Skocz do zawartości

WSTEPNE DOCIERANIE (?)


YAGO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej! juz niedlugo bende mial cyl po szlifie i nowy tlok :D pomyslalem ze mozna to wstepnie dotrzec tzn. po zalozeniu swszystkiego oprucz tlumika i glowicy obracac wiertarkom walem oczywiscie smarujac wszystko co trzeba olejem i w ten sposob wstepnie dotrzec powieszchnie, wiem ze tak robia w fabrykach, co myslicie?

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam tylko jedno pytanie. Po co Ci to???

 

 

pozdr.

Luk

pomyslalem ze silnik bedzie mial ten pierwszy najgorszy okres docierania za sobom, oczywiscie nie mowie tu o ktenceniu nim caly dzien tylko kilkadziesat minut z przerwami na przesmarowanie lozysk i cyl. olejem...

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyslalem ze silnik bedzie mial ten pierwszy najgorszy okres docierania za sobom, oczywiscie nie mowie tu o ktenceniu nim caly dzien tylko kilkadziesat minut z przerwami na przesmarowanie lozysk i cyl. olejem...

 

W/g mnie pomysl troche bez sensu. Chcesz podlaczyc wal pod wiertarke i krecic nim np. godzine? Po pierwsze to niewiele da, bo jakbys nim krecil z predkoscia 1000rpm to tak jakby godzine chodzil na biegu jalowym to efekt bedzie praktycznie zaden. Po drugie ciezko by bylo to wykonac, musial bys miec mocna wiertarke i zamocowac ja jakos elastycznie do walu.

 

Nie lepiej zlozyc silnik i pojezdzic spokojnie z pol dnia?

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbrew temu co piszecie docieranie na zimno ma sens

najgorsze dla silnik sa pierwsze godziny pracy

powierzchnie pierscieni i gladzi sa nierowne (odchylnik 200 * 10-6 mm )

dla dotartej powierzchni to jest 10 X mniej

 

z tego robi sie tarcie czyli grzanie tloka i cylindra

i najszybsza droga do zatarcia

 

przy docieraniu na zimno jedyne zrodlo ciepla to tarcie

nie ma ciepla od spalania , wiec docieranie jest bezpieczniejsze

 

jesli masz taka mozliwoac to podlacz silnik do silnia elektrycznego

nalej oleju do skrzyni korbowej i docieraj

 

efekt jest zajebisty

 

docieralem tak silnik od WSK 125 i chodza super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyslalem ze silnik bedzie mial ten pierwszy najgorszy okres docierania za sobom, oczywiscie nie mowie tu o ktenceniu nim caly dzien tylko kilkadziesat minut z przerwami na przesmarowanie lozysk i cyl. olejem...

 

W/g mnie pomysl troche bez sensu. Chcesz podlaczyc wal pod wiertarke i krecic nim np. godzine? Po pierwsze to niewiele da, bo jakbys nim krecil z predkoscia 1000rpm to tak jakby godzine chodzil na biegu jalowym to efekt bedzie praktycznie zaden. Po drugie ciezko by bylo to wykonac, musial bys miec mocna wiertarke i zamocowac ja jakos elastycznie do walu.

 

Nie lepiej zlozyc silnik i pojezdzic spokojnie z pol dnia?

 

 

pozdr.

Luk

mam wiertarke ktora robi 10000 rpm i przytawke tzw. waz.... dzieki Luk!, masz calkowitom slusznosc ale jeszcze poczekam na inne wypowiedzi...

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie pomysl troche bez sensu. Chcesz podlaczyc wal pod wiertarke i krecic nim np. godzine? Po pierwsze to niewiele da, bo jakbys nim krecil z predkoscia 1000rpm to tak jakby godzine chodzil na biegu jalowym to efekt bedzie praktycznie zaden. Po drugie ciezko by bylo to wykonac, musial bys miec mocna wiertarke i zamocowac ja jakos elastycznie do walu.

