Adam M. Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Juz to samo nadpalenie styku w kostce znakomicie obniza napiecie ladowania i prowadzi do dalszego uszkodzenia tego polaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 (edytowane) Apropopopo palenia instalacji :icon_biggrin: Spaliła mi się kostką łącząca wiązkę od altka z instalacją na ramie, wywaliłem ją, polutowałem kable. Ładowanie ma z tym, że cała instalacja (trzy kable od altką) od samego silnika aż po regler grzeją się wraz regulatorem. Kostka przy samym regulatorze wygląda dobrze ale nie bardzo jest możliwość zlutowania tam kabli na stałe bo jest zbyt ciasno. Moje pytanie brzmi, skąd nadmierne grzanie się instalacji? Możliwe jest, że aku pobierał tyle prądu (był rozładowany) żeby kable zaczęły się grzać? Kawasaki EX250 Edytowane 14 Listopada 2011 przez czarekmbx Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphi Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 (edytowane) No to pomierzyłem. Na mój gust stator do wymiany. Napięcie ładowania mierzone na zaciskach wyjściowych z regulatora napięcia dzisiaj nie przekroczyło 12,6V. Gdy to samo napięcie mierzę na zaciskach akumulatora - brak jakiegokolwiek ładowania. Akumulator naładowany do pełna pokazywał 12,88 V i na tym napięciu motocykl odpalił i popracował minutę. Po zgaszeniu motocykla nie odpalił już więcej. Akumulator pokazywał 11,6, czyli przez minutę napięcie na aku spadło o 1,2V. Zrobiłem krótki filmik z pomiarów zwarcia alternatora do masy: Mierzyłem dziś też napięcia zmienne na fazach alternatora, ale nie udało się sfilmować. Maksymalne napięcie dzisiaj to około 16V przy 5000 obrotów (powinno być 70V). Honda zachorowała. Stoi na mrozie bez zasilania więc pewnie nawet nie wie, że coś jej dolega :wacko: Tutaj mój bałagan przy pomiarach: -2 stopnie na dworze. Ciemno. Kiepskie warunki do grzebania przy moto. Pozostaje chyba laweta i do serwisu. Tylko do jakiego? Gdzie mi w krakowie dobrze zrobią elektrykę? Jutro Hania idzie do lekarza.Lawetą do Wilcza Garage... Dzięki wszystkim za chęć pomocy, dobre rady i sugestie :) Pozwolę sobie pytać gdy pojawią się kolejne pytania. Dam znać jak coś więcej będę wiedział. Edytowane 14 Listopada 2011 przez raphi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raphi Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 No to motocykl naprawiony. Okazało się, że Honda przedłużyła gwarancję na alternatory o 5 lat! Oznacza to, że ochronę gwarancyjną na ten element ma każdy przez 7 lat od daty zakupu w salonie. Jako, że model CBF1000 pojawił sie w 2006 roku, gwarancja najstarszych egzemplarzy trwa do 2013 r.Oddałem więc motocykl do Hondy i po 2 tygodniach oczekiwania na część motocykl naprawiono. Wymieniono stator. Gwarancji podlega także rotor gdy tego wymaga (np. został uszkodzony przez topiące się uzwojenie statora). Dziękuję wszystkim za pomoc. Gdyby ktoś chciał o całej operacji poczytać więcej, zapraszam tutaj: http://cbf1000.pl/viewtopic.php?f=13&t=815Aha - gwarancją objęte są także Fireblady (mają te same silniki a wiec i alternatory). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.