Skocz do zawartości

remont


TOMEKSETA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam ludzi ze środowiska po dłuuugiej przerwie ;D niedawno zostałem szczęśliwum posiadaczem yz250f z 2008 roku i chcę zrobić generalny remont i tu pojawiają się pierwsze pytania jak się do tego zabrać jakie części będą najlepsze i od czego zacząć.. w mojej dawnej miłości jaką była yz 125 remont był rzeczą prostą w końcu to 2t tu niestety dochodzi parę części ;D więc jak byście mogli mnie jakoś pokierować dodam że chcę wymienić tłok, łańcuszek łożyska na wale zawory i na razie tyle chyba że przy wyżej wymienionych rzeczy należy wymienić coś razem;D z góry dziękuję za odp. pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć spokój na na ok 80 mth to do wymiany : tłok, korbowód, zawory+sprężyny+zabezpieczenia+uszczelniacze nie należy zapominać o przygotowaniu gniazd pod nowe zawory, dalej łożyska wału i wałka wyrównoważającego, łańcuszek rozrządu. Przy okazji do przejrzenia pompa oleju. Dobrą opcją jest wywalenie zbiornika oleju i zastosowanie tzw wet sump kit, wtedy masz ok 1 l oleju zamiast 1.3l i trzeba olej zmieniać częściej bo ok 3-4 mth (MAX!) zamiast 8-10 ale masz święty spokój i nie musisz się obawiać o to że jakiś kamień uszkodzi zbiornik i cały olej ucieknie (seryjna osłona z 2008r jest lich i nie osłania wystarczająco ). Dalej podczas serwisu olej w przednim i tylnym zawieszeniu ( wiele osób zapomina o tym, ale tylny amortyzator wymaga wymian oleju tak samo jak przód przynajmniej raz na sezon) przesmarowanie wszelkich łożysk w kiwaczce, kołach główce ramy. Zapewne coś wyjdzie podczas roboty. No i najważniejsze zaopatrz się w dobry klucz dynamometryczny z zakresu 10-25 nm bo panewki na wałkach rozrządu są bardzo wrażliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhyy rozumiem wielkie dzięki ;D teraz głównie chodzi mi o silnik bo inne podzespoły ma ogarnięte ;D a 4t to dla mnie nowość. a może Cie mi jeszcze napisać gdzie mogę dostać jakąś w miarę czytelną serwisówke do do niego ;D bo to znacznie ułatwi mi jakiekolwiek działania ;D i proszę o dalsze śledzenie tego postu bo na pewno będę miał masę istotnych pytań ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówki z tej strony w wersji papierowej dodawane są do nowych moto ( jak to oficjalne serwisówki :P)

W takim razie do założyciela tematu. Sprzedaj swoją yzf i kup nową :biggrin: nie trzeba będzie robić remontu i dostaniesz manuala :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rozebrałem motorek na części pierwsze ;D i jutro będę rozbierał silnik ii ma pytanie jakich firm kupić części np. tłok vertex czy może vossner lepsze są kute czy odlewane??? wiem że dużo konwersacji było na ten temat... ale jak by mi ktoś powiedzieć ;D aa i jakiej firmy korbę łożyska i łańcuszek rozrządu itd. ;D jak by ktoś mógł bym mi to napisać ;D wiem że jestem męczy dupa ale wierzę w was i mam głęboką nadzieję że ktoś mi napiszę ;D a jak byśmy się kiedyś spotkali to zalewam mu do pełna oczywiście paliwo do baku.. :icon_razz: . w ramach podziękowania :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok kuty. Każdy metal odkuwany jest w ogólnym pojęciu lepszy jakościowo i wytrzymalszy przy czym ( tu pewności nie mam ) ma mniejsza rozszerzalność cieplną. Łańcuszek rozrządu bierz DID'a ale z uwagi, że masz rozebrany silnik to kup zakuty. Przeczytaj na stronie DID (ew Motorland) na czym pic polega, w dużym uproszczeniu wytrzymają dłużej. Można je poznać po oznaczeniu np. SCA-0409ASDH zwykły SCR-0409ASDH zakuty wzmocniony.

Łożyska to sprawa dyskusyjna. Jedni psioczą na SFK, inni polecają KOYO czy Nachi a jeszcze inni Allballs.

 

Help without charge and tax :happy: Ale jak się uparłeś to mój 17 litrowy bak lubi mieć do połowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory tylko oryginały, do półtora tysiąca spokojnie da się ogarnąć temat, a jak znajomych w usa to w ok 1200, Tłok wossner( wossner ma tylko kute więc nie masz problemu z wyborem :P) łańcuszek rozrządu zakuty did . Łożyska na wał ważne by miały 8 kulek i luz min c3, te z hurtowni często są z 7 kulkami i to je skreśla . Korba tylko prox lub hot rods unikaj jakichś niby wynalazków które są robione w tych samych fabrykach co np hot rods itp. g***o prawda poprostu szkoda twojej kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...