YAGO Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 hej! zasypuje was ostatnio gradem pytan ale lepiej sie zapytac niz spier...a wiec: kupilem tlok i ma on 70,48mm, zgodnie z zaleceniami producenta luz pomiedzy tlokiem a cylindrem powinien wynosic 0,05mm a wiec srednica cylindra w moim przypadku powinna miec 70,53mm ale poniewasz silnik bedzie przerobiony i bedzie sie bardziej gzal pomyslalem o wiekrzym luzie a mianowice 0,052-0,055mm, jak myslicie? Luk? Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 Mysle, ze taka mala roznica rzedu 2-5 tysiecznych mm nie bedzie miala duzego wplywu. Zreszta nie wiem czy wykonaja w jakims zakladzie z taka dokladnoscia. Jezeli juz to zrob z luzem ok. 0.07 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 I jeszcze jedno. Wlasnie doczytalem w artykule Tomasza Sałka (Swiat Motocykli 11 '98 ): "Silniki bardziej obciazone cieplnie maja nieco wieksze luzy tloka w stosunku do cylindra i mozna pozwolic sobie na tolerancje 0,06 do 0,1 mm. Tloki tak pasowane maja mniejsze opory tarcia, pracuja prawidlowo, tylko nieco glosniej. Silnik jest jednak mniej tolerancyjny na zuzycie cylindra, szczegolnie w czesci okien przelotowych i wydechowego. Jezeli zuzycie gladzi przekroczy 0,15 mm, mozemy odczuc zmniejszenie sprawnosci cylindra." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 29 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 mysle ze 0,06 powinno byc ok! dzieki Luk! Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 30 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2004 i jeszcze przed szifowaniem cylindra wsadz tloka na 0,5 h do goracego piekarnika nastawionego na max300 C albo wygrzej w oleju w temp pow 300 C po wystygnieciu zmierz srednice i wtedy szlifuj obecnie robione tloki nie sa sezonowanei lubia puchnac ja jak wygrzewalem tloki to potrafily zmienic sredniceo 0,02- 0,03 mm czasem i wiecej np. tloki do ruska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 30 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2004 i jeszcze przed szifowaniem cylindra wsadz tloka na 0,5 h do goracego piekarnika nastawionego na max 300 C albo wygrzej w oleju w temp pow 300 C po wystygnieciu zmierz srednice i wtedy szlifuj obecnie robione tloki nie sa sezonowane i lubia puchnac ja jak wygrzewalem tloki to potrafily zmienic srednice o 0,02- 0,03 mm czasem i wiecej np. tloki do ruskasezonowane? co to oznacza? jesli chodzi o obrupke cieplna to widac ze byl obrabiany, mialem juz raz tlok tej firmy wytrzymal jakies 4 lata Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 30 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2004 A możesz powiedzieć jakiej firmy to jest tłok i gdzie go można dostać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 30 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2004 ma wewnatdz oznaczenie DLG o ile pamietam, jakis made in china... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 30 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2004 sezonowane to znaczy obrobione cieplnie czyli wygrzane i wystudzone na swobodnym powietrzu wlasnie po to aby nie puchly jak nie wiesz czy tloki sa dobre to radze wygrzac w piekarnikuna pewno nie zaszkodzi a moze uchronic przed ponownym szybkim remontem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.