Skocz do zawartości

WSK 125 pytania o oleje


Burbon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Właśnie tata zakupił mi tę machinę, mówi, że to na początek lepiej jak Yamahę DT, gdyż nauczę się troski o maszyny i jak mi się znudzi, to taka wielka strata kasy nie będzie. Ogółem wizualnie motocykl super nie jest, ale silnik dosłownie igła. Pali z pierwszego kopa, ładnie ciągnie.

7087022.jpg

 

Teraz pytania.

 

1.Jaki olej do mieszanki benzynowej? Znajduję informacje o Lux 10 i Mixol S. Będą odpowiednie?

2. Jaki stosunek tejże mieszanki? Dodam, że silnik po dotarciu.

3.Jaki olej jest najkorzystniejszy do skrzyni biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia-lux 10

mieszanka-ło czego by nie nalać nic jej nie będzie. Od lux 10, mixol, albo się szarpnąć na najtańszy półsyntetyk do 2T

 

Mieszanka w stosunku(fabryka podaje) 1:33 dla takiego czegoś jak lux czy mixol, jeśli się szarpniesz na półsyntetyk jak ja to 1:40 i jest zadowolona (mi się nie przegrzała jeszcze :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dziękuję bardzo. Jeszcze jedno, tata wspominał, by przed pierwszym odpaleniem w dniu kopnąć na sucho bez kluczyka dwa razy, dopiero potem odpalić. Podobno silnik zaczyna pobierać mieszankę, to ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo :) Właśnie jazda już mi zaczyna wychodzić, tylko jedna sprawa. Czy jak jestem na dwójce i lekko nacisnę dźwignię w dół to wskoczę na luz? Jeszcze tego nie próbowałem, teraz mi się przypomniało, dodatkowo rozumiem, żeby wrzucić trójkę to trzeba ponownie nacisnąć dźwignię w dół a potem, by wbić dwójkę nacisnąć w dół, potem jeszcze raz w dół i na jedynce jestem?

 

EDIT

 

Tę książkę już wcześniej studiowałem, zdecydowaną większość przeczytałem, czas na resztę.

Edytowane przez Burbon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak delikatnie pykniesz w dół z dwójki wskoczy Ci luz, jak mocniej to jedynka. Jak jedziesz na dwójce podnosisz dźwignię do góry i masz trójkę. Pamiętaj, że po jednym naciśnięciu z trójki w dól nie wskoczysz na jedynkę tylko na dwójkę, itd.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego raz mi zgasł przy starcie, bo jeszcze na 2 był. Już te biegi mi się rozjaśniają, byle u mnie się troszkę jeszcze rozpogodziło i jadę wypróbować wiedzę w teorii ;) Kumpel jeszcze wspominał o tym, że doświadczeni kierowcy umieją wbić z jedynki na trójkę jakoś, jak to możliwe? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dam mu coś na uspokojenie. A właśnie, książkowo, by wrzucić dwójkę trzeba rozpędzić się do 20 na godzinę. Robię to, puszczam gaz i wrzucam 2, zauważyłem, że czasem mi szarpie, to normalne, gdyż koło łapie ciąg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dam mu coś na uspokojenie. A właśnie, książkowo, by wrzucić dwójkę trzeba rozpędzić się do 20 na godzinę. Robię to, puszczam gaz i wrzucam 2, zauważyłem, że czasem mi szarpie, to normalne, gdyż koło łapie ciąg?

 

Wypadało by wcisnąć sprzęgło przy zmianie biegu. Jednocześnie puszczając gaz, wciskasz klamkę sprzęgła, następnie zmieniasz bieg, i potem jednocześnie dodajesz gaz i puszczasz ( już można szybko) sprzęgło. Dopóki sam nie wyczujesz moto będzie trochę szarpać, potem już się nauczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...