Skocz do zawartości

BMW F800 GS I PIASEK


Rekomendowane odpowiedzi

afryka spelnilaby Twoje oczekiwania - tyle ze nie jest produkowana od 2002 roku - jezeli bierzesz pod uwage uzywany motocykl to czemu nie

 

mhm. zmodyfikuję nieco pytanie, zgodnie z kolejną Twoją poradą: w czym 240kg (przepraszam, 239kg rd07, gotowa do jazdy) xrv jest lepsza od lżejszego o ponad 30kg gs-a?

 

BTW toyoty: hondami jakoś też nie jeżdżą... jeszcze jakieś argumenty? może dla odmiany logiczne?

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj jeszua co pisze - gs800 to dobra koncepcja i zle wykonanie a koles mieszka na wyspie i chce po innych wyspach latac. Pisze jak wol ze trudno opedzic Jego potrzeby jednym motocyklem bo nie ma takiego co sluzy do jazdy w dwie osoby z bagazami po wydmach. Nie istnieje.

Motocykl ma byc niezawodny poza tym ze efektowny i efektywny. I nie podniecaj sie tak jakbys sam te bmw sprzedawal - firma dala dupy a Ty jej bronisz jak niepodleglosci. Nie jezdzi sie suchymi danymi technicznymi z katalogu ktore wypadaja dosc efektownie a z tego co pisze Robert zalezy mu na niezawodnosci.

 

P.s. Przyklad z honda bez sensu - jest ich w trzecim swiecie bardzo wiele - jesli tam czyms sie w ogole jezdzi to stara japonia - na pewno nie terenowymi bmw ;)

 

co do pytania Roberta-tak jak napisalem-gdyby motocykl mial byc nowy i jeden w garazu to wybralbym xtz660z

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe motocykle na pewno nie sa tak pancerne, jak te z wczesniejszej epoki. Sa delikatniejsze, czesto oszczedza sie na materialach, na wykonaniu, ogolnie na wszystkim. No i maja sporo elektroniki i to zaawansowanej. Wymagania odnosnie serwisu tez maja wyzsze, niz 'starocie'. No i teraz wszystko robi sie na skale masowa, kontrola jakosci tez jest masowa :icon_mrgreen:

W efekcie jest jak jest - na przykladzie moich kolegow, posiadaczy lc8: jeden co wyjazd to cos mu sie rozpierd***, ale moto do tej pory udaje sie reanimowac; drugi (i trzeci, itd.) jezdza sobie po swiecie i nic sie nie dzieje. Tak samo jest IMO z tym 800GS.

Jednak na Twoim miejscu nie martwilbym sie tak awaryjnoscia malego GS - wg mnie, jesli masz zamiar z zona jezdzic, to on jest dla Ciebie za maly. Czyli problem z glowy :icon_mrgreen:

 

Co do Afryki.. fakt, nie robia jej juz ~10 lat. Ale nadal mozna kupic egzemplarze w stanie fabrycznym, i to kazda wersje. A mialem prawie wszystkie, czyli rd03, rd04, i rd07a. Nie mialem tylko rd07, ale to nie robi. Uwazam, ze to jest bdb motocykl, uniwersalny, prosty w budowie, latwo go zabezpieczyc przed awariami; Afryka ma IMO najlepsze w PL forum uzytkownikow, a na nim masa wiedzy technicznej i sporo producentow gadgetow :) No i ludzie ciekawi :lalag: Ja jezdzilem/jezdze na AT solo, i wg mnie jesli kierownik jest wiekszy gabarytowo to z pasazerem moze znacznie spasc wspolczynnik komfortu :icon_mrgreen: ale da sie, ludzie tak jedza po calym swiecie. Zadbanej Afryki absolutnie nie ma powodu sie bac. Jedyny minus tego moto to cena - ja za rd03 z rocznika 1988 dalem 7k zl, ale bez problemow za tyle ja sprzedam :) Moja rd07a z 2000 opylilem za 18k zl, bez problemu. Tobie polecilbym wlasnie Afryke w wersji rd07a czyli od 1996 w gore. Na w/w forum afrykanskim jest czlowiek, ktory ma na stanie (albo jest w stanie zdobyc) b. zadbane sztuki - ja swoja od niego wlasnie kupilem, a tak wygladala jak ja odbieralem:

rd07a_00-1.jpg

rd07a_00-2.jpg

.. po prostu nowka.

Mimo tego, ze to super motocykl to jednak bede go zmienial - na szybszy, i z lepszymi heblami. Mam po prostu dlugie dojazdowki, no i inne motocykle w garazu.. i Afryka za bardzo od nich odbiega. I tu w gre wchodzi wlasciwie tylko lc8, sie jeszcze zastanawiam czy gaznikowy czy na wtrysku.. myslalem o tym ostatnim, ale jeden taki posiadacz wielu KTMow zasugerowal mi zmiane stanowiska :icon_mrgreen:

Zastanawiam sie jeszcze nad eksperymentalnym rozwiazaniem na jeden sezon, jako ze jestem ciekawy.. mianowicie, moze kupie XTZ750, i wsadze tam reaktor od TDM850 w wersji 4TX, plus lepsze przednie zawieszenie (i heble). IMO powinno to byc calkiem sprawne jezdzidelko :crossy: taki odpowiednik 800GS :icon_mrgreen: Ale to nie dla Ciebie, za duzo dlubania.

 

Tak ogolnie to bedzie ciezko znalezc jeden superuniwersalny motór - bo takiego nie ma. Turystyczne enduro jest najbardziej uniwersalne, wiec przynajmniej kategorie masz juz wybrana. Teraz pozostaje Ci wybor konkretnego poducenta, i potem modelu.

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...