Skocz do zawartości

Luzy na panewkach Kawasaki GPZ 500S


IvanoV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam możliwość kupna motocykla jak w temacie, rocznik 92, w którym daje się słyszeć stukanie w dolnej części silnika przy niskich obrotach. Po rozebraniu silnika okazało się że winę ponoszą panewki korbowodowe, a dokładniej rysa na wale pod jedną z nich. Człowiek któy chce mi sprzedać ten motocykl, twierdzi że Kawasaki dopuszcza 3 wymiary panewek serwisowych. Mówi że zrobi lekki szlif wału na odpowiednich czopach, wymieni panewki przy wszystkich (czyli dwóch) korbowodach na nieco grubsze i moto powinno być już "zdrowe".

 

Obdzwoniłem chyba z ośmiu dealerów Kawy. Sześciu z nich powiedziało mi, żebym się popukał w głowę, nie ma czegoś takiego jak nadwymiarowe panewki. Jeden z nich nawet twierdził że nie ma takiego motocykla jak GPZ 500S (sic!). Ale jako że żyjemy w XXI wieku, mamy dostęp do ogólno światowej pajęczyny i nie jestesmy zdani na łaskę "pani w okienku", możemy przemilczeć niekompetencję "autoryzowanych serwisów" i samemu poszukać informacji. Takowe znalzłem pod adresem www.ex500.com.ar

 

O tym że takie panewki istneją ostatecznie przekonały mnie 2 serwisy Kawy, Jeden na Bema w Wawie, drugi w Łodzi. Podano mi nawet ich ceny. Jednak panowie twierdzili, że ogólnie wałów w japończykach się nie szlifuje.

 

I tu stawiam zasadnicze pytanie (do tych, którzy wytrwali) - czy faktycznie nie robi się szlifów wałów w motocyklach ze wschodu? Czy taka stosunkowo niedroga (w samochodzie) naprawa jak wymiana panewek i przeszlifowanie wału jest w moto skazana na niepowodzenie? Czy ktoś z Was coś takiego w ogóle robił?

 

Pomóżcie, bo jestem w kropce :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podobno każdy wał ma jakiś dopuszczalny zakres zużycia. Gdyby tak zmieścić się w tym zakresie... Ale możliwe że to zbyt precyzyjna robota.

 

Jeśli wałów się nie szlifuje, to po co te nadwymiarowe panewki? Nie wydaje mi się aby sama wymiana panewek bez szlifu mogła pomóc. Ale też za bardzo nie mam doświadczenia w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał trzeba zmierzyć. Moze się okazać , że jest nietknięty a poszły tylko panewki (włąsnie dlatego one są miękkie, by to one się wycierały, a nie wał). Mierz, porównaj a danymi w serwisówce czy łapie się na oryginalne panewki i jest po problemie.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak susznie napisał Paweł "ogólnie się nieszlifuje". Czopy wałów korbowych są powierzchniowo utwardzane, aby uzyskać twardą zewnętrzna strukturę a w środu "miękki" rdzeń. taka struktura jest bardzo odporna na obciążęnie i gięcie.

 

Pytasz jaka jest relacja wałów samochód-motocykl. Taka że wał motocyklowy obraca się często 2 razy szybciej niż samochodowy.

 

Istnieją metody, napawania czopa i ponownego jego utwardzenia więc mógłbyś po takiej operacji założyć naweto naminalne panewki, ale taka operacja sporo kosztuje. Sądze że cała ta wymiana i "fachowa" regenaracja wału będzie cie kosztowała z 1000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...