formoto Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 W tym roku spaliła mi się już druga ładowarka GPS podłączona do gtn. zapalniczki.Gniazdo zapalniczki umieściłem pod siedzeniem dla lepszej ochrony przed deszczem.Gniazdo zap. podłączyłem bezpośrednio do aku +, montując bezpiecznik 8A.Bezpiecznik nigdy się nie przepalił. GPS działa sprawnie.Czy coś zrobiłem nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 sprawdź ładowanie to primo - a secundo to może ładowarka jest licha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) wstaw w szereg stabilizator 12v na przyklad taki: http://www.soltronik.pl/stabilizator_ua_78t12_12v_3a/p-3719.html Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
formoto Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) Dziękuję za obie wypowiedzi. Podejrzewałem, że ładowarka [12V] nie wytrzymuje napięcia ładowania aku dochodzącego do 14,8 V na wysokich obrotach silnika i to na dłuższej trasie.Stało się to po przejechaniu 300 km. Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez formoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 u kolegi a afryce padaly oryginalne ladowarki garminowskie - po wpieciu stabilizatora problem zniknal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Po pierwsze, stabilizatory serii 78xx i 79xx wymagają do prawidłowej pracy napięcia wejściowego o 3V wyższego od napięcia stabilizowanego. Takie wpięcie to nic innego jak podłączenie rezystora, albo 2-3 diod obniżających napięcie przez spadek napięcia na złączu, takie same obniżenie napięcia co na złączach tranzystora wyjściowego w stabilizatorze.Po drugie, w tanich ładowarkach również siedzi wewnątrz stabilizator serii 78xx, najczęściej 5V. W droższych jest to stabilizator impulsowy.Podejrzewam że problemem mogą być zakłócenia w instalacji elektrycznej (wzbudzanie się układów, można zminimalizować kondensatorem 100n) albo wibracje. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.