raper6 Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 (edytowane) Witam wszystkich ostatnio zauważyłem ze coś mi terkota (przydzwania) na wonych obrotach : (silnik 2 tys po remoncie kapitalnym) rozebrałem i wyciagnołem wał korbowy gdyż łozyska na wale były jak nowe wiec je wykluczyłem mój wał ma luz w kierunkach pokazanych na zdjęciu da sie przechylić korbę około 0,5mm w obie strony czy to dobrze czy wał do regeneracji? dodam ze udeżając w korbe młotkiem gumowym wał wydaje dzwiek dzwonu (takie biiimmmmm) ale nie jest to dzwiek luznego stuknięcia pomóżcie co robić Edytowane 22 Października 2011 przez raper6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Nawet nowy wał ma luzy na boki, przez to na pewno Ci nie dzwoni. Gdybyś miał luz góra dół to wtedy wał do regeneracji. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raper6 Opublikowano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 co wiec to może tak dzwonić skoro wszystko poodłączałem pracował sam silnik i był też ten dźwięk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Sprawdz czy w wariatorze nie sa zuzyte slizgi, objaw dzwonienia stukania na wolnych obrotach. Moga rowniez dzwonic pierscienie na wolnych obrotach. I jesli jest to twoj filmik to przyslon ten otowor w pokrywie i zobacz czy ucichnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streng9 Opublikowano 22 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 Witam wszystkich ostatnio zauważyłem ze coś mi terkota (przydzwania) na wonych obrotach : (silnik 2 tys po remoncie kapitalnym) rozebrałem i wyciagnołem wał korbowy gdyż łozyska na wale były jak nowe wiec je wykluczyłem mój wał ma luz w kierunkach pokazanych na zdjęciu da sie przechylić korbę około 0,5mm w obie strony czy to dobrze czy wał do regeneracji? dodam ze udeżając w korbe młotkiem gumowym wał wydaje dzwiek dzwonu (takie biiimmmmm) ale nie jest to dzwiek luznego stuknięcia pomóżcie co robićSprawdź w jakiejś mądrej książce, albo u dobrego fachowca, jakie są dopuszczalne luzy na wale dla Twojego moto i będziesz miał wtedy pewność, co z tym wałem. Cytuj <span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 (edytowane) Koleś stukał w łeb korby, o ten dźwięk chodziło?? Sprawdzałeś luzy na sworzniu tłoka? Ten dźwięk "Bim" jak to nazwałeś :D to luz na łożysku korbowodu. Na boki to za bardzo się nie przejmuj, sprawdź w serwisówce jaki luz jest dopuszczalny na sworzniu tłoka( masz tam łożysko igiełkowe tak?) i na łożysku korbowodu. Po prostu pewnie wał Tobie po trochu grać zaczyna. :buttrock: Edytowane 23 Października 2011 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raper6 Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 (edytowane) Koleś stukał w łeb korby, o ten dźwięk chodziło?? Sprawdzałeś luzy na sworzniu tłoka? Ten dźwięk "Bim" jak to nazwałeś :D to luz na łożysku korbowodu. Na boki to za bardzo się nie przejmuj, sprawdź w serwisówce jaki luz jest dopuszczalny na sworzniu tłoka( masz tam łożysko igiełkowe tak?) i na łożysku korbowodu. Po prostu pewnie wał Tobie po trochu grać zaczyna. :buttrock: sworzeń wymieniałem tłok tez jak i łozysko igiełkowe i nic taki podobny dzwięk jak na filmiku ale bardziej jak dzwon z podgłosem nie stukanie , ale zauwazyłem że te podkładki maja duze luzy luz góra dół mogą one tak dzwonić jak wezme wał oburącz i potrzase nim to te podkładki lataja i hałasuja http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e75c102da8e1ffe0.html Edytowane 23 Października 2011 przez raper6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 (edytowane) Oczywiście, nie wiem z jakimi obrotami pracuje ten silnik ale raczej ponad 5k RPM. Jeśli te podkładki są luźno, to wypadało by je wymienić co ciągnie za sobą wywiane korby i łożyska. Bawić się 2x niema sensu, choć trochę szkoda pakować kasę, bo luzu na korbie pewnie nie masz jeszcze dużego. Zrobisz jak chcesz. Aby zrobić porządnie to kwalifikuje się do regeneracji. Edytowane 23 Października 2011 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raper6 Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Oczywiście, nie wiem z jakimi obrotami pracuje ten silnik ale raczej ponad 5k RPM. Jeśli te podkładki są luźno, to wypadało by je wymienić co ciągnie za sobą wywiane korby i łożyska. Bawić się 2x niema sensu, choć trochę szkoda pakować kasę, bo luzu na korbie pewnie nie masz jeszcze dużego. Zrobisz jak chcesz. Aby zrobić porządnie to kwalifikuje się do regeneracji. dzięki wymieniam na nowy regeneracja 200zł, nowy 220 nie ma sensu regenerować a szkoda bo na korbie luz niewyczuwalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Na tym wale pewnie jeszcze możesz jeździć, nie ma co się spieszyć z wymianą. Nie rozleci się to Tobie w silniku. Z resztą i tak końcówka sezonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 dzięki wymieniam na nowy regeneracja 200zł, nowy 220 nie ma sensu regenerować a szkoda bo na korbie luz niewyczuwalny Nowy zawsze możesz kupić na zapas a ten dojechać aż zacznie stukać, kolega dobrze Ci poradził. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raper6 Opublikowano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Nowy zawsze możesz kupić na zapas a ten dojechać aż zacznie stukać, kolega dobrze Ci poradził. wyciągnołem go już z silnika ,i tak łożyska muszę wymienić bo wybijanie im nie posłużyło więc poskładam już na nowych częściach ten zostawie na gorsze czasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.