YAGO Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 hej! juz niedlugo bende mial cyl po szlifie i nowy tlok :D pomyslalem ze mozna to wstepnie dotrzec tzn. po zalozeniu swszystkiego oprucz tlumika i glowicy obracac wiertarkom walem oczywiscie smarujac wszystko co trzeba olejem i w ten sposob wstepnie dotrzec powieszchnie, wiem ze tak robia w fabrykach, co myslicie? Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Witam! Mam tylko jedno pytanie. Po co Ci to??? pozdr.Luk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 zeby mial 150 koni :) i glowice z zaworami zamontowal :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 29 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 Witam! Mam tylko jedno pytanie. Po co Ci to??? pozdr.Luk pomyslalem ze silnik bedzie mial ten pierwszy najgorszy okres docierania za sobom, oczywiscie nie mowie tu o ktenceniu nim caly dzien tylko kilkadziesat minut z przerwami na przesmarowanie lozysk i cyl. olejem... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 pomyslalem ze silnik bedzie mial ten pierwszy najgorszy okres docierania za sobom, oczywiscie nie mowie tu o ktenceniu nim caly dzien tylko kilkadziesat minut z przerwami na przesmarowanie lozysk i cyl. olejem... W/g mnie pomysl troche bez sensu. Chcesz podlaczyc wal pod wiertarke i krecic nim np. godzine? Po pierwsze to niewiele da, bo jakbys nim krecil z predkoscia 1000rpm to tak jakby godzine chodzil na biegu jalowym to efekt bedzie praktycznie zaden. Po drugie ciezko by bylo to wykonac, musial bys miec mocna wiertarke i zamocowac ja jakos elastycznie do walu. Nie lepiej zlozyc silnik i pojezdzic spokojnie z pol dnia? pozdr.Luk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 wbrew temu co piszecie docieranie na zimno ma sens najgorsze dla silnik sa pierwsze godziny pracypowierzchnie pierscieni i gladzi sa nierowne (odchylnik 200 * 10-6 mm ) dla dotartej powierzchni to jest 10 X mniej z tego robi sie tarcie czyli grzanie tloka i cylindrai najszybsza droga do zatarcia przy docieraniu na zimno jedyne zrodlo ciepla to tarcie nie ma ciepla od spalania , wiec docieranie jest bezpieczniejsze jesli masz taka mozliwoac to podlacz silnik do silnia elektrycznegonalej oleju do skrzyni korbowej i docieraj efekt jest zajebisty docieralem tak silnik od WSK 125 i chodza super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 29 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 pomyslalem ze silnik bedzie mial ten pierwszy najgorszy okres docierania za sobom, oczywiscie nie mowie tu o ktenceniu nim caly dzien tylko kilkadziesat minut z przerwami na przesmarowanie lozysk i cyl. olejem... W/g mnie pomysl troche bez sensu. Chcesz podlaczyc wal pod wiertarke i krecic nim np. godzine? Po pierwsze to niewiele da, bo jakbys nim krecil z predkoscia 1000rpm to tak jakby godzine chodzil na biegu jalowym to efekt bedzie praktycznie zaden. Po drugie ciezko by bylo to wykonac, musial bys miec mocna wiertarke i zamocowac ja jakos elastycznie do walu. Nie lepiej zlozyc silnik i pojezdzic spokojnie z pol dnia? pozdr.Lukmam wiertarke ktora robi 10000 rpm i przytawke tzw. waz.... dzieki Luk!, masz calkowitom slusznosc ale jeszcze poczekam na inne wypowiedzi... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 W/g mnie pomysl troche bez sensu. Chcesz podlaczyc wal pod wiertarke i krecic nim np. godzine? Po pierwsze to niewiele da, bo jakbys nim krecil z predkoscia 1000rpm to tak jakby godzine chodzil na biegu jalowym to efekt bedzie praktycznie zaden. Po drugie ciezko by bylo to wykonac, musial bys miec mocna wiertarke i zamocowac ja jakos elastycznie do walu. Nie lepiej zlozyc silnik i pojezdzic spokojnie z pol dnia? pozdr.Luk ja podlaczalem nie wietarke tylko silnik elektryczny co ma 350 obr/min wykrecilem swiece , zaslepilem