Skocz do zawartości

Triumph BD 250


kolczu21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze mówiąc to nie wiem. Nie jestem jeszcze jego właścicielem. Mam nadzieje że niedługo będę.

Przeglądałem ebay i allegro ale tam tylko jakieś archiwalne ogłoszenia.

Straszna kicha. A co tam u twojego brata zalega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Cześć wszystkim

 

No i stało się. Dostałem moto. Niestety z oryginalnego Triumpha zostało niewiele. Pan od którego dostałem moto postanowił

w latach 50 lub 60tych. przerobić go. Z oryginału został silnik( na szczęści działający) oraz część ramy. Błotniki, zbiornik, zawieszenie itp.

wylądowały w piwnicy.... płakać się chce. Na ich miejsce poszły części z wsek, junaków i takich tam. Gościu poszedł z duchem czasu i chciał

mieć trochę komfortu. Teleskopy i kanapa jak w salonie.

I teraz nie wiem co robić. Przerabiać moto na Cafe Racera, co jest najprostsze. Czy próbować wrócić do oryginału, co wydaje się mało realne

patrząc na dostępność części. Co z gratami? Jak ktoś coś ma niech da znak.

 

Pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki cafe racer nie da ci żadnej satysfakcji, to ślepy zaułek. Zdecydowanie wracaj do oryginału. Jak zagłębisz się w temat to na motobajzlach zdobędziesz brakujące części, bo Triumph BD250 to nie jakiś unikat, ale swego czasu całkiem popularny jednoślad. A że trzeba w taką odbudowę włożyć dużo pracy i trochę grosza to i satysfakcja z efektu będzie wielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki cafe racer nie da ci żadnej satysfakcji, to ślepy zaułek. Zdecydowanie wracaj do oryginału. Jak zagłębisz się w temat to na motobajzlach zdobędziesz brakujące części, bo Triumph BD250 to nie jakiś unikat, ale swego czasu całkiem popularny jednoślad. A że trzeba w taką odbudowę włożyć dużo pracy i trochę grosza to i satysfakcja z efektu będzie wielka.

Masz jakiś pomysł gdzie szukać?

Czemu twierdzisz że cafe to dupny pomysł. Z tego może wyjść coś całkiem fajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak chcesz. Ja wiem tylko jedno. Przerabianie przedwojennego motocykla na współczesny to w dzisiejszych czasach ślepy zaułek. Pieniędzy wwalisz w to kupę, osiągi będziesz miał żadne (bo taki Triumph to środek do przemieszczania się a nie gonitwy i ma niewielkie osiągi), jak będziesz chciał sprzedać to na 99% nie znajdziesz kupca. Natomiast odrestaurowany egzemplarz ma swój styl i cenę. A części trzeba szukać w Łodzi, nawiązywać kontakty z ludźmi siedzącymi w niemieckich motocyklach, trochę pojeździć po zlotach i przede wszystkim chcieć. Jak ktoś się zainteresuje to bez problemu da się skompletować braki. Jak pisałem model BD250 to przed wojną popularny typ i obecnie często spotyka się do niego detale. Ale trzeba wiedzieć czego się szuka, czyli poznać konstrukcję na podstawie literatury, katalogów materiałów w necie.

Ale jak zawsze podkreślałem w podobnych sytuacjach to twój motocykl, twoje pieniądze i czy je spożytkujesz czy wyrzucisz do kosza to już też twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeżeli chodzi o B250 były ( z tego co pamiętam ) 2 wersje, cywilna i wojskowa ( masa drobnych różnic ) Którą wersję masz ?

 

WILQ-21, Mariusz ma B254F to jest wersja z lat 38-40 o poj 250 ccm z biegami w nodze ale z jednym tłokiem w jednym cylindrze :-). TWN B250 ma 2 tłoki w jednym cylindrze, stawidło obrotowe, gaźnik w bloku, i osobny zbiornik na olej. Ciekawostką jest , że nadwozie z B254F zostało zaadoptowane do wczesnej ( cywilnej ) wersji B250. Jeżeli chodzi o późniejszą wersję B250 ( WH ? ) To już całkiem inny motocykl.

 

Z ciekawostek, jest teraz na Allegro do sprzedania B254F http://www.allegromat.pl/aukcja176190

 

pzdr Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...