Skocz do zawartości

Różne gaźniki w jednym V-twinie? czyli Honda Deauville 650


teslasim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Honda Deauville 650 RC47A (czyli niedławiona) 1998 chłodzenie cieczą, 2 gaźniki podciśnieniowe

 

Motocykl po jeździe ze stałą prędkością na średnich obrotach po dodaniu gazu dławił się i dopiero potem załapywał zdarzało mu się też nie dopalać jednego cylindra na wolnych obrotach. Świece przedniego cylindra miały okopcony gwint a tylnego były czyściutkie.

 

No to czyszczenie gaźników, przy okazji luzy zaworowe i przygotowanie do synchronizacji a tu okazuje się że tylny gaźnik ma dłuższą iglicę i sprężynę przepustnicy membranowej od przedniego :icon_eek: Sprawdzenie fiszek i okazuje się że rzeczywiście te części mają być różne.

 

Moje pytania są o to który cylinder ma mieć tą dłuższą iglicę i sprężynę bo być może są zamienione oraz w jakim celu stosuje się takie rozwiązanie?

 

Wałek rozrządu tylny ma nabite R1 a z przedni R5, oznaczenia kojarzę z singli kolega zauważył że R1 jest w najmocniejszych wersjach a R5 i R6 to zdławione wałki, Deauville była dławiona na kryzach nie wałkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to części mogą być podmienione w sensie że tylne są w przednim i odwrotnie. Tylny cylinder może wymagać bogatszej mieszanki, tak jest w niektórych V2 a także w R4 gdzie środkowe cylindry potrzebują odrobinkę bogatszą mieszankę z racji niekorzystnego bilansu cieplnego tych cylindrów.

 

 

Moto było kupione z takimi objawami czy bez powodu samo się stało w trakcie użytkowania?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzne są cieplejsze -> spalanie stukowe/destrukcja silnika -> większe dysze potrzebne. :icon_mrgreen: Ale to nie istotne...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to części mogą być podmienione w sensie że tylne są w przednim i odwrotnie. Tylny cylinder może wymagać bogatszej mieszanki, tak jest w niektórych V2 a także w R4 gdzie środkowe cylindry potrzebują odrobinkę bogatszą mieszankę z racji niekorzystnego bilansu cieplnego tych cylindrów.Moto było kupione z takimi objawami czy bez powodu samo się stało w trakcie użytkowania?

Czyli tylny cylinder dostawał w tym moto zbyt ubogą mieszankę, pominąłem opcję termiczną bo wydało mi się że przy chłodzeniu cieczą różnice temperatur cylindrów się zacierają ale jakby nie patrzeć to woda z pompy wpływa najpierw do przedniego cylindra opływa go i dopiero trafia do tylnego (wyloty wody w każdej z głowic) czyli to może być to dziwne tylko że dysze główne takie same.

 

Moto nie jest moje było tanio kupione z pewnymi wadami.

 

zewnętrzne są chłodniejsze > bogatsza mieszanka

Silnik przegrzewa się jak dostaje za mało paliwa a z kolei nadmiar paliwa chłodzi go od środka bo benzyna odbiera od niego ciepło aby odparować.

 

To dzięki założę teraz krótszą iglicę i sprężynę na tylny cylinder co by dostawał do niego więcej paliwa i powinna mu czkawka przejść, no i jeszcze synchro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodzenie cieczą nie oznacza że dysze wszędzie będą takie same. W silnikach wodnych często spotyka się większe dysze w środkowych gaźnikach.

 

Miłej zabawy życzę. Ja ostatnio 4 razy wyjmowałem gaźniki w GS500E żeby uzyskać zadowalający efekt. :icon_evil:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...