Skocz do zawartości

Co doradzicie? Rozgladam sie za NX650 Dominator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam znawców tematu! Planuje zakup motocykla - jakieś umiejetnosci posiadam jeździlem pozyczonym dominatorem z 98r. Jestem laikiem w tym temacie tzn, kiedy wymieniac olej, na co zwraca uwage przy zakupie, kiedy regulowac zawory itp. Przymierzam sie do zakupu motocykla enduro , chce kupic cos w lutym za kwote od 5 tys do 6 tys zl. Szukalem dosyc dlugo na allegro i na forach. Za ta cene moge kupic Dominatora max do 98 r, mysle ze kupno egzemplarza z 93r mija sie z celem. Z tego co slyszalem warto kupic dominatora z 95 r - produkowany w japonii pozniej we wloszech. Myslalem tez nad transalp ale za ta cene kupie max 94 r lub 95r, fajny jest tez slr hondy. Cagiva tez jest fajna ale slyszalem ze problemy z czesciami sa, BMW to samo. Panowie i Panie prosze doradzcie cos dla mnie, zeby nie bylo zbytnio awaryjne i jesli cos nawali moge sam naprawic(znam sie na mechanice samochodowej poprostu nie wiem jak z eksploatacja w motocyklach) motor moze byc porysowany - i tak bede malowac na jakis oryginalny kolor. Bede jezdzic w trybie mieszanym tj- troche szosa troche drogi polne nie jakis mocno agresywny teren chociaz tez mam zamiar rzadko ale wjechac w mocniejszy teren. Z góry dzieki za odpowiedzi! Doradzcie takze z jakich rocznikow najlepiej kupic dany motor a jakich rocznikow unikac.To moj pierwszy post takze prosze nie zrownajcie mnie z ziema.

Aha i mam na imie Artur pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NX to bardzo udany motocykl. Już nim jeździłeś więc na szybko mogę powiedzieć, że moim zdaniem:

Jego żywioł to miasto. W tych warunkach zalety to waga i wysokość siodła. Manewrowanie nim przychodzi z łatwością. Jednakże to, co tutaj jest plusem, w terenie staje się wadą Dominatora. Chodzi tu głównie o wagę oraz plastiki.

Największą niedogodnością dla mnie było jego serwisowanie. Wymiana oleju co 3000 km jest naprawdę nużąca. Innym minusem w tym temacie jest dostępność części (ja szukałem zegarów - nierealne).

Jeżeli akceptujesz te rzeczy to osobiście polecam.

Ja miałem egzemplarz z '98 (Włochy).

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszalem o tym oleju co 3 tys dlatego pytam na forum i szukam takze alternatyw. Zapomnialem dodac ze mam 194 wzrostu. A moze tenere? Transalp jest wieksze od domi ale tak jak pisalem za ta cene to 94 r czy to juz nie za stary motocykl? Z jakimi przebiegami unikac motocykli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem u siebie Michelin Anakee i Avon Distanzia i w takiej konfiguracji radziły sobie zarówno na czarnym jak i lekkich szutrach. Jeżeli chodzi o komfort bardziej bym się zastanowił nad ochroną przed naporem powietrza. Owszem, da się jechać gdzieś dalej; moim zdaniem optymalna prędkość to 100 km/h. Wtedy NX daje jeszcze możliwość dynamiczniejszego wyprzedzania. Powyżej tej prędkości z seryjną półowiewką komfort podróżowania drastycznie spada.

Pozycja za kierownicą jest w miarę komfortowa, siedzi się jak na krześle. W moim motocyklu poszycie kanapy było zmieniane więc nie wypowiem się jak wygląda temat w przypadku seryjnego.

Przy 194 cm wzrostu może być nieco niewygodnie zarówno na Transalpie jak i NXie. Jeździłeś już NXem - napisz jak Twoje wrażenia. Ja, przy 185 cm, czułem się na nim ok, choć uważałem, że gdybym był wyższy mogłoby być trochę ciasno.

Tenerą nie jeździłem więc nie wiem jak tam z komfortem. Widzę, że model z '98 miał wysokość siodła zbliżoną do dwóch wyżej wymienionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) fajny jest tez slr hondy.

 

slyszalem o tym oleju co 3 tys dlatego pytam na forum i szukam takze alternatyw. Zapomnialem dodac ze mam 194 wzrostu. A moze tenere? Transalp jest wieksze od domi ale tak jak pisalem za ta cene to 94 r czy to juz nie za stary motocykl? Z jakimi przebiegami unikac motocykli?

 

SLR fajny i owszem-bezawaryjny, niezawodny i tani. Myślę jednak, że będziesz na nim wyglądał jak na psie.

Dominik jest lepszym wyborem. Znam kilku "dzików" z forum hondy dominatora, którzy latają w terenie swoimi nx`ami i nie jest to "softlajcik", więc jednak można :) Może ich podpytaj ;)

A na przebiegi nie zwracaj uwagi (większość kręcona, bo ludzie chcą wierzyć w jakieś bajki typu-"jeżdżony tylko weekendowo przez starszego pana"). Najlepiej poproś o ocenę konkretnego, upatrzonego egzemplarza kogoś kto siedzi w tej materii.

