oldmotorsss Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam ponownie!Mam kawasaki klr 250 i nie mam w nim kompresji.Taka sprawa dziś waiąłem się za KAWE i sprawdziłem ten auto-odprężnik lecz sądzę, że to niestety nie to. Poza tym zobaczyłem do chłodnicy i widzę, że nie ma tyle wody ile być powinno( było nad blaszki chłodnicy a jest poniżej i to nie mało poniżej prawie płynu nie widziałem). Jak daje się ssanie na zimnym moto powinno zapalić i powinien chodzić na obrotach w miarę wysokich. Tymczasem u mnie moto na ssanie w ogóle nie reagowało odpalałem go przy lekkim dodaniu gazu i jak dodałem gazu nie chodził na wolnych lecz się wkręcał i długo schodził z obrotów aż czasami gasł chyba, że na gaźniku podciągnąłem przepustnicę to chodził jak szalony - po prostu nie było wolnych a na ssanie moto nie reagowało nawet jak był juz zapalony. Czy jest to objaw uszczelki pod głowicą i co w takiej sytuacji zrobić - przypominam, że kompresja jest taka, że ręką kopie się tak jak by nie było świecy. Co w takiej sytuacji zrobić i czy to wina uszczelki pod głowicą czy sam sobie coś wmówiłem (PS nie pamietam jaki dym leciał jak moto chodziło juz nie bede go odpalał). Co do kosztów trudno stracę trochę pieniędzy poniewaz i tak kiedyś na moto dużo poszło.Poważnie proszę o odpowiedź bo kiedy jest pogoda ja zamiast jeździć, to męczę się przy tym moto. Myślałem, że to zawory się nie domykają i stąd brak kompresji ale juz sam nie wiem POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Przy tak niskiej kompresji albo masz polamane / totalnie zuzyte pierscienie tlokowe albo niedomkniete / nietrzymajace zawory. W obu przypadkach trzeba sprawdzic luzy zaworowe a jezeli sa dobre rozebrac silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldmotorsss Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Ściągnę górę ale będę miał problem z rozrządem. Jak prawidłowo ustawić rozrząd i wyregulować zawroy nie mam żadnej instrukcji i nie wiem skąd taką pobrać ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Pobrać się da ale tylko niemiecką wersję i trzeba długo szukać. Swego czasu miałem ten śmietnik to wiem. Już teraz z miejsca mogę powiedzieć dwie rzeczy:-Nie masz wiedzy, żeby dobrze to zrobić we własnym zakresie. Poproś o pomoc lub oddaj do mechanika.-Bardzo prawdopodobne, że to właśnie coś w głowicy nawaliło. Dół tego silnika jest bezproblemowy w większości przypadków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldmotorsss Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 A czy jest prawdopodobne aby uszczelka pod głowica poszła i czy wtedy by az tak kompresja znikła (silnik kopie sie jakby tłoka nie był tzn. nie stawia oporu prawie wcale) przez uszczelke pod głowica??? przypominam ze moto po postoju mialo malo płynu w chłodnicy mi sie zlała butelka od piwa 0.5 poniewaz taka mialem przy sobie reszta sie wylała jakos na moje oko mialem 0.8 L. PS ile powinno wchodzic plynu do klr a 250??? i jak sprawdzic czy głowica jest szczelna (czy jak przwroce zdjeta juz głowice do góry nogami i naleje benzyny na zawory i jak nie bedzie cieklo to jest ok czy jakos inaczej to sprawdzic???) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Jeśli się aż tak uparłeś i jesteś świadom, że nie odpowiadamy za Twoje błędy to czytaj uważnie. -Płynu powinno się zmieścić ok 1L jeśli dobrze pamiętam. Generalnie zalewa się chłodnicę aż będzie pełna, odpala moto i czeka chwilę gasi i uzupełnia ewentualny ubytek. To, że Ci płyn spierniczył na postoju świadczy i dziurze w układzie a nie uszczelce.-Uszczelka pod głowicą musiałaby mieć potworną dziurę żebyś miał taką stratę kompresji, mało prawdopodobne. Po za tym słyszał byś syczenie w chłodnicy przy odkręconym korku ewentualnie bulgotanie.-Zrzuć pokrywę zaworów i sprawdź ustawienie rozrządu (uprzedzam, że w tym cacku wyjątkowo jeden wałek ma być odchylony o 3 stopnie od płaszczyzny głowicy więc zadanie jest ultra trudne dla laika) potem wyreguluj zawory. Są na śrubkach więc to jest dość proste. Tylko szczelinomierz, śrubokręt i klucz 8mm albo 10mm jest potrzebny. Jeśli to nie przywróci kompresji a świeca na pewno jest wkręcona poprawnie (z odpowiednim momentem i prosto) to wtedy dopiero możesz zrzucać głowicę i sprawdzić metodą którą opisałeś. Tylko zamiast benzyny użyj nafty bo jest rzadsza i lepiej znajdzie nieszczelności. P.S Bądź tak dobry i używaj jednego znaku zapytania. Nie jesteśmy ślepi i widzimy jeden znak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldmotorsss Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 (edytowane) Ok. wiec mam pytania ... 1. Czy mozliwe by bylo aby rozrzad sie sam przestawił (wczesniej było git)?2. Jak wyregulowac zawory chodzi mi o wiedze ksiazkowa (mam niemieckiego manuala ale rozumiem tyle ze nie rozumiem nic :icon_biggrin: :sad: ) pozdro Edytowane 5 Sierpnia 2011 przez oldmotorsss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Trzymaj po angielsku ale metoda regulacji identyczna. Narzędzie którego używa to szczelinomierz. Możliwe jeśli masz zużyty łańcuszek rozrządu ale napinacz nie działa. Po czym stwierdziłeś, że rozrząd wcześniej był ok skoro nawet nie wiesz jak ma być ustawiony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldmotorsss Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Sadze ze byl dobrze ustawiony poniewaz wczesniej moto jezdzilo super a odlozylem dzialajacego wiec sam sie chyba nie przestawil... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Nigdzie nie wspomniałeś, że wcześniej silnik pracował poprawnie. Rób regulacje i sprawdź kompresje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.