Skocz do zawartości

Kawasaki GPZ 600R- wymiana uszczelniaczy zawieszenia przedniego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Mam problem z rozkręceniem lagów w mojej gpz. Otóż nie mogę odkręcić dolnej śruby imbusowej (w okolicy osi), gdy nią kręcę to czuć że kręci się w miejscu. Odkręciłem górne korki i wyjąłem sprężyny, olej spuszczony. Generalnie robiłem wszystko wg manuala. Jednak utknąłem w miejscu gdzie trzeba użyć jakiegoś specjalistycznego narzędzia Kawasaki. Po rozkręceniu lag reszta to już nie problem, nie wiem tylko jak sobie z tymi imbusami poradzić. Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie tutaj jest problem, skręciłem wszystko do kupy tak jak było wcześniej (poza wlaniem oleju, ale to nie ma chyba specjalnie znaczenia przy odkręcaniu tej śruby)- dalej nie da się tych śrub odkręcić. Wie ktoś może jak te "specjalistyczne narzędzie Kawasaki" wygląda? Może można by było takie coś wyrzeźbić, bo najprawdopodobniej chodzi tylko o to, że ono po włożeniu do laga blokuje jakąś część w środku, do której przykręcona jest śruba od dołu, to całe łączenie. Nie wiem co dalej z tym fantem zrobić szczerze powiedziawszy. W starszych motorach nie było takich problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ze musisz skontrować lagę wewnątrz. Z tego co pamiętam to wziałem pręt gwintowany 10 albo 12 (nie pamiętam dokładnie, sprawdź) i dwie nakrętki na końcu skontrowałem, stronę bez nakrętek po prostu zgiąłem po kątem 90 stopni. Wtedy robi się długi imbus i nie potrzebujesz mieć lagi wkręconej w półki. Poświeć sobie latarką do środka i zobaczysz sześciokąt. Nie ma za co :icon_mrgreen: .

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Monter :) Coś podobnego widziałem w manualu, ale za zwykłej śrubie, nie na długim pręcie gwintowanym. Czy te obejmy połączone rurką (od przepływu powietrza pomiędzy lagami) normalnie się zssuwa czy trzeba je np. podgrzać żeby łatwiej je zdjąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pójda jak po maśle bez żadnego grzania...w końcu japońska technologia i dokładność:icon_biggrin:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki poradom z forum poszło już z górki :) Zamiast pręta gwintowanego ze skontrowanymi nakrętkami użyłem śruby z nakrętką, włożoną w przedłużkę od grzechotki. Nawet w manualu jest to napisane, czego wcześniej nie zauważyłem :icon_eek: Te pierścienie na lagach, połączone rurką ładnie schodzą gdy się je delikatnie puka gumowym młotkiem. Górne śruby zaś (te z kwadratowym otworem) po poluzowaniu śrub na górnej półce. Przy okazji wymiany uszczelniaczy zrobiłem przegląd łożysk (wyczyściłem je ze starego smaru, dokładnie wyczyściłem tuleje oraz nasmarowałem je nowym smarem) oraz samej główki ramy. Pomimo zaawansowanego wieku zero jakichkolwiek pęknięć. Zalałem amorki świeżym olejem wg zaleceń producenta, dopompowałem lekko przód i tył- moto śmiga jakby mu 20 lat odjęło :D Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...