Skocz do zawartości

Zamiana manetek i klamek miejscem Fazer 600


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czy jest możliwe by zamienić względem siebie sprzęgło z hamulcem i przenieść gaz na lewą stronę kierownicy w Fazerze 600 (nie chce mi się iść do garażu i niepotrzebnie kombinować jeśli ktoś już to robił) :rolleyes:

W tym miejscu nie wypada nie zapytać o legalność takiej przeróbki-może ktoś z kolegów wie czy ktoś się do tego dopieprzy?

Uprzedzam pytanie po co mi to.Otóż moja małżonka chce się nauczyć jeździć na moto ale miała kiedyś uszkodzone ścięgna i nerwy prawej reki w związku z czym dłoń nie jest już tak sprawna jak niegdyś i czasami miewa utratę czucia w dwóch palcach (mały i serdeczny) oraz przykurcze dłoni.Obawiam się że może to być niezbyt bezpieczne przy normalnym sterowaniu motocyklem z tond pomysł z zamianą. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Fazer pierwotnie był przeznaczony dla syna ale go rozbił i teraz mi stoi i zawadza w garażu.Młody ma przechlapane i już na niego nie wsiądzie a maszynę szkoda sprzedawać i kupować innego wynalazka dla żony która nie wiadomo czy po kilku lekcjach będzie chciała jeździć dalej.

Co do sprzęgła to jest zwykłe-sterowane linką.Myślę ,że może być gorzej z hamulcem bo przewód do pompy jest wyprowadzony z prawej strony i może być za krótki ale to się da załatwić zakuwając dłuższy,kupiony na metry. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie swobodnie.

Zmień przewód w oplocie, przenieś klamkę na lewą kierę - odwrórć zbiorniczek do góry żeby nie łapał powietrza (jak jest w fazerze), a do sprzęgła zmontuj easy pulla żeby chodziło na jeden palec jak masełko.

Robiłem u siebie w psie taki zabieg.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej byłoby kupić moto z Dual-CBS i hamować głównie tylnym hamulcem (przód i tak hamuje w tym układzie)

 

W DCBSie przód hamuje owszem...ale jak stara k**** od hamowania przodem jest przedni hamulec z oddzielną pompą tutaj nie ma kompromisów. To chwyt marketingowy Hondy dla motocykla turystycznego

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie swobodnie.

Zmień przewód w oplocie, przenieś klamkę na lewą kierę - odwrórć zbiorniczek do góry żeby nie łapał powietrza (jak jest w fazerze), a do sprzęgła zmontuj easy pulla żeby chodziło na jeden palec jak masełko.

Robiłem u siebie w psie taki zabieg.

pzdr

Czyli nie ma że nie idzie-jak mawiają na śląsku. :icon_idea:

A może się orientujesz jak do takiej zamiany podejdą na przeglądzie technicznym i w czasie kontroli przez policję? W końcu maszyna ma latać po drogach publicznych. Należy się spodziewać że osoba nieprzyzwyczajona do takiego sterowania może bardzo szybko stracić zęby.A może ktoś wie co mówią na ten temat przepisy? :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przepisy to nie widzę przeszkód. Jeżeli masz dostęp to przanalizuj Dziennik Ustaw nr 32 z dn. 26.02.2003r. i ustawę ,,W sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia''. Nie ma tam nic na temat umiejscowienia dźwigni, manetek i elementów o których pisałeś. Jest warunek, że przy hamulcu hydraulicznym, zbiorniczek płynu hamulcowego musi być dostępny w celu kontroli stanu i jakości płynu, oraz pewne obostrzenia dotyczące umiejscowienia tablicy rejestracyjnej oraz oświetlenia. Układy sterowania i kontroli muszą być łatwo dostępne i żaden element pojazdu nie powinien utrudniać kierowania pojazdem. To wsio. W gruncie rzeczy przecież nie istnieją żadne zakazy na temat dostosowania pojazdów dla osób leworęcznych, a można tak uznać przypadłość Twojej żony, są motocykle z odwrotną skrzynią biegów, są motocykle ze strowaniem ręcznym skrzynią biegów, są motocykle ze sprzęgłem sterowanym nożnie, są motocykle z manetką gazu ustawianą za pomocą innej niż klasyczna rękojeści, są w końcu motocykle gdzie tylne koło również hamowane jest dźwignią ręczną(maxi-skutery są przecież rejestrowane jako motocykle). Wszystko sprawa przywyknięcia i dostosowania do własnych potrzeb. Przepisy obostrzają tylko wydajność i umiejscowienie hamulców(przednie, tylne koło), głośność pojazdów, warunki oświetlenia, ciężary i wymiary motocykla oraz normy spalin.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.K.-Dzięki Chłopaki :notworthy:

Pozostaje znaleźć chwilę czasy i zabrać się do roboty.Oby to tylko miało sens i moja pani jeździła dłużej niż syn...Ciekawe czy będzie do załatwienia jazda na egzaminie na PJ na tej maszynie (żona musi jeszcze zaliczyć Prawo Jazdy).Jeśli nie to będzie miała problem ponieważ uczyć się będzie na moto przerobionym przeze mnie a odbywać jazdy oraz zdawać egzamin na seryjnym i może jej się mieszać co ma w danej chwili nacisnąć... :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zastapic manetke gazu cynglem od quada ? troche egzotyczny patent ale moze duzo prostrzy niz zamiana stron ?

Hej ! Z moja panią nie jest aż tak źle ! To że w pewnych warunkach ręka może odmówić normalnego działania nie oznacza że jest kaleką.Inaczej nie zgodził bym się na eksperymenty z motocyklem.Czymże była by jazda na moto bez kręcenia szpulą?Nie miał bym sumienia pozbawić jej tego :buttrock: Poza tym nie wydaje mi się żeby cyngiel pozwalał na równie precyzyjne sterowanie silnikiem chociażby 600 ccm silnikiem co zwykła maneta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...