Skocz do zawartości

Układ zapłonowy EXC


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do kogoś kto ogarnia temat zapłonu w EXC

 

mianowicie chodzi o rozwiązanie zastosowane w KTM EXC 525 do i po roku 2005 (wtedy chyba był lift?)

 

czy jest to układ zapłonowy z mapą zapłonu tj. kąt wyprzedzenia zapłonu dobierany do aktualnych obrotów w dość małych przedziałach obrotów czy są to na sztywno przyjęte 2 wartości jak w LC4 (rozwiązanie z przyspieszaczem zapłonu, pewna wartość do około 3tys. i inna ponad te obroty)

 

pytam bo piszę pracę magisterską o układzie zapłonowym i mam okazję stworzyć własny mikroprocesorowy układ zapłonowy z mapą zapłonu, która będzie lepiej wykorzystywała potencjał silnika a że planuje zmienić moto to nie wiem na co się zdecydować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CDI mówi mi tyle że jest to Capacitor Discharge Ignition czyli zapłon oparty na rozładowaniu kondensatora zwany czasem zapłonem tyrystorowym, który wcale nie musi mieć czegoś wspólnego z czujnikiem położenia przepustnicy.

 

Pytanie zasadnicze czy zapłon w EXC jest oparty na mikrokontrolerze (sterowanie cyfrowe) czy układzie analogowym wyzwalanym poprzez odpowiedni dobór wartości elementów go tworzących, sterowany kilkoma sygnałami o położeniu wału z czujników indukcyjnych (sygnały "pickup")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...