Gab. Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Witam serdecznie!Od kilku lat składam sobie kolejną maszynę w postaci M72 rocznik 1951, wersja cywilna, robiona oczywiście na oryginał. Cały etap prac mechaniczno-blacharskich poszedł gładko ale poległem na instalacji. Wiem, że jest prosta jak drut ale jednak coś mi nie wychodzi. Łączę kable zgodnie ze schematem, wszystko dokładnie jak w nim i ...kibel. Wiecznie zwarcia lub brak czegoś. Regulator to RR31. W nim podejrzewam źródeł problemów. Otóż w każdym schemacie mam oznaczenia na regulatorze "sz", "ja", "b" w cyrylicy. Na moim środkowy zacisk to "ja sz" -dwuliterowe oznaczenie. Jak mam to podłączyć? każdy z kabli po "przedzwonieniu" działa-są odpowiednie światła. Podłączam do regulatora i problemy. Układam instalację już po raz 4 i nadal mam to samo. W MW750 też robiłem sam instalację i żadnych problemów nie było (jest tam inny regulator). Może ktoś wie, jak to rozwiązać? Jak podłączyć ten regulator (głównie chodzi mi o to dwuliterowe oznaczenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Witam serdecznie!Od kilku lat składam sobie kolejną maszynę w postaci M72 rocznik 1951, wersja cywilna, robiona oczywiście na oryginał. Cały etap prac mechaniczno-blacharskich poszedł gładko ale poległem na instalacji. Wiem, że jest prosta jak drut ale jednak coś mi nie wychodzi. Łączę kable zgodnie ze schematem, wszystko dokładnie jak w nim i ...kibel. Wiecznie zwarcia lub brak czegoś. Regulator to RR31. W nim podejrzewam źródeł problemów. Otóż w każdym schemacie mam oznaczenia na regulatorze "sz", "ja", "b" w cyrylicy. Na moim środkowy zacisk to "ja sz" -dwuliterowe oznaczenie. Jak mam to podłączyć? każdy z kabli po "przedzwonieniu" działa-są odpowiednie światła. Podłączam do regulatora i problemy. Układam instalację już po raz 4 i nadal mam to samo. W MW750 też robiłem sam instalację i żadnych problemów nie było (jest tam inny regulator). Może ktoś wie, jak to rozwiązać? Jak podłączyć ten regulator (głównie chodzi mi o to dwuliterowe oznaczenie).Aby sprawdzić co jest źródłem zwarć, zrób instalację i nie podłączaj regulatora. Załóż wkład lampy przedniej, wszystkie żarówki i sprawdź działanie instalacji. Z własnego doświadczenia wiem, że najczęściej do zwarć doprowadza wkład lampy przedniej, np taki od Żuka, stosowany w miejsce oryginalnego. Każdy nieoryginalny odblaśnik ma inną krzywiznę lustra, powodującą dotykanie jego powierzchni do styków głównego wyłącznika prądowego w stacyjce. Jeśli okaże się, że bez regulatora wszystko gra, a po dołączeniu jego do instalacji nie gra, to wniosek nasuwa się sam. W twoim regulatorze zacisk "jasz" należy podłączyć do zacisku "ja" w prądnicy, a "sz" do "sz". Jeśli regler nie będzie działał właściwie, to wywal z obudowy bebechy i wstaw tam elektroniczny regulator z Jawy lub MZ. Jak trochę się pobawisz to z zewnątrz nie będzie widać żadnych zmian, a skończą się problemy z elektryką i łądowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldboxer Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 (edytowane) Taj tak pisze kolega, podłącz wszystko i szukaj. Jak będziesz miał wszystko podłączone to wyjmij bezpiecznik, jak masz instalacje zrobioną jak w oryginale. Będziesz wiedział czy zwiera instalacja oświetlenia czy ładowania. Jak masz zrobioną kontrolkę ładowania? Czasami się zdarza,że kontrolka ładowania jest zwarta. Wtedy na niskich obrotach jest zwarcie. Polecam też elektroniczny, choć sam mam włożony pp31. Są robione reglery do urządzeń boscha, mieszczą się w obudowie pp302. Może do pp31 też da rade go wcisnąć. 51r. to chyba na granicy oddania emek do cywila? Edytowane 7 Listopada 2011 przez Oldboxer Cytuj oldboxer.pl Renowacje Radzieckich Boxerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Ok. Dzięki koledzy! Zrobię tak jak mówicie i zobaczymy do czego dojdę. Wkład lampy mam oryginalny, zatem nie sądzę, żeby to zwierało ale jak najbardziej sprawdzę. Co do kontrolki ładowania-wszystko zgodnie z oryginalnym schematem-nie robiłem żadnych odstępstw. Wolałbym zachować oryginalny regler ale faktycznie jeżeli nic nie wskóram założę do puszki elektroniczne bebechy i już.M-ka-dokładnie-moment przejścia do cywila. Na szczęście zachowała się w ładnym stanie a pod kilkoma warstwami cudownych kolorów lakierów nakładanych pędzlem był oryginał czarny z białymi szparunkami. Cóż-nie ma to jak pędzel:) Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1981 Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Ok. Dzięki koledzy! Zrobię tak jak mówicie i zobaczymy do czego dojdę. Wkład lampy mam oryginalny, zatem nie sądzę, żeby to zwierało ale jak najbardziej sprawdzę. Co do kontrolki ładowania-wszystko zgodnie z oryginalnym schematem-nie robiłem żadnych odstępstw. Wolałbym zachować oryginalny regler ale faktycznie jeżeli nic nie wskóram założę do puszki elektroniczne bebechy i już.M-ka-dokładnie-moment przejścia do cywila. Na szczęście zachowała się w ładnym stanie a pod kilkoma warstwami cudownych kolorów lakierów nakładanych pędzlem był oryginał czarny z białymi szparunkami. Cóż-nie ma to jak pędzel:) Dzięki!Witam.Pewnie o tym wiesz ze w starych ruskach byl plus na mase....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldboxer Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 W przypadku prądnic g11 i g11a. I co wyjaśniło się coś już? Cytuj oldboxer.pl Renowacje Radzieckich Boxerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Przepraszam, że tak późno ale dopiero teraz mam chwilę czasu. Tak, wyjaśniło się. Dziwna sprawa ale na 3 reglery 3 miałem niesprawne( jeden z nich był po regulacji w "profesjonalnym" zakładzie. Wyszło dopiero jak podłączyłem elektronika. Wówczas cała instalacja odżyła i jest cacy. Regulator oddałem ponownie (razem z pradnicą) do innego już fachowca do sprawdzenia. Wyregulował styki, zgrał z prądnicą i śmiga aż miło. Póki co zostawiam sprzęt na mechanicznym-zawsze to oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.