadku bezbarwnego nie zostawi sladow(logiczne), jak bedzie szare na szmatce znaczy ze bez bezbarwnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...