Skocz do zawartości

Yamaha DT80


Steve
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzęgło cierne przenosi napęd dzięki oporom tarcia jakie przeciwstawiają się przesuwaniu po sobie dokładnie dopasowanych powierzchni pierścieniowych ,na dociskanych do siebie częściach.

Wyłączanie sprzęgła polega na rozsunięciu tych elementów ,wskutek czego przestają one przylegać do siebie. Przy włączaniu sprzęgła w miarę wzrostu nacisków na współpracujących ze sobą powierzchniach ,następuje wyrównywanie się obrotów wału korbowego i sprzęgłowego,po czym oba wały wirują z jednakową prędkością

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kolega wie co to jest tarcie?

 

Gdyby tarcia nie było sprzęgło by się ślizgało i nigdzie byśmy nie pojechali, a że tarcie w sprzęgle występuję elementy cierne mogą się ze sobą "zahaczyć" i wykonywać ruch bez poślizgów dzięki czemu jedziemy.

 

A, i poślizg to jest poślizg, a nie tarcie.

Edytowane przez czarekmbx

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kolega wie co to jest tarcie?

 

Gdyby tarcia nie było sprzęgło by się ślizgało i nigdzie byśmy nie pojechali, a że tarcie w sprzęgle występuję elementy cierne mogą się ze sobą "zahaczyć" i wykonywać ruch bez poślizgów dzięki czemu jedziemy.

 

A, i poślizg to jest poślizg, a nie tarcie.

 

Zapytam,czy w momencie wyrównania się prędkości obrotowej pomiędzy wałem korbowym a walem sprzęgłowym nadal występuje tarcie? Jeśli tak ,to co o co trze ?

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam,czy w momencie wyrównania się prędkości obrotowej pomiędzy wałem korbowym a walem sprzęgłowym nadal występuje tarcie? Jeśli tak ,to co o co trze ?

Chodzi ci o to czy podczas jazdy występuje tarcie? Jeżeli już jedziesz to tarcze są "sklejone" i się nie ślizgają

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam,czy w momencie wyrównania się prędkości obrotowej pomiędzy wałem korbowym a walem sprzęgłowym nadal występuje tarcie? Jeśli tak ,to co o co trze ?

 

A czy kolega kiedykolwiek słyszał o czymś takim jak tarcie spoczynkowe ?

Edytowane przez Patryk_mx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...