Blockout Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Na wstępie chciałbym się przywitać, to moje pierwsze kroki na forum :) Ostatnio w mojej cezetce pojawił się problem z jednym cylindrem. Mianowicie, na zimnym silniku odpala w miarę bezproblemowo, ale strzela z prawego wydechu, gubi co chwilę zapłon, przez co nieprzyjemnie szarpie przy ruszaniu. Po rozgrzaniu problem znika, oba gary pracują równomiernie, ładnie przyspiesza, trzyma obroty. Jednak po jeździe prawa świeca jest cała czarna od sadzy (lewa jest ok). Co do możliwych przyczyn, wyeliminowałem już świece, kable, cewki i kondensatory. Zrobiłem szlif cylindrów (były już solidnie zjechane) i nadal nic nie pomogło. Z tego co wiem, podobne objawy daje zużyty simering wału, ale przy lewym cylindrze (zasysa olej z przekładni). A prawy? I tutaj zabrakło mi już pomysłów. Podajcie proszę jakieś propozycje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvin_1986 Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 A gaźnik i zapłon masz poprawnie wyregulowane? Jeżeli świeca jest czarna, to by znaczyło że nie spala całego oleju z mieszanki. Olej zaś może się wziąć jedynie z paliwa albo ze skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpuladrutu Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 A przy prawym może brać lewe powietrze z okolic alternatora. Jak lewy chodzi ok, to zostaw gaźnik w spokoju - skup się albo na zapłonie, albo na właśnie na uszczelnieniu komory. Obie świece identyczne? Wartości cieplne świec te same?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzLop Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 mam taki sprzet i powiem ci tak długo na niej jeśzdzisz po jakim czsie powstąl taki problem zaczelo sie robić ...prawdopodobnie musisz posmiesczyc albo opuznic zapłon na przerywaczach albo juz kodadełka zostąły przepalone :) Cytuj Żeby jeździć trzeba mieć benzynę we krwi, ale i olej w głowie… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blockout Opublikowano 24 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Sprawdziłem przed chwilą te przerywacze, okazuje się że na tym od prawego cylindra pokazuje się co jakiś czas iskierka - prawdopodobnie zużyte styki. Czy da się to skompensować przerwą na stykach, czy też od razu lepiej wymienić cały przerywacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpuladrutu Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Jak masz i tak wymieniać - przeczyść styki drobnym papierem ściernym i sprawdz wtedy. Może jednak kondensator?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 24 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2011 Sprawdź czy równo przylegają,jeżeli iskrzy to albo mają zły styk albo padł kondensator,jeżeli masz podjechane przerywacze to najlepiej wymień oba na nowe i dobrze ustaw przerwę a później zapłon,śrubki od ustawiania zapłonu dobrze jest posmarować Hermetykiem lub Loctite co by się nie odkręcały dzięki czemu przestawia się zapłon.Jak moją Jawę dobrze ustawiłem to poleciała 156 km/h,sprawdzone z Oplem AsconaDobre czasyPozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blockout Opublikowano 25 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Kondensatory podmieniałem miejscami i nic to nie zmieniło, więc raczej oba są ok. Szlifowanie styków w warunkach garażowych raczej nie ma sensu, bo na pewno nie otrzymam idealnie płaskiej powierzchni i będzie iskrzyć. W poniedziałek pojadę po nowe przerywacze, wymienię, ustawię i zobaczymy.Jeszcze jedno pytanie: czy zbyt duża przerwa na przerywaczu może powodować problem z zapłonem (niedoładowanie cewki)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Kondensatory podmieniałem miejscami i nic to nie zmieniło, więc raczej oba są ok. Szlifowanie styków w warunkach garażowych raczej nie ma sensu, bo na pewno nie otrzymam idealnie płaskiej powierzchni i będzie iskrzyć. W poniedziałek pojadę po nowe przerywacze, wymienię, ustawię i zobaczymy.Jeszcze jedno pytanie: czy zbyt duża przerwa na przerywaczu może powodować problem z zapłonem (niedoładowanie cewki)? Ja szlifowałem w warunkach piwniczno-garażowych i było ok,ale wiadomo nowe będzie lepsze od starego,co do przerwy to masz rację,mogą być problemy z odpalaniem i obrotami,przerwa na stykach przerywacza powinna wynosić przy maksymalnym ich rozwarciu ok 0.3 - 0.4 mm,później ustawiasz wyprzedzenie zapłonu (3-4 mm GMP), czyli styki przerywacza powinny się zacząć otwierać 3 -4 mm przed górnym położeniem tłoka,tak mi się wydaje :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 hehe raz też myślałem że nowe lepsze niż stare to kupiłem przerywacz który był za dobrze spasowany a przy nagrzewaniu powięlszał się minimalnie bolec na którym pracuje i moto wariowało :) innego razu kupiłem przerywacz w którym platynka latała naokoło :) Trzeba przy zakupie sprawdzać dokładnie wszystko żeby nie trzeba było dymać i wymieniać :crossy: Jeśli chodzi o jakość obecnych zamienników do sprzętu z epoki to bywa z tym naprawdę różnie Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Moja niegdysiejsza Jawa TS350 miała taki bajer że jak włożyłem obsadę z żarówką podświetlenia zegarów w oprawę zegarów to lubiła wypluć z hukiem wnętrzności prawego tłumika. Niezłe co? :icon_mrgreen: Okazało się że do obsady na masę był przyłączony (+)... Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.