TOMEKSETA Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 witam ludzi ze środowiska po dłuuugiej przerwie ;D niedawno zostałem szczęśliwum posiadaczem yz250f z 2008 roku i chcę zrobić generalny remont i tu pojawiają się pierwsze pytania jak się do tego zabrać jakie części będą najlepsze i od czego zacząć.. w mojej dawnej miłości jaką była yz 125 remont był rzeczą prostą w końcu to 2t tu niestety dochodzi parę części ;D więc jak byście mogli mnie jakoś pokierować dodam że chcę wymienić tłok, łańcuszek łożyska na wale zawory i na razie tyle chyba że przy wyżej wymienionych rzeczy należy wymienić coś razem;D z góry dziękuję za odp. pozdrawiam !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Jeśli silnik jest sprawny to po co wymieniać tłoki, pierścienie itp? Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Bo to nie szosowa maszyna i tam wszystko ma swój termin wymiany. Po za tym bóg wie czy poprzedni właściciel nie pokpił sprawy z wymianami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Jeśli chcesz mieć spokój na na ok 80 mth to do wymiany : tłok, korbowód, zawory+sprężyny+zabezpieczenia+uszczelniacze nie należy zapominać o przygotowaniu gniazd pod nowe zawory, dalej łożyska wału i wałka wyrównoważającego, łańcuszek rozrządu. Przy okazji do przejrzenia pompa oleju. Dobrą opcją jest wywalenie zbiornika oleju i zastosowanie tzw wet sump kit, wtedy masz ok 1 l oleju zamiast 1.3l i trzeba olej zmieniać częściej bo ok 3-4 mth (MAX!) zamiast 8-10 ale masz święty spokój i nie musisz się obawiać o to że jakiś kamień uszkodzi zbiornik i cały olej ucieknie (seryjna osłona z 2008r jest lich i nie osłania wystarczająco ). Dalej podczas serwisu olej w przednim i tylnym zawieszeniu ( wiele osób zapomina o tym, ale tylny amortyzator wymaga wymian oleju tak samo jak przód przynajmniej raz na sezon) przesmarowanie wszelkich łożysk w kiwaczce, kołach główce ramy. Zapewne coś wyjdzie podczas roboty. No i najważniejsze zaopatrz się w dobry klucz dynamometryczny z zakresu 10-25 nm bo panewki na wałkach rozrządu są bardzo wrażliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEKSETA Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 yhyy rozumiem wielkie dzięki ;D teraz głównie chodzi mi o silnik bo inne podzespoły ma ogarnięte ;D a 4t to dla mnie nowość. a może Cie mi jeszcze napisać gdzie mogę dostać jakąś w miarę czytelną serwisówke do do niego ;D bo to znacznie ułatwi mi jakiekolwiek działania ;D i proszę o dalsze śledzenie tego postu bo na pewno będę miał masę istotnych pytań ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 http://www.yamahaownershandbook.com.au/?r=0 Po lewej stronie wybierasz "Motocykl" , później model i rocznik. Serwisówki z tej strony są fajnie zrobione więc nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem odpowiednich info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Serwisówki z tej strony w wersji papierowej dodawane są do nowych moto ( jak to oficjalne serwisówki :P) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Serwisówki z tej strony w wersji papierowej dodawane są do nowych moto ( jak to oficjalne serwisówki :P)W takim razie do założyciela tematu. Sprzedaj swoją yzf i kup nową :biggrin: nie trzeba będzie robić remontu i dostaniesz manuala :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2011 W takim razie do założyciela tematu. Sprzedaj swoją yzf i kup nową :biggrin: nie trzeba będzie robić remontu i dostaniesz manuala :icon_razz: padłem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEKSETA Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 dziś rozebrałem motorek na części pierwsze ;D i jutro będę rozbierał silnik ii ma pytanie jakich firm kupić części np. tłok vertex czy może vossner lepsze są kute czy odlewane??? wiem że dużo konwersacji było na ten temat... ale jak by mi ktoś powiedzieć ;D aa i jakiej firmy korbę łożyska i łańcuszek rozrządu itd. ;D jak by ktoś mógł bym mi to napisać ;D wiem że jestem męczy dupa ale wierzę w was i mam głęboką nadzieję że ktoś mi napiszę ;D a jak byśmy się kiedyś spotkali to zalewam mu do pełna oczywiście paliwo do baku.. :icon_razz: . w ramach podziękowania :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Tłok kuty. Każdy metal odkuwany jest w ogólnym pojęciu lepszy jakościowo i wytrzymalszy przy czym ( tu pewności nie mam ) ma mniejsza rozszerzalność cieplną. Łańcuszek rozrządu bierz DID'a ale z uwagi, że masz rozebrany silnik to kup zakuty. Przeczytaj na stronie DID (ew Motorland) na czym pic polega, w dużym uproszczeniu wytrzymają dłużej. Można je poznać po oznaczeniu np. SCA-0409ASDH zwykły SCR-0409ASDH zakuty wzmocniony.Łożyska to sprawa dyskusyjna. Jedni psioczą na SFK, inni polecają KOYO czy Nachi a jeszcze inni Allballs. Help without charge and tax :happy: Ale jak się uparłeś to mój 17 litrowy bak lubi mieć do połowy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEKSETA Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 yhhyyy a korba??? a i oczywiście zawory :icon_biggrin: I'm very happy with the free advice but I have to thank :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Nie wiem wszystkiego :P Koledzy uzupełnią i ewentualnie poprawią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEKSETA Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Nie wiem wszystkiego :P Koledzy uzupełnią i ewentualnie poprawią.ok dziękuję pięknie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 2 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Zawory tylko oryginały, do półtora tysiąca spokojnie da się ogarnąć temat, a jak znajomych w usa to w ok 1200, Tłok wossner( wossner ma tylko kute więc nie masz problemu z wyborem :P) łańcuszek rozrządu zakuty did . Łożyska na wał ważne by miały 8 kulek i luz min c3, te z hurtowni często są z 7 kulkami i to je skreśla . Korba tylko prox lub hot rods unikaj jakichś niby wynalazków które są robione w tych samych fabrykach co np hot rods itp. g***o prawda poprostu szkoda twojej kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.