Skocz do zawartości

Wymiana Oleju,płynów kawasaki zx-6r 636 2006r.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum! od razu przejdę do rzeczy, otóż jakieś 2 miesiące stałem się szczęśliwym posiadaczem motocykla kawasaki zx-6r 636 2006r. Niestety jestem zielony jeśli chodzi o motocykle dlatego proszę was o pomoc mam do was kilka pytań tzn.:

1.Chcę wymienić olej jaki powinienem zalać i ile zakupić przy stanie licznika 27500 km co wymienić dodatkowo (filtry i w ogóle.)?;

2.Planuje wymienić płyn chłodzący oraz hamulcowy i tu to samo pytanie ile mam zakupić i jakie ?;

3.Ostatnio miałem takie zdarzenie: Jechałem na motorze z kuzynką i po wyjściu z zakrętu poczułem że zeszło mi powietrze z tylnego koła! Dlaczego co mogło być przyczyną przed jazdą miałem mało powietrza ale w czasie jazdy zeszło całkiem . Dodam że jak napompowałem oponę to trzyma normalnie! I jak możecie to powiedzcie jakie powinno być ciśnienie w oponach tył oraz przód.

4.Dodatkowo zauważyłem że po jeździe mam zapocony olejem dekielek lewy od alternatora przypuszczam że jest pęknięty co mogę z tym zrobić żeby go naprawić pospawać czy kupić nowy i pytanie czy jak go będę sciągał to musze spuścić olej???

5.Jakie macie temperatury bo podczas jazdy przez miasto licznik wskazuje mi temperature nawet 102 oC gdy jade w trasie to mam tempreature około 80-85 oC. Jaka powinna być normalna temperatura bo mówimy tu chyba o temperaturze cieczy chłodzącej bo myślę że to wyświetla??

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny:):) Pozdrawiam użytkowników jednośladów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ale nie znalazłem do tego konkretnego modelu, użyłem nawet wyszukiwarki. dekielek poci mi się w jednym miejscu na górze nie cały (nawet lekkie bąbelki na farbie wyskoczyły)

Edytowane przez @Ral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wg producenta.

Fitry po zakupie też możesz zmienić. Płyn hamulcowy jak poradzisz sobie z odpowietrzaniem , ale ja bym się w to nie bawił jeśli jest czysty i nie ubywa. Co do chłodniczego to też bym raczej sprawdził kolor i do jakiej temperatury i nie ruszał. Co do opony to nie wiem może miełeś za mało powietrza i odsunęła się od ranta felgi na zakręcie i moment kapeć. Przy dekielku może uszczelka nie trzymać jak kolega pisał. Najlepiej podczas wymiany oleju to sprawdz to nie będziesz musiał specjalnie oleju spuszczać. Jeśli żeczywiście byłby pęknięty to można skleić raczej. Ale najpierw poszukaj po ile stoją na alledrogo :) Koniec sezonu niedługo to będziesz miał dużo czasu na prace przy moto :)

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 10w40 pełen syntetyk wymiana wraz z filtrem, wymienić również filtr powietrza jeśli jest już brudny(filtrów powietrza nie przedmuchujemy), płyn chłodniczy, płyn hamulcowy i wyczyścić zaciski, umyć łańcuch i go porządnie nasmarować. Przy okazji tych czynności skontrolować stan klocków i łańcucha. Warto byłoby również zsynchronizować przepustnice.

Płyn hamulcowy DOT4, płyn chłodniczy kup gotowy - w zasadzie większość dostępnych na rynku spełni swoje zadanie.

Co zaś do opony to przedmówcy napisali że najpewniej odeszła od rantu - ciśnienie na tył 2.9, przód 2,5 bara - po coś jednak jest.

Co zaś do wyświetlania takich temperatór - wg mnie jest w normie.

Dekielek umyj i zobacz co się dzieje - niestety moja szklana kula jest w serwisie więc wiecej nie zobaczę.

 

Masz fajne moto, i uwierz mi że nie warto oszczędzać na serwisie go - to się zwraca kilku krotnie.

Pozdrawiam

Edytowane przez toowdie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 10w40 pełen syntetyk wymiana wraz z filtrem, wymienić również filtr powietrza jeśli jest już brudny(filtrów powietrza nie przedmuchujemy), płyn chłodniczy, płyn hamulcowy i wyczyścić zaciski, umyć łańcuch i go porządnie nasmarować. Przy okazji tych czynności skontrolować stan klocków i łańcucha. Warto byłoby również zsynchronizować przepustnice.Płyn hamulcowy DOT4, płyn chłodniczy kup gotowy - w zasadzie większość dostępnych na rynku spełni swoje zadanie.Co zaś do opony to przedmówcy napisali że najpewniej odeszła od rantu - ciśnienie na tył 2.9, przód 2,5 bara - po coś jednak jest. Co zaś do wyświetlania takich temperatór - wg mnie jest w normie. Dekielek umyj i zobacz co się dzieje - niestety moja szklana kula jest w serwisie więc wiecej nie zobaczę. Masz fajne moto, i uwierz mi że nie warto oszczędzać na serwisie go - to się zwraca kilku krotnie.Pozdrawiam

Dzięki za odpowiedź toowdie właśnie takiej oczekiwałem <piwko> dla Ciebie:)

 

Chciałem się jeszcze dowiedzieć jakie paliwo powinienem tankować kolega podpowiedział mi że tylko bezołowiowa 98 bo się bardziej spala i mniejszy nagar powstaje co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98 jest o tyle dobra, że zmniejsza prawdopodobieństwo spalania stukowego.

 

Możesz lać 95, a i 98 nie zaszkodzi. Wszystko od zasobności twojego portfela.

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...