Skocz do zawartości

Luzy na korbie wału pytanie


raper6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ostatnio zauważyłem ze coś mi terkota (przydzwania) na wonych obrotach :

(silnik 2 tys po remoncie kapitalnym) rozebrałem i wyciagnołem wał korbowy gdyż łozyska na wale były jak nowe wiec je wykluczyłem mój wał ma luz w kierunkach pokazanych na zdjęciu da sie przechylić korbę około 0,5mm w obie strony czy to dobrze czy wał do regeneracji?

 

b6e2927bde3aedc4m.jpg

 

dodam ze udeżając w korbe młotkiem gumowym wał wydaje dzwiek dzwonu (takie biiimmmmm) ale nie jest to dzwiek luznego stuknięcia pomóżcie co robić

Edytowane przez raper6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy w wariatorze nie sa zuzyte slizgi, objaw dzwonienia stukania na wolnych obrotach. Moga rowniez dzwonic pierscienie na wolnych obrotach. I jesli jest to twoj filmik to przyslon ten otowor w pokrywie i zobacz czy ucichnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ostatnio zauważyłem ze coś mi terkota (przydzwania) na wonych obrotach :

(silnik 2 tys po remoncie kapitalnym) rozebrałem i wyciagnołem wał korbowy gdyż łozyska na wale były jak nowe wiec je wykluczyłem mój wał ma luz w kierunkach pokazanych na zdjęciu da sie przechylić korbę około 0,5mm w obie strony czy to dobrze czy wał do regeneracji?

 

b6e2927bde3aedc4m.jpg

 

dodam ze udeżając w korbe młotkiem gumowym wał wydaje dzwiek dzwonu (takie biiimmmmm) ale nie jest to dzwiek luznego stuknięcia pomóżcie co robić

Sprawdź w jakiejś mądrej książce, albo u dobrego fachowca, jakie są dopuszczalne luzy na wale dla Twojego moto i będziesz miał wtedy pewność, co z tym wałem.

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koleś stukał w łeb korby, o ten dźwięk chodziło??

 

Sprawdzałeś luzy na sworzniu tłoka?

Ten dźwięk "Bim" jak to nazwałeś :D to luz na łożysku korbowodu. Na boki to za bardzo się nie przejmuj, sprawdź w serwisówce jaki luz jest dopuszczalny na sworzniu tłoka( masz tam łożysko igiełkowe tak?) i na łożysku korbowodu. Po prostu pewnie wał Tobie po trochu grać zaczyna. :buttrock:

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koleś stukał w łeb korby, o ten dźwięk chodziło??

 

Sprawdzałeś luzy na sworzniu tłoka?

Ten dźwięk "Bim" jak to nazwałeś :D to luz na łożysku korbowodu. Na boki to za bardzo się nie przejmuj, sprawdź w serwisówce jaki luz jest dopuszczalny na sworzniu tłoka( masz tam łożysko igiełkowe tak?) i na łożysku korbowodu. Po prostu pewnie wał Tobie po trochu grać zaczyna. :buttrock:

 

sworzeń wymieniałem tłok tez jak i łozysko igiełkowe i nic

taki podobny dzwięk jak na filmiku ale bardziej jak dzwon z podgłosem nie stukanie , ale zauwazyłem że te podkładki maja duze luzy luz góra dół mogą one tak dzwonić jak wezme wał oburącz i potrzase nim to te podkładki lataja i hałasuja

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e75c102da8e1ffe0.html

Edytowane przez raper6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, nie wiem z jakimi obrotami pracuje ten silnik ale raczej ponad 5k RPM.

 

Jeśli te podkładki są luźno, to wypadało by je wymienić co ciągnie za sobą wywiane korby i łożyska. Bawić się 2x niema sensu, choć trochę szkoda pakować kasę, bo luzu na korbie pewnie nie masz jeszcze dużego. Zrobisz jak chcesz.

 

Aby zrobić porządnie to kwalifikuje się do regeneracji.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, nie wiem z jakimi obrotami pracuje ten silnik ale raczej ponad 5k RPM.

 

Jeśli te podkładki są luźno, to wypadało by je wymienić co ciągnie za sobą wywiane korby i łożyska. Bawić się 2x niema sensu, choć trochę szkoda pakować kasę, bo luzu na korbie pewnie nie masz jeszcze dużego. Zrobisz jak chcesz.

 

Aby zrobić porządnie to kwalifikuje się do regeneracji.

 

 

dzięki wymieniam na nowy regeneracja 200zł, nowy 220 nie ma sensu regenerować a szkoda bo na korbie luz niewyczuwalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wymieniam na nowy regeneracja 200zł, nowy 220 nie ma sensu regenerować a szkoda bo na korbie luz niewyczuwalny

 

Nowy zawsze możesz kupić na zapas a ten dojechać aż zacznie stukać, kolega dobrze Ci poradził.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy zawsze możesz kupić na zapas a ten dojechać aż zacznie stukać, kolega dobrze Ci poradził.

 

 

wyciągnołem go już z silnika ,i tak łożyska muszę wymienić bo wybijanie im nie posłużyło więc poskładam już na nowych częściach ten zostawie na gorsze czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...