szynszyll Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 yo! dostalem na warsztat zawodniczego gokarta z silnikiem cagiva 125 - jego wlasciciel poprosil zeby wyprowadzic z niego 12 V stalego napiecia. z silnika wychodza dwa zolte kable - opornosc pomiedzy nimi to 2,4 ohma. silnik jest z roku 1985 i ma trzy biegi. moje pytanie brzmi - jaki w miare tani a niezawodny regler zastosowac. nie siedze w malych 2-taktach i w pradnicach z jednym uzwojeniem. pewnie podejdzie cos ze skuterow. dzieki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Jakikolwiek do altkow jednofazowych.Zamiast mierzyc opornosc zmierz jakie daje napiecie zmiennego przy niskich i wysokich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 troche dziwne ze wychodza 2 zolte kable skoro jednofazowy, a tak w ogole to oczywiscie Adam ma racje, oprocz jednofazowych obcowzbudnych tzn szczotkowych...pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 na wszystkich schematach cagiv-y dla silnikow 125 jakie znalazlem sa to dwa zolte kable - jak tu: http://www.davestanford.co.uk/images/mito%20lawson%20wiring%20diagram.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Tam jest prądnica 120 W, jak i u mnie. Poszukaj regulatorów z włoskich skuterków, najczęściej znajdziesz tam regulator 4 pinowy, jaki będzie odpowiadał i do tego silnika.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 na wszystkich schematach cagiv-y dla silnikow 125 jakie znalazlem sa to dwa zolte kable - jak tu: http://www.davestanford.co.uk/images/mito%20lawson%20wiring%20diagram.jpgsa dwa bo jest dwufazowa i taki powinienes skombinowac regulatorpozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 (edytowane) dla potomnych temat rozpracowany i opanowany. nie wiem jak w innych cagivach 125 ale tu byly dwie cewki spiete w szereg z odczepem do masy pomiedzy nimi. pojedyncza cewka wytwarzala okolo 35-40V zmiennego ( celem ingerencji bylo wyprostowanie i wyregulowanie do 12 V stalego, zeby zasilic radiowy modul zdalnego gaszenia gokarta z pilota - uklad nie pobiera wiecej niz 0,5 A). pomiedzy jedna cewke a mase wpialem chinski reglerek za 15 pln - taki jakich wiele: http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout.png i opialem zgodnie z ponizszym schematem: http://imageshack.us/photo/my-images/683/podlaczeniereglera.png/ dostalem stabilne 13,8 V stalego i regulator sie nie grzeje jakos specjalnie. pozdrawiam. p.s. w niektorych motocyklach zastosowano tzw. uzwojenie bezmasowe i wtedy rowniez wychodza dwa zolte przewody - zaden z koncow cewki nie ma jednak polaczenia z masa i oba konce wedruja do reglera. Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.