Skocz do zawartości

problem z ładowaniem z ETZ 250 :/


Krzych_Olsztyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj sobie spokojnie smigałem az tu nagle zaczeła mi sie palic lampka ładowania najpierw przy wysokich obrotach a potem nawet na jałowym biegu mozecie mi powiedzieć z jakich powodów ta wnerwiajaca lampka moze sie swiecic???? ona czasem przygada ale potem znów sie pali. sprawdzałem szczotki od alternatora ale wydaja sie byc OK tak samo jak przerywacz wyregulowałem i jest dobrze pali na kopa przerwe mam 0,3 na przerywaczu. kondensator miesiąć temu nowy wstawiłem i wydaje sie byc ok chyba ze to kondek powoduje ze to sie swieci ale dziwne hmmm nie mam pomysłu cóż to moze byc wczoraj z kumplem strzelilismy sobie traskę koło 80 km i było wszystko ok. Poratujcie bo moto chodzi ok ale ta lampka mnie dobija no i jak moto chodzi to normalnie po dodaniu gazu swiatło troche jasnieje a tu zero reakcji normalnie sie pali zwyczajnie ile bym nie gazował. Mam sportowy tłumik ale mysle ze to nie moze miec wpływu na prace elektryki w moto iskra jest ok niebieska dość mocna swieca nowa ISOLATOR @^) taka jak oryginalne w MZ montowano fabrycznie. PORATUJCIE PLEAS bo ta lampka mi sie po nocach bedzie sniła jak nie dojde od czego to sie palic moze. jak wspomniałem czasami przygada na kilka sekund ale jak przygazuje to znowu sie pali moze to przerywacz byc ????? co jeszcze moze być? ;) dzieki z góry za porady Krzych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA TZEZ Mam To SAmo......jak juz CI Mówilem!!!

 

Jutro jade do KUmpla/mechanika i sie wszystko posprawdza!!!

 

SPrawdz Rególator napiecia

Wirnik I

Itp.

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys tez wypadł przewód jeden ale to rok temu a dzisiaj gdzebałem tam usilnie wszedzie i wszystkie konektorki sa ok powłaczane w odpowiednie miejsca. a co ze Szczotkami?????? moga miec wpływ mocny???? bo ta lampka czasem gasnie na troche a potem znów sie pali :) ;) wkurza mnie to bo było do tej powy wszystko ok reszta elektryki działa super kierunki wsiatła wszystkie klakson takze nie wiem cóż to akumulator wczoraj ładowałem jeszcze rano potem traska 80 km na pełnym ogniu potem lajtowa jazda po miescie z 10 km pare razy gasiłem moto zeby sobie rzerwy porobić pogadac z kumplami a potem kop i paliła no problem dzisiaj tez pali ok tylko ta lampka mi sie włanczać zaczeła najpierw na wysokich obrotach a teraz nawet na jałowym sie zarzy badziewie jedno . kude no :mrgreen: cóz to takiego???? raTUNKUUUUUUUU ja chce smigac bez strachu ze cos padnie a tu jakas lampka ;) prosze o rady dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Pierwsza sprawa w takim przypadku, to sprawdzenie czy ladowanie jest dobre (powinno byc ponad 14 V). Wazna rzecz, zeby podlaczyc koncowki miernika bezposrednio do klem akumulatora (ja w swojej podlaczalem "-" do masy motocykla, a ze mam silnik na sztywno do ramy przykrecony to drgania powodowaly, ze odczyt miernika skakal od 0 do 99 V).

 

Druga rzecz: sprawdz wszystkie wazniejsze polaczenia w instalacji.

 

Szczotki tez latwo jest zdiagnozowac, wystarczy zmierzyc opor pomiedzy przewodami dochodzacymi do szczotek. Jezeli miernik nie bedzie nic wskazywal to masz walniete szczotki albo obwod twornika.

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiesz może, czy wirnik nie był przypadkiem regenerowany? U mnie w etce, jak się okazało, ktoś zlutował uzwojenie, efekt był taki, że na wyższych obrotach, gdy wirnik szybko się kręcił, połączenie traciło kontakt i nie było ładowania... a potem coraz częściej i częściej były problemy, aż w końcu alternator zupełnie padł i trzeba było wymienić wirnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbój zmierzyć napiecie na zacisku 61 ale na prostowniku.

jeden porzewód do masy drugi do zacisku wraz ze wzrostem obrotów powinno wzrastac napiecie.Jezeli tak jest tak to regulator jest ok!.Jezeli nie no to już wiadomo.

Jezeli regulator jest ok to zmierz napiecie na klemach akumulatora. Jezeli napiecie nie wzrasta ze wzrostem obrotów silnika to prostownik jest be.

A przez przypadek nie grzebałeś nic przy kablach w lampie moze zamieniłeś przewody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZE

sprawdz zaciski na koncowkach kabli,jesli to nie pomoze to sprawdz regulator napiecia-moze ci nie przelaczac z akumulatora na alternator...

jesli to nie pomoze to radzilbym sie przyjrzec stojanowi alternatora-ja tez przez wuchte czasu nei moglem sie uproac z ladowaniem -zmienilem wszystko i na koncu okazalo sie ze stojan mial przebicie i nie bylo ladowania...po zmianie stojana-ladowaniejest super...

powodzenia pzdr.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za porady jutro mam na szczęście wolne w pracy to bede mógł mała operacje przegladowa mojej MZ zrobić :) napiecie zmierze napewno i to dokładnie bo mam miernik elektroniczy takze powiem co i jak jutro wieczorem napiszę co z tym napieciem jest ;) jak macie jeszcze jakies pomysły to czekam ;) a co ze szczotkami moze sie cos dziać z nimi?????? wygladaja OK nie sa tak strasznie starte połaczenia są ok kable nie pourywane a w lampie nie grzebałem od dawna :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam cos takiego napiecie przed odpaleniem motocykla było równe 12,4 Volt a jak ja odpaliłem i chwile pochodziła to spadało do jakis 10 chwilami nawet 8,5 Volt nawet to wtedy tylko gaz pomagał utrzymac obroty bo maszyna by zgasła niemalze. Wniosek ze nie ma ładowania bo jak zapalam do tego swiatła to normalnie masakra ledwo chodzi silnik ale co dziwne ze jak chwilke postoi zgaszona to zaden problem 1 kop i pali :mrgreen: tylkjo ze cos dziwnie mocno kopci troche za mocno wydaje mi sie ze to moze cos z gegulatorem napiecia moze miec to wpływ na to ze maszyna mocniej dymi bo tak mam dopiero od wczoraj gdy zaczeła mi sie ta lampka palic podajcie ceny ewentualnych elementów do wymiany . Moze to prostownik a moze regulator PLEAS poratujcie bo ja chce smigac a maszyna stoi w garazu. Jeszcze jedno dzisiaj odkręciłem całe to uzwojenie stojana chyba tak to sie nazywa to uzwojenie gdzie jest razem przerywacz szczotki i płytka z konektorkami przyczepiona uzwojenie wydaje sie być OK wszystko ok nic nie popalone ani cosik . RATUNKU :) ;) :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok na niskich obrotach masz za małe ładowanie a jak wyglada ładowanie po dodaniu gazu powiedzmy na 3-4 tys. obrotów.

 

Aha a jaki masz regulator bo ktos tam sie pytał a nie znalazłem odp.

 

Moto bedzie ci odpalał nawet jak bedziesz miał 7V mi tez tak odpalił po zimie

 

a co do kopcenia to przyczyna moze byc zbyt niskie ładowanie silnik sie dusi iskra jest zasłaba

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...