 

Nie lepiej zlozyc silnik i pojezdzic spokojnie z pol dnia?

 

 

pozdr.

Luk

 

ja podlaczalem nie wietarke tylko silnik elektryczny co ma 350 obr/min

 

wykrecilem swiece , zaslepilem wyjscie wydechu , wlalem olej do cylindra

i wlaczylem

bez swiecy uklad chodzi lekko , mozna by korbe zalozyc i krecic

 

co pol godziny dolale troche oleju i tak sobie pracowalo przez kilka godzin

 

efekt gwarantowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wsk to nie etka chodz silniki podobne to jednak etka ma go troszke wiekszego i taki silnik mogl by sobie nie poradzic
z czym? z silnikiem od etki bez glwicy lub swiecy i bez czesci skrzyni? bez problemu palcem obrucisz...

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczyłem temat to się trochę zdziwiłem, ale faktycznie jak doczytałem: w fabrykach stosują wstępne docieranie, np. w Moto Guzzi silniki dociera się przez pół godziny, stopniowo zwiększając obroty i kontrolując temperaturę oleju. Po takim zabiegu wymienia się olej i silnik idzie dalej na taśmę montażową.

 

PS.Ludzie zlitujcie się, jak na te orty patrzę to czytać mi się odechciewa :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbrew temu co piszecie docieranie na zimno ma sens  

najgorsze dla silnik sa pierwsze godziny pracy

powierzchnie pierscieni i gladzi sa nierowne (odchylnik 200 * 10-6 mm )  

dla dotartej powierzchni to jest 10 X mniej

 

z tego robi sie tarcie czyli grzanie tloka i cylindra

i najszybsza droga do zatarcia

 

Witam!

 

Pare pytan w takim razie:

 

Ile czasu radzisz docierac tym sposobemi przy jakich obrotach?

O ile zmniejsza sie chropowatosc powierzchni cylindra przy takim docieraniu??? :D

 

Co z odprowadzaniem produktow scierania (opilkow)? Zalewasz tyle oleju zeby opilki splywaly z nim na dno skrzyni korbowej? A pozniej co, trzeba rozbierac silnik i czyscic???

 

przy docieraniu na zimno jedyne zrodlo ciepla to tarcie  

nie ma ciepla od spalania , wiec docieranie jest bezpieczniejsze

 

To dlaczego producent przewidzial okres docierania np. na 500 km? Wlasnie dlatego zeby jezdzic przez ten okres spokojnie coby nie zatrzec silnika. Dotrzesz sobie na zimno i skracasz wtedy okres normalnego docierania?

 

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do opilkow to wyplywaja z olejem przez okno wydechowe, ja go niebede zaslepial, o zalewaniu calej skrzyni olejem tez nie myslalem tylko o przesmarowywaniu palcem cylindra i strzykawkom lozysk, zauwaz Luk ze przy docieraniu silnika 4T wszystko idzie w olej np. w taakim junaku

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do opilkow to wyplywaja z olejem przez okno wydechowe

Heh, na pewno nie wszystkie wyplyna, wrecz dalbym sobie paznokcie obciac, ze zdecydowana wiekszosc poleci na dno skrzyni. :mrgreen:

ja go niebede zaslepial, o zalewaniu calej skrzyni olejem tez nie myslalem tylko o przesmarowywaniu palcem cylindra i strzykawkom lozysk

Bedziesz siedzial kilka godzin i lal strzykawka na lozyska co 5 min.??? Powodzenia i sukcesoof! :D A co z lozyskiem w glowce korbowodu?

zauwaz Luk ze przy docieraniu silnika 4T wszystko idzie w olej np. w taakim junaku

Tak, ale w 4T jest inaczej, tam sa filtry oleju, ktore wylapuja wszelkie opilki, a w 2T wszystko wyplukuje mieszanka. Czyli jezeli 2-suw nie pracuje normalnie, to nic nie bedzie wyplukiwalo syfu ze skrzyni korbowej.

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...