 

A jak ma się Dominator z oponkami szosowymi do dalszych wypadów po Polsce? Jak z wygodą? Wiem, że może to dziwne pytanie w odniesieniu do enduro ale może znalazłem dla siebie alternatywę:)

 

Otóż i jeżdżą w całkiem spore trasy po naszym pięknym kraju, ale czy jest im wygodnie, czy tylko są z tych bardziej "hardkorowych twardodupców"? Ze swojego doświadczenia w temacie wygody powiem tyle, że najdłuższa trasa pokonana na SeLeRze na raz to było c.a. 400km. Po 200 dupa błagała o litość, ale pewnie z tych "miętkich fajek" jestem i stąd to moje mocno subiektywne odczucie.

Z pewnością znajdzie się dużo więcej wygodniejszych enduro na dłuższe przelotówki, ale czy można je kupić w granicach 5tys zł w całkiem dobrym stanie i w miarę świeżym roczniku? :icon_rolleyes: Wątpię.

<seryjna kolekcjonerka>

 

Moja małpa wie jak naprawdę ze mną jest

Patrzy w oczy tak, jakby znała mnie od lat

Kiedy jest mi źle, opowiada różne dziwne historie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dominatorze jezdzilo sie fajnie, raczej w dlugie trasy nie jezdzilem, troche po asfalcie pozniej zjezdzalem na polna takze ze stala predkoscia nie jezdzilem ani w dalsza trase. Transalp wydaje sie wiekszy od domi, tener tez jest dosyc duzy. Mi sie dobrze jezdzila na dominatorze zas chlopaki mowili ,że motor moglby byc dla mnie troche wiekszy, ale zas wiekszy nie bedzie sie nadawac na lekki lub sredni teren. Raczej nie bede nim sie wybieral nad morze , mam auto a jakbym chcial jezdzic w takie trasy kupilbym bandita. Ja jednak wole cos na krotkie odcinki, troche polnej troche asfalt. Ostatnio poczytalem tez troche o BMW, niby czesci nie sa takie drogie a silnik ten rotax ponoc bez awaryjny, moze nawet jest wiekszy od domi? A bmw jak radzi sobie w terenie? Ponoc aprilla to jest to samo a duzo tansza od BMW moze aprille? Pozdrawiam

Troche poczytalem juz w necie, twierdze ze aprilla i BMW raczej nie nadaje sie w teren..

Faworytami sa:

Dominator dosyc czesto trzeba go serwisowac chociaz fajny jest

Transalp - tez mi sie podoba V super, tylko ze za ta cene 95 r i nie wiadomo w jakich stanach

Tenere - tez super tylko czy dobry?

SLR odpada:)

Dominator wychodzi ze moze byc najmlodszy (mozna wyrwac 98r lub 96r), tylko co z tych motocykli bedzie najlepsze? Ogolnie jestem koneserem jesli chodzi o auta takze o motor napewno tez bede dbac - czesci raczej oryginalne.

Tylko nadal pytanie co wybrac do mojego wzrostu i moich upodoban( lekki teren, lub sredni, troche szosy na dalekie wyprawy nie mam zamiaru sie wybierac ale moze kiedys, raczej teren)

Co myslicie o tych dominatorach:

http://motoallegro.pl/honda-nx-650-dominator-zarejestrowana-w-polsce-i1901109454.html

http://otomoto.pl/honda-inny-dominator-650ccm-M2757300.html

http://otomoto.pl/honda-nx-nx-650-dominator-nx650-dr-kl-M2947284.html

http://motoallegro.pl/nx-650-dominator-carbon-monster-energy-i1917199964.html

tenere:

http://otomoto.pl/yamaha-tenere-660-xtz-tenere-xt-1997-rok-M2890288.html

http://motoallegro.pl/yamaha-xtz-660-tenere-super-tenere-750-i1914063658.html

http://otomoto.pl/yamaha-xtz-660-tenere-M2646511.html

transalp ciezko:

http://motoallegro.pl/honda-xl-600-transalp-najtaniej-zyleta-i1905563074.html

 

cos takiego

http://motoallegro.pl/suzuki-xf-650-freewind-transalp-dr-xt-i1920105400.html

suzuki ladne , nie drogie , ale jak w terenie?

Edytowane przez artiwie15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam Dominatora 96 od 3 lat, uzytkuje bardziej turystycznieglownie asfalt i szutrowe czy gruntowe drogi lesne. Mam 191 cm i dla mnie jest wygodny. Jesli chodzi o dalsze podroze - w 2 osoby bylem w Rumunii, ale dupa boli juz po 100 km. Samemu jezdzi sie bardziej komfortowo ale szalu nie ma. Moim zdaniem to super sprzet na polski asfalt i drogi utwardzone, jesli masz w planie jezdzic wiecej po terenie sugerowalbym cos lzejszego, ale przy odpowiednim dopasowaniu NX-a tez da rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...