wyjscie wydechu , wlalem olej do cylindrai wlaczylem bez swiecy uklad chodzi lekko , mozna by korbe zalozyc i krecic co pol godziny dolale troche oleju i tak sobie pracowalo przez kilka godzin efekt gwarantowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 ale wsk to nie etka chodz silniki podobne to jednak etka ma go troszke wiekszego i taki silnik mogl by sobie nie poradzic :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 29 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 ale wsk to nie etka chodz silniki podobne to jednak etka ma go troszke wiekszego i taki silnik mogl by sobie nie poradzic z czym? z silnikiem od etki bez glwicy lub swiecy i bez czesci skrzyni? bez problemu palcem obrucisz... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 Jak zobaczyłem temat to się trochę zdziwiłem, ale faktycznie jak doczytałem: w fabrykach stosują wstępne docieranie, np. w Moto Guzzi silniki dociera się przez pół godziny, stopniowo zwiększając obroty i kontrolując temperaturę oleju. Po takim zabiegu wymienia się olej i silnik idzie dalej na taśmę montażową. PS.Ludzie zlitujcie się, jak na te orty patrzę to czytać mi się odechciewa :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 wbrew temu co piszecie docieranie na zimno ma sens najgorsze dla silnik sa pierwsze godziny pracypowierzchnie pierscieni i gladzi sa nierowne (odchylnik 200 * 10-6 mm ) dla dotartej powierzchni to jest 10 X mniej z tego robi sie tarcie czyli grzanie tloka i cylindrai najszybsza droga do zatarcia Witam! Pare pytan w takim razie: Ile czasu radzisz docierac tym sposobemi przy jakich obrotach?O ile zmniejsza sie chropowatosc powierzchni cylindra przy takim docieraniu??? :D Co z odprowadzaniem produktow scierania (opilkow)? Zalewasz tyle oleju zeby opilki splywaly z nim na dno skrzyni korbowej? A pozniej co, trzeba rozbierac silnik i czyscic??? przy docieraniu na zimno jedyne zrodlo ciepla to tarcie nie ma ciepla od spalania , wiec docieranie jest bezpieczniejsze To dlaczego producent przewidzial okres docierania np. na 500 km? Wlasnie dlatego zeby jezdzic przez ten okres spokojnie coby nie zatrzec silnika. Dotrzesz sobie na zimno i skracasz wtedy okres normalnego docierania? pozdr.Luk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 29 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 co do opilkow to wyplywaja z olejem przez okno wydechowe, ja go niebede zaslepial, o zalewaniu calej skrzyni olejem tez nie myslalem tylko o przesmarowywaniu palcem cylindra i strzykawkom lozysk, zauwaz Luk ze przy docieraniu silnika 4T wszystko idzie w olej np. w taakim junaku Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 29 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 co do opilkow to wyplywaja z olejem przez okno wydechowe Heh, na pewno nie wszystkie wyplyna, wrecz dalbym sobie paznokcie obciac, ze zdecydowana wiekszosc poleci na dno skrzyni. :mrgreen: ja go niebede zaslepial, o zalewaniu calej skrzyni olejem tez nie myslalem tylko o przesmarowywaniu palcem cylindra i strzykawkom lozyskBedziesz siedzial kilka godzin i lal strzykawka na lozyska co 5 min.??? Powodzenia i sukcesoof! :D A co z lozyskiem w glowce korbowodu?zauwaz Luk ze przy docieraniu silnika 4T wszystko idzie w olej np. w taakim junakuTak, ale w 4T jest inaczej, tam sa filtry oleju, ktore wylapuja wszelkie opilki, a w 2T wszystko wyplukuje mieszanka. Czyli jezeli 2-suw nie pracuje normalnie, to nic nie bedzie wyplukiwalo syfu ze skrzyni korbowej. pozdr.Luk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 29 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2004 w junaku przeciez niema filtra oleju... argumentow za i przeciw jest mnustwo... jeszcze se to dobrze przemysle ale czekam na odp. dzieki! Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.