patrykcross1 Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Siema,ok. 500km temu zrobiłem szlif cylindra i wymieniłem tłok na Meteorka w zestawie Conti.Aktualnie mam następujący problem:Podczas jazdy ciągłej na 6 biegu 65km/h przy 8tyś obrotów wszystko jest ok.Na każdym biegu wkręcam go do końca.Jeśli wkręcę go pow. 68km/h momentalnie blokuje mi koło tak jakby " Tłok blokował się w cylindrze ".Odblokowuję go wciskając sprzęgło, zrzucając 2 biegi przy prędkości 50km/h i puszczając sprzęgło - motor zachowuje się jakby nie było tej sytuacji.Jaka może być przyczyna takiego zjawiska?Czekam na odpowiedź i pozdrawiam! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Rozbierz skrzynie, wina leży w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykcross1 Opublikowano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Dziwne jest to że skrzynia rozbierana 1000km temu, na innym cylindrze chodziło idealnie!Po wymianie cylindra jest Kicha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Ale co ma cylinder do blokowania koła na 6-tym biegu ?Gdyby robiło to na każdym, albo słyszał byś jak tłok stuka o głowicę, to było by wiadomo. Jeśli masz stojak na koło, to zobacz czy na 6-tce bez obciążenia też blokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikhail Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 kupiłeś zepsuty cylinder. tak serio to skrzynia najprędzej ; )możesz jeszcze zdjąć cylinder i sprawdzić, czy nie ma nigdzie zadziorów, ale wątpię, żeby tłok nagle na 6 biegu dostawał takiego obciążenia, żeby robić beczkę z tulei...choć podkreślam, że prawdopodobieństwo drugiej opcji to tak jak trafić 6 w totka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykcross1 Opublikowano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Szlif robiony był przez znajomego tokarza na tokarce, jeśli byłby za ciasno zrobiony byłyby takie objawy? Jeżdżę teraz na mieszance w stosunku 1:40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikhail Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 gdyby był za luźno, i to grubo za luźno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 może być że masz za ciasno pasowane pierścienie do cylindra. Czemu blokuje tylko na ostatnim biegu jak mu dajesz w tyłek ? A bo wtedy wytważa się najwięcej ciepła a jak wiadomo pierścienie są z metalu, a metal pod wpływem ciepła się rozgrzewa...Rozbierz to bo będziesz miał znowu cylinder do szlifu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radko Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 no ale dziwne, że tylko na 6 biegu. Mało prawdopodobne by to była wina tłoka skoro na wszystkich innych biegach chodzi dobrze. a wytwarzane ciepło to raczej bardziej zależne jest od obrotów a nie od biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikhail Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 tutaj nie ma co się rozdrabniać. ściągaj szybko cylinderek, sprawdź jego stan (najlepiej u szlifierza), niech się wypowie ktoś kto się na tym zna bo na forum można sobie gdybać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 patrykcross1, zrób to co podałem w poście trochę wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinR Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Ale co z tego, że rozbierana :) Mojemu młodszemu bratu w Sendzie w sierpniu stało się coś takiego i był to wałek sprzęgłowy ;) Pod obciążeniem odkręciła się śrubka ,mocująca blachę trzymającą łożysko :) Tylko, że jemu wpadło to między tryby i zrobiło sajgon, a u ciebie może blokuje na chwilę, nie wchodząc w tryby, zbijasz dwa biegi i kocioł - a , i masz chyba seryjne zębatki jak 68 km/h na szóstce :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 skoro tylko na 6 begu to jaki ma to związek z cylindrem ??? przecież jakby dawał po garach na innum biegu to też by łapało... jak niby ci sie blokuje przy 70 km /h ??? gdyby to było momentalnie to by cię zdarło z moto :) pewnie coś ze skrzynią Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sante Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Jeżeli blokowanie polega na zablokowaniu koła tak jakbyś wcisnął hamulec, to naprawdę polecam tak jak kilka osób wyżej rozebranie skrzyni, i przejrzenie zębatek biegów. Na razie nie wrzucaj tej szóstki, albo najlepiej w ogóle nie jeździj, bo jeśli pękł tryb to jego kawałki mogą się dostać w inne miejsce i spowodować jakieś większe spustoszenie silnika. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 ciekawe że przy 65km/h na 6 biegu jedzie a przy 68 blokuje koło. Blokuje koło przy 68 km/h???? no to masz skkrzynie i sprzęgło z betonu chyba :notworthy: . A tak na poważnie to koło w miejscu staje? przy 68 km/h?? nic nie wytrzyma takiego naprężenia. Jeśli tylko hamuje mocno to może bys zarówno skrzynia jak układ korbowo tłokowy. Przy wyższych obrotach części silnika mocniej sie naprężają np korbowód co może skutkowac uderzaniem tłoka w głowice, lub się poprostu przyciera. Dwusów nie lubi jednostajnych obrotów co dopiero w trakcie docierania. najprościej bedzie zrzucić cylek i obadać tłok i korbowód, wał, łożyska na wale. jakikolwiek luz przy tak wysokich obrotach wywoła wibracje co zamuli silnik